Kolumne Sreda u tri reda

СРЕДА У ТРИ РЕДА – Прва изговорена реч

MediaSfera

 

 

Колумна представља кратку и динамичну форму обраћања читаоцима и то кроз: Ред Прегледа намењен је актуелном, издвојеном догађају из света религије и културе, није анализа збивања, већ предложено заједничко читање и питање. Ред Погледа је намењен да скрене пажњу и око на стваралаштво и нове идеје из света уметности, заната и културе. Препо(р)ука која следи је замишљена као обједињење два претходна реда. Она усмерава и укрепљује дух, да не заостаје за телом које хода у свету.

Пише: Данијела Марковић

Фото: Анђела Грозданић




 

Преглед

Позивам вас у једну по свему посебну заједницу, нови мисонарски портал – Кинонија. Реч је о првом званичном мисионарском пројекту у оквиру Одсека за електронску мисију при Мисионарском одељењу Архиепископије београдско-карловачке. Уредник новог портала је катихета Бранислав Илић. Помињала сам га у претходним средама и редовима који су говорили о његовом непрекидном и вредном раду као катихета, рекла бих путописац Цркве или Богомписац редова свих дешавања у Цркви. Нови портал Кинонија, баш као што име говори (заједница, у хришћанском поимању Литургијска заједница), позива и визуелним решењем лога који куполом обухвата све оно што јесу речи, али и дела крста и свега после крста. Кинонија и уредник су позвали епископе, свештенике, катихете, теологе, научнике, културне раднике, уметнике и ствараоце да под куполу овог новог интернет света говоре о заједници, пишу о Цркви, искуству стварања, молитви, путу сазнања и познања Бога. Застаните код ове странице, испратите и прочитајте текстове који крећу под ову куполу да се као свици одвијају управо у овим данима. Имало се рашта и родити!

Поглед

Поменути портал Кинонија у првим интернет корацима читаоцима се обраћа текстом Епископа дремвитског Давида под називом Православно хришћанство је нови осећај времена. Владика Давид (Нинов) написао је и нову књигу поезије под називом Насекаде. Четрдесет песама указује на континуитет његовог талента из многих претходних збирки поезије, а сада је допуњен мудрошћу зрелог богослова. Богослов који путује свуда, како би се по збирци песама прочитало – а већ је одавно стигао на место за којим је трагао. Путник је сада, који не тражи већ даје, раздаје као и свако са талентима великим – уз беседе, научна истраживања и песме које као да све то заједно умеју у пар редова да саопште, кажу, позову на путовање где год да идете – под куполу ставите место повратка или доласка. И пут може да стане под куполу.

Препорука

Читајте поезију на свим језицима света. Оно што разумете, преведите у своју песму. Поезија се не преводи на други језик, она се разуме са другим човеком, као честитим грађанином света који трага да све смести, да одговара, мери прве изговорене Речи. Прва изговорена реч је Син, Свет, Човек? Љубав је прва реч. Ко о последњој речи мисли? Вероватно сви, али знамо ко последњу реч има. Вероватно – Љубав.

 


Данијела Марковић

Данијела Марковић је православни теолог и религиолог, а јавност је највише препознаје као културолога. Бави се промоцијом културе, дијалога међу културама, а најпре међу људима. Они који је добро познају кажу да има лице изоштрено преосетљивошћу и обасјано духовном интуицијом.

Та интуиција је доводи до нових изазова и увида које дели са читаоцима организујући многе културне догађаје, а у сарадњи са другим уредницима – и публикације које окупљају имена из академског света и њихове радове.


 

 

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

 




Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Nedogled

KLEOS

GoetheFEST 2024

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .