Pop kultura

Održan program “Kreativna Evropa na delu: Remix Comix Showcase” u Novom Sadu

MediaSfera

 

 

Foto: Nikola Marković, Komunikart

 

U subotu, 11. maja u prostoru SKUP-a u Novom Sadu održan je program “Kreativna Evropa na delu: Remix Comix Showcase” posvećen projektu “Remix Comix – stripovi za nasleđe” realizovanom od 2022. do 2024. godine.




U okviru ovog programa, održana je prezentacija “Kako dobiti međunarodnu podršku za projekte iz oblasti kulture?”, koju je vodila Milica Rašković, predstavnica Deska Kreativna Evropa Srbija. Prikazan je film “Na marginama stripa” nastao kao rezultat realizacije ovog projekta i koji predstavlja retrospektivu njegovih aktivnosti, nako čega je održana panel diskusija sa učesnicima i učesnicama projekta koji su pohađali rezidencije – umetnikom Bojanom Dojkićem, vizuelnim umetnicama Lidijom Krnjajić i Darijom Dragojlović, i grafičkom dizajnerkom Asjom Komadinom, uz moderaciju Ivane Purtić.  Na kraju programa otvorena je izložba radova nastalih u okviru rezidencija u Pančevu i Novom Sadu.

“ Remix Comix bio je prvi susret Multimedijalnog centra LED ART sa ovakvim tipom projekta, koji uključuje više međunarodnih partnera i kompleksniju organizaciju aktivnosti. S obzirom da sam bila uključena u praćenje projekta od samog početka, ono što sam zapazila jeste da su se kapaciteti ove organizacije izgradili, i da već postoji želja da se aplicira i za druge međunarodne pozive koji su nekada delovali kao bauk. Sa druge strane, uverena sam da su partnerstva sklopljena putem ovog projekta samo početak saradnje i da će partneri nastaviti da sarađuju i šire ideju na kojoj počiva ovaj projekat”, istakla je Milica Rašković, projektna menadžerka u Desku Kreativna Evropa Srbija.

“Tematski, Remix Comix se bavio stripom i marginalizovanim grupama i učinio da različite, inače zanemarene grupe, budu mnogo vidljivije, a jezik stripa je, ispostavilo se, savršen alat za tako nešto. Veze su uspostavljene i između umetnika i umetnica koji/e su učestvovali u grupnim rezidencijama, a njihovo iskustvo boravka u drugoj zemlji ali i rada sa drugim umetnicima uticaće sa sigurnošću na njihov dalji rad i umetnički razvoj”, zaključila je Milica Rašković i dodala: “Srbija je, inače, vrlo uspešna kada su u pitanju pozivi saradnje u okviru programa Kreativna Evropa, u okviru kog je i Remix Comix dobio podršku, ali su uglavnom skoncentrisani na Beograd. Zato nam je važno da kao Desk Kreativna Evropa Srbija podržavamo uspešne projekte i radimo na njihovoj vidljivosti u celoj Srbiji.“

Koncept projekta “Remix Comix” bio je usmeren na stvaranje novih i inovativnih savremenih stripova koji preispituju dominantne modele predstavljanja nasleđa. Ovi stripovi na javnim mestima su nastali kroz pet umetničkih rezidencija u Novom Sadu, Pančevu, Ljubljani, Pragu i Amsterdamu, gde su grupe od po pet međunarodnih umetnika i umetnica sarađivale sa odabranim marginalizovanim grupama. Lokalne grupe su bile raznovrsne, od romske zajednice u Novom Sadu do imigrantske dece u Amsterdamu, mladih koji napuštaju hraniteljske domove u Pragu, alternativnih umetnika u Ljubljani i starijih ljudi u Pančevu.

Ukupno 287 umetnika, teoretičara i kulturnih menadžera je direktno učestvovalo, zajedno sa više od 130 članova marginalizovanih zajednica širom Evrope. Vrhunac ovih rezidencija bio je 30 velikih izložbi i instalacija na otvorenim prostorima, murali na zgradama, plesni performansi i šetnje s akcentom na lokalno nasleđe.

 

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 




KLEOS

Meni su rekli da vi postojite

Nož Marine R.

Umetnost putovanja II

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .