Zdravlje

Princeza Katarina započela kampanju podizanja svesti o raku dojke „Otkrij na vreme, spasi život“

MediaSfera

 

 

 Nacionalna kampanja podizanja svesti o raku dojke pod nazivom „Otkrij na vreme, spasi život!“ započeta je danas, na početku oktobra – meseca borbe protiv karcinoma dojke. Pokrenula ju je Fondacija Nj.K.V. Princeze Katarine, u saradnji sa Institutom za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“, a pod pokroviteljstvom Ministarstva zdravlja Republike Srbije.

Karcinom dojke je najčešći maligni tumor kod žena u Srbiji. Svake godine hiljade žena se suoči sa ovom dijagnozom, gde veliki broj njih izgube život jer se bolest otkrije kasno. Ipak, ohrabruje činjenica da se karcinom dojke, ako se otkrije na vreme, može uspešno lečiti i u velikom broju slučajeva dovesti i do kompletnog izlečenja. Upravo sa tim ciljem je Nj.K.V. Princeza Katarina i pokrenula kampanju, kao deo globalne borbe protiv karcinoma dojke, sa ciljem da probudi svest, podstakne prevenciju i omogući ženama širom Srbije pristup besplatnim pregledima.

Prvog dana kampanje predstavnici Princezine Fondacije posetili su Majdanpek, gde je trenutno lociran jedan od tri mobilna digitalna mamografa kojima zdravstveni sistem Srbije raspolaže. Zajedno sa dr Milanom Simićem, pomoćnikom direktora Centra za radiologiju Univerzitetskog kliničkog centra Niš, dr Mirjanom Balić, onkologom UKC Niš, dr Milanom Ilićem, direktorom Opšte bolnice Majdanpek, dr Draganom Fudulovićem, direktorom Doma zdravlja Majdanpek, i g-đom Ivanom Srbulović, pomoćnicom predsednika opštine Majdanpek, poslali su ženama još jedan apel da dođu na preventivne preglede, uz upućenu dodatnu poruku – Budimo odgovorne prema svom zdravlju!

U saradnji sa partnerima iz renomiranih kozmetičkih kompanija, Fondacija Princeze Katarine obezbedila je simbolične poklone za žene koje su se odazvale pozivu i došle na pregled. Srbija inače trenutno raspolaže sa tri digitalna mobilna mamografa, od kojih je dva donirala upravo Nj.K.V. Princeza Katarina, a pokloni će biti podeljeni na svim lokacijama gde su ovi uređaji raspoređeni, a to su: Dom zdravlja Majdanpek (od 22. septembra do 5. oktobra), Dom zdravlja Bor (od 5. oktobra), Dom zdravlja Priboj (od 30. septembra) i Gradski trg u Užicu (od 29. septembra). Tačne adrese, telefoni za zakazivanje i radno vreme svakog mamografa objavljeni su na internet stranici kampanje, zajedno sa drugim važnim informacijama o prevenciji karcinoma dojke – https://otkrijnavreme.rs/

Takođe, u okviru kampanje objavljen je i promotivni video koji se može pogledati na zvaničnom YouTube kanalu Kraljevske porodice – https://youtu.be/seRb4sxeD64

Nj.K.V. Princeza Katarina, koja je i svih prethodnih godina snažno podržala i izuzetno doprinela ovoj važnoj borbi protiv karcinoma dojke, i ovom prilikom uputila je svoj apel: „Svako od nas ima svoju ulogu, svoj udeo, da zajedno osiguramo da sve žene imaju pristup edukaciji, redovnim pregledima, lečenju, podršci i, što je podjednako važno, nadi. Prevencija je ključna; rano otkrivanje problema može spasiti bezbroj života. Zato pozivam sve žene da budu odgovorne za svoje zdravlje i da zakažu i odu na preventivne preglede, jer jedino tako mogu da zaštite i svoje živote i dobrobit. Takođe apelujem i na muškarce da pruže podršku damama koje su bitan deo njihovih života: svoje supruge, majke, ćerke, sestre i prijateljice. Podstaknite ih da redovno idu na preglede, jer vaša podrška može biti presudna.

Iako je borba protiv karcinoma izuzetno teška, pobeda je moguća. Samo oni koji su se suočili sa ovom bolešću znaju koliko snage, žrtava, suza i hrabrosti je potrebno. Ali znaju i da se, uz ljubav porodice i prijatelja i uz adekvatnu medicinsku negu, bolest može pobediti. Život je naš najdragoceniji dar i moramo ga čuvati i štititi – ne samo zbog sebe, već i zbog svih koji nas vole i kojima je stalo do nas.” Njeno Kraljevsko Visočanstvo je istakla i da je ponosna na njenu Fondaciju jer je pokrenula ovu veoma značajnu kampanju i zahvalila se Institutu za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“ i Ministarstvu zdravlja.

Nj.K.V. Princeza Katarina i njena Fondacija u Beogradu, u saradnji sa kancelarijama Humanitarne organizacije Lajflajn u Čikagu, Njujorku, Torontu, Londonu i Atini, već više od tri decenije pomažu zdravstveni sistem Srbije, gde posebno mesto zauzima upravo borba protiv karcinoma. Pored dugogodišnje pomoći bolnicama u vidu neophodne medicinske opreme, podizanja svesti o značaju prevencije i lečenja, podrške pacijentima obolelim od raka i organizovanja medicinskih konferencija za edukaciju lekara, najznačajniji doprinos Njenog Kraljevskog Visočanstva ogleda se u donaciji tri mobilna mamografa Srbiji:

  • Prvi ikad uređaj ovog tipa u Srbiji, doniran Kliničkom centru u Nišu u junu 2009. godine, zahvaljujući Fondaciji „Stavros Niarhos“;
  • Decembra 2023. Kliničkom centru u Nišu doniran je novi uređaj, uz pomoć g. Ričarda Jankova, pošto je prethodni mamograf nakon dugogodišnje upotrebe prestao da radi;
  • Septembra 2025. Institut za javno zdravlje Srbije „Milan Jovanović Batut“ dobio je još jedan uređaj, takođe uz pomoć g. Ričarda Jankova.

Nj.K.V. Princeza Katarina izrazila je veliku zahvalnost kompanijama koje su podržale kampanju: Alma Quattro, DPC Group Belgrade, La Roche-Posay, Bioderma, Metod i I Love Digital, kao i svim medijskim partnerima: Javni medijski servis Radio Televizija Srbije, RTV Pink, TV Prva, B92, Večernje novosti, Colour Media International, RTV Kraljevo, Media Sfera, Ozon Media i Jugpres.

 

 

Dodaj komentar

Click here to post a comment

Spasitelj

Pesme koje se šapuću u bradu

Pesme koje se pričaju oko vatre

Vodovodska 187 L

(Post) istina (post) demokratije

22. Beogradski festival igre

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .