Događaji

Stiv Bušemi i Danijel Bril dolaze na Slano Film Days

MediaSfera

 

Foto: SFD projekcija

 

Drugo izdanje Slano Film Days, jedinstvenog formata događanja koji povezuje regionalne filmske autore u usponu s eminentnim imenima iz sveta filma, očekuje nas od 17. do 21. juna 2025.




Nakon Sarajevo Film Festivala, Mirsad Purivatra u Slanom predstavlja novi koncept koji se usredotočuje na kreativni proces filma kao umetnosti, istovremeno ostavljajući po strani njegovu robnu vrijednost, a odaziv filmskih autora svetske reputacije svedoči o tome da je Slano već sada uspostavljeno kao centar susreta filmskih autora i ljubitelja filma.

Dok je na prvom, prošlogodišnjem izdanju naglasak bio na rediteljima, te su u Slanom bili Ruben Ostlund, Mišel Franko i Alfonso Kuaron, ovoga puta akcenat će biti na glumcima. Svoja znanja i iskustva s talentovanim regionalnim filmskim umetnicima od 17. do 21. juna podeliće legendarni američki glumac Stiv Bušemi, te nemački dramski umetnik španskog porekla Danijel Bril.

 Stiv Bušemi je, kako podsećaju organizatori, kralj nezavisnog filma, nagrađivani glumac, scenarista, ali i reditelj i producent. Specifičnog izgleda i glumačke energije, Bušemi je postao ikona njujorške scene, ostajući veran umetnosti i autentičnosti. Publiku je „kupio“ ulogama u filmovima „Ulični psi“, „Fargo“, „Veliki Lebovski“, serijama „Carstvo poroka“, „Čudotvorci“, „Porodica Soprano“… Kao reditelj potpisao je filmove „Bar za lenštine“ i „Intervju“, a režirao je i epizode serija „Porodica Soprano“, „Televizijska posla“, „Sestra Džeki“… Poslednji Bušemijev rediteljski poduhvat – „The Listener“ s Tesom Tompson u glavnoj ulozi premijerno je prikazan na Venecijanskom filmskom festivalu 2022, a potom i na festivalu Trajbeka. Nedavno se pridružio glumačkoj postavi Netfliksove hit-serije „Sreda“, a s rediteljem Martinom Mekdonom snima novi film „Wild Horse Nine“, a u Slanom će biti prikazan poslednji naslov u filmografiji Bušemija – “ Psycho Therapy: The Shallow Tale of a Writer who Decided to Write about a Serial Killer“, a biće u Hrvatskoj i reditelj filma Tolga Karaçelik.

U Slano dolazi i nagrađivani nemačko-španski glumac, producent i reditelj Danijel Bril, koji je svetsku slavu stekao ulogom u filmu „Zbogom, Lenjine!“ Volfganga Bekera. Upravo ovaj film biće i prikazan u Hrvatskoj u čast nedavno preminulog reditelja. Igrao je i u „Prokletnicima“ Kventina Tarantina i „Trci života“ Rona Hauarda, za koji je bio nominovan za Zlatni globus 2014. godine. Brilova producentska kuća „Amusement Park“ stoji iza filma „Na Zapadu ništa novo“ koji je ovenčan s četiri Oskara, sedam Bafta nagrada i devet Lola. Bril je producirao i režirao film „Zajedljivi sused“, te producirao i glumio u naslovu „Moja Zoe“ Žili Delpi. Privodi trenutno kraju snimanje novog filma Rubena Ostlunda „The Entertainment System is Down“, u kom igra uz Kirsten Danst.

 Organizatori su otkrili i ko će još biti učesnici drugog izdanja Slano Film Days. Biće tu 14 filmskih umetnika, koji će pohađati radionice glume, režije ili kamere. Predavanja i radionice namenjene glumcima pohađaće Iva Babić (Hrvatska), Yllka Gashi (Kosovo), Marko Grabež (Srbija), Maja Izetbegović (Bosna i Hercegovina), Klara Kuk (Slovenija) i Mišo Obradović (Crna Gora), ona za reditelje Gregor Božić (Slovenija), Jelena Gavrilović (Srbija), Samir Karahoda (Kosovo)*, Ivan Marinović (Crna Gora) i Nebojša Slijepčević (Hrvatska), dok će na predavanjima i radionicama za snimateljice učestvovati: Jana Anđić (Srbija), Milena Bečanović (Crna Gora) i Magdalena Ptiček (Hrvatska).

 

* Ovaj naziv, bez prejudiciranja statusa Kosova, u skladu je sa Rezolucijom 1244 i mišljenjem MSP-a o deklaraciji o nezavisnosti Kosova.

 

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

 




Pesme koje se šapuću u bradu

Pesme koje se pričaju oko vatre

Vodovodska 187 L

(Post) istina (post) demokratije

22. Beogradski festival igre

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .