Kultura

56.Majska izložba na pet lokacija u Beogradu

MediaSfera

 

 

Ove godine će Majska izložba biti održana na čak 5 lokacija u Beogradu.




56. Majska izložba pod sloganom „Geneza“ predstaviće radove umetnika primenjene umetnosti, koji su, kroz različite medije, prikazali svoj pogled na svet. Imajući u vidu da je prezentacija različitih disciplina prioritna, s obzirom na rasprostranjenost primenjene umetnosti u svakodnevnom životu (i kulturi generalno), ovogodišnju Majsku izložbu će posetioci moći da sagledaju kao celinu koja daje uvid u inovativne metode umetničkog delovanja u savremenom društvu.

Tema ovogodišnje Majske izložbe ima za cilj da preispita percepciju autora i predstavi različitost sagledavanja stvarnosti i njene estetizacije kroz različite medije umetničkog iskaza.

Tema ovogodišnje Majske izložbe je „Geneza“; u inicijalnom smislu, termin se prvi put pojavljuje u knjizi „Postanje“ („Book of Genesis“ – hebr. בראשית Berešit; grč. Γένεσις; lat. Genesis) , gde označava nastanak, a posle i razvitak sveta, kao i novo stvaranje materije, vremena i prostora.

56. Majska izložba, u organizaciji ULUPUDS-a je stalna manifestacija iz oblasti kulture od značaja za grad Beograd.

Ove godine Majski salon će biti održana na 5 lokacija u Beogradu:
14.5. Konak Kneginje Ljubice u 19.00
16.5. Galerija Singidunum – Samostalna izložba prošlogodišnje dobitnice Velike nagrade Vere Stanarčević u 19.00
23.5. Dom Vojske Srbije – Medija Centar -Odbrana- u 19,00
23.5. Bioskop Balkan u 19.00
4.6. Studentski kulturni centar – SKC u 19.00

 

Majska izložba ULUPUDS-a predstavlja jednu od najznačajnijih i najobimnijih izložbi-manifestacija iz domena primenjenih umetnosti i dizajna na nivou Udruženja likovnih umetnika primenjenih umetnosti i dizajnera Srbije.

Majska izložba predstavlja osobenost po tome što je u pitanju retka manifestacija u okviru koje se prezentuju radovi svih devet sekcija primenjenih umetnosti (arhitektura, dizajn, vajarstvo, tekstil i savremeno odevanje, dizajn keramike i stakla, scenografija i kostimografija, slikarstvo i grafika, umetnička fotografija i teorija, istorija i kritika umetnosti). U vreme SFRJ ova manifestacija je predstavljala takođe značajnu smotru na nivou cele države i svih republika.

Danas samostalne države Zapadnog Balkana čine homogen kulturni prostor, zasnovan na jeziku, zajedničkom nasleđu i vekovima zajedničkih težnji i migracija, koji svedoči da političke nestabilnosti nisu uspele da uguše sve sfere saradnje, naročito onu koja podrazumeva umetničku dimenziju, teritorijalno svakako mnogo širu od bilo kakvih državnih granica.

Od pre nekoliko godina, organizatori izložbe su odlučili da ponovo uvedu u program predstavljanje dela umetnika sa postjugoslovenskog prostora, u cilju pospešivanja regionalne saradnje, kreiranja interkulturalnog dijaloga i uspostavljanja platforme za afirmaciju i brendiranje balkanskog dizajna.

Prateći programi ovogodišnje Majske izložbe su:

-Samostalna  izložba dobitnice Velike nagrade 55. Majske izložbe Vere Stanarčević, od 16. do 24.5.2024 – Galerija Singidunum

– Gostujući program umetnika novih medija i filmskih umetnosti u SKC-u (Đildo Bavčević, Marko Grba Singh, Ivana Kosanović, Ivan Marković, Nu Simakina, Sandra Sterle i Goran Škofić), od 4. do 14.6.2024 – SKC

-Gostujući program članova UPIDIV, od 14. do 30.5.2024 – Konak Kneginje Ljubice

– Stručni skup sekcije za kritiku, istoriju i teoriju umetnosti – 6.6 – Bioskop Balkan

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 

 




KLEOS

Meni su rekli da vi postojite

Nož Marine R.

Umetnost putovanja II

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .