Kolumne Sreda u tri reda

СРЕДА У ТРИ РЕДА – И раскршће је пут

MediaSfera

 

 

 

Колумна представља кратку и динамичну форму обраћања читаоцима и то кроз: Ред Прегледа намењен је актуелном, издвојеном догађају из света религије и културе, није анализа збивања, већ предложено заједничко читање и питање. Ред Погледа је намењен да скрене пажњу и око на стваралаштво и нове идеје из света уметности, заната и културе. Препо(р)ука која следи је замишљена као обједињење два претходна реда. Она усмерава и укрепљује дух, да не заостаје за телом које хода у свету.

Пише: Данијела Марковић

Фото: Анђела Грозданић




Преглед

Већ само време је чудо, а о свему томе најбоље говори композиција, још ако је музичка, онда чудо бива и човек – људи који је стварају. Човек не ствара као Бог, ни из чега, човек ствара увек из и од и за Бога. Та непрестана игра уметника – човека и Бога – јесте чудо. О перонима, возовима и свим станицама писала сам у многим текстовима, али ове недеље среда објављује да једна станица радости зове да јој се придружимо 22. децембра и чујемо групу Време чуда и њихова раскршћа. Групу чине Матеја Николић, Влада Мигрић и Михаило Ристић. Ми старији (да нисмо и ми били млади), назвали би ове младе људе групом бунтовне музике, но знамо добро да уз баш такву музику остајемо млади – бунтовни. Лепше названо је – они који се стално преиспитују, о свему расуђују и најважније никада не осуђују. Ови млади људи се усуђују да и даље верују и говоре о року (и то каквом). Верују и у људе и људскост, и одложивши концерт због дана жалости у новембру, сада целокупни прилог од карата планирају да поклоне удружењу Дечије срце. Станица где људи још увек верују у људе је Запа бар, а група Време чуда, одмориће своје време и наступе после овог концерта и верујем да ће нас новим пројектима радовати и даље.

Поглед    

Хоће поглед ове среде да прати музички претпразнични вал и догледа до Ваљева. У петак, 13. децембра у Музичкој школи Живорад Грбић од 18. часова одржаће се концерт српске музике за виолину, кларинет, кавал и клавир. Младен Стокић Васиљевић, Маја Михић и Милош Николић јесу Трио покрет који за овај сусрет спрема програм инспирисан српском црквеном и фолклорном музиком. У сарадњи са Епархијом ваљевском и Организацијом музичких аутора Србије СОКОЈ, ови талентовани људи путују (верујем) са великом возном (или каквом другом) композицијом због броја инструмената које знају да споје са музиком. Њихова аутентичност је баш у сведочењу нашег аутентичног извора културе и центра свег(т)а на кога указују сваким својим талентом и даром – Господа Исуса Христа. Све троје су доктори уметности и време је да поверујемо да ако музиком разговарамо са Богом – музика јесте пут.

Препо(р)ука

Време чуда јесте свако време. Само свако време није наше време. Ово наше, чини се, да јесте стално на раскршћу. Можда и ова среда делује као раскрсница с дилемом према ком жанру, граду, станици се окренути, али мени се чини да је објединитељска, баш како свет и треба да изгледа. Жанрови, изрази, ноте, речи само су показатељи раскошног човека коме је свет (пре)дат да га таквим и учини – поново.

 


Данијела Марковић

Данијела Марковић је православни теолог и религиолог, а јавност је највише препознаје као културолога. Бави се промоцијом културе, дијалога међу културама, а најпре међу људима. Они који је добро познају кажу да има лице изоштрено преосетљивошћу и обасјано духовном интуицијом.

Та интуиција је доводи до нових изазова и увида које дели са читаоцима организујући многе културне догађаје, а у сарадњи са другим уредницима – и публикације које окупљају имена из академског света и њихове радове.


 

 

 

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

 

 

 





Dodaj komentar

Click here to post a comment

Vodovodska 187 L

PTICE NA UZGLAVLJU

Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

22. Beogradski festival igre

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .