Kultura Pozorište

Ekskluzivna premijera Pučinijevog „Triptiha“, prvi put u istoriji Narodnog pozorišta

MediaSfera

 

Foto: Marketing Narodnog pozoršta

 

Trilogija „Triptih“ Đakoma Pučinija koju čine jednočine opere „Plašt”, „Sestra Anđelika” i „Đani Skiki” biće premijerno izvedena 22. novembra (19:00) na Velikoj sceni, na Dan Narodnog pozorišta u Beogradu, u okviru manifestacije „Slavimo Pučinija”.

Reč je o jedinstvenom događaju s obzirom na to da će ovo biti prvi put, ne samo u Narodnom pozorištu, već i  u Srbiji, da to remek-delo operske umetnosti bude izvedeno u integralnoj verziji.




Triptih predstavlja prekretnicu u stvaralaštvu tog velikana italijanske opere, od romantizma ka modernizmu. Izvođenjem dela u celini, ljubitelji opere imaće idealnu priliku da urone u širinu Pučinijeve umetnosti, muzičke virtuoznosti, sposobnosti snalaženja u različitim žanrovima i dubokog razumevanja njegovih tematskih i emocionalnih istraživanja. Integralna postavka Triptiha nesumnjivo predstavlja zahtevan, ali i veoma uzbudljiv poduhvat, a ono što posebno pleni je način na koji se Pučinijeve melodijske linije, harmonije i orkestracije razvijaju i transformišu kroz različite žanrove i atmosfere, što doprinosi bogatstvu doživljaja za gledaoce. Veoma sam srećan što će naš ansambl po prvi put izvesti ovo izuzetno Pučinijevo delo u celini. Pogledajte samo broj solista koji učestvuju u procesu. Zadivljujuće. Verujem da ćemo svi, zajedno sa našom publikom u punoj sali koja je odavno rasprodata, uživati u ovom istinskom muzičkom spektaklu”, kaže umetnički direktor Opere Narodnog pozorišta u Beogradu Željko Lučić.

„Triptih”, praizveden 14. decembra 1918. godine u čuvenoj Metropoliten operi u Njujorku, uprkos tome što izvođenjem u celini nudi bogatstvo umetničkog iskustva, veoma retko se izvodi u svom originalnom obliku pre svega zbog činjenice što se sve tri opere tematski, dramaturški i muzički znatno razlikuju.

Glavni motiv koji ih povezuje je tema ljudske patnje i tragedije – „Plašt” je drama sa elementima ljubavi, strasti i izdaje, „Sestra Anđelika” je opera sa religioznim temama, ali sa dubokom ljudskom tragedijom, dok je „Đani Skiki” komedija, potpuno suprotnog tona u odnosu na prethodne dve opere.

U „Plaštu”, pod dirigentskom upravom Aleksandra Kojića, u režiji Dejana Miladinovića  (obnovila i adaptirala za izvođenje u „Triptihu“ Ana Grigorović)i uz Hor Narodnog pozorišta, nastupiće Vuk Zekić, Nikola Kitanovski, Marko Kostić, Mihailo Šljivić, Sonja Šarić, Ljubica Vraneš, Siniša Radin, Milica Lolić i Siniša Radin.

Naslovna uloga u „Sestri Anđeliki” poverena je Evgeniji Jeremić Pokrajac, a pod dirigentskom upravom Dragane Radaković i režiji Ivane Dragutinović Maričić učestvovaće Sanja Anastasia, Tatjana Obradović, Andriana Spasojević, Sofija Vinik, Isidora Bogdanović, Milica Žižić, Ana Bosert, Nena Đurić, Milica Strahinjić, Tamara Ružić, Sara Buček i Vasilisa Pjevović.

Operom „Đani Skiki” dirigovaće Đorđe Stanković, režiju potpisuje Ana Grigorović, ulogu naslovnog junaka pevaće Vuk Zekić, a u podeli su i Nevena Đoković, Stevan Karanac, Martina Koljenšić, Slobodan Živković, Nevena Matić, Danilo Nedić, Milan Obradović, Mihailo Šljivić, Stefan Petković, Nataša Rašić, Luka Jozić, Miroslav Markovski, Slobodan Japundžić i Predrag Gligorić.

U sve tri opere učestvuje Orkestar Narodnog pozorišta u Beogradu.

Kroz trilogiju „Triptih“, Pučini je pokazao ne samo svoju kompozitorsku genijalnost, već i duboko razumevanje ljudskih emocija i socijalnih dinamika, stvarajući delo koje i danas izaziva snažne emocije i oduševljenje kod publike.

Predstava će biti izvedena u okviru manifestacije „Slavimo Pučinija“, povodom stogodišnjice smrti slavnog kompozitora (29. 11. 1924.), koju Narodno pozorište obeležava osmišljenim repertoarom tokom novembra i decembra.

 

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

 

 




Dodaj komentar

Click here to post a comment

Vodovodska 187 L

PTICE NA UZGLAVLJU

Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Festivala nauke

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .