Vizuelna Umetnost

Otvorena izložba „Putem nadrealizma preko pop arta do art bruta“ u Muzeju naivne i marginalne umetnosti u Jagodini

MediaSfera

 

Foto: Nikola Stojanović

 

U četvrtak 25. aprila u Muzeju naivne i marginalne umetnosti u Jagodini otvorena je izložba Putem nadrealizma preko pop arta do art bruta. Nova produkcija Zil Milana. Ova izložba predstavlja umetnika Zil Milana koji je već četvrt veka prisutan na međunarodnoj likovnoj sceni. U prostoru MNMU izloženo je 50 njegovih radova, sa akcentom na one koji su nastali u poslednjih deset godina. Kustoskinja izložbe je Lepa Milošević.




Ivana Bašičević Antić, direktorka Muzeja naivne i marginalne umetnosti,  u svom govoru je istakla: „Pažljivom oku odmah će postati jasno da se samim naslovom precizno određuje jedan opus. Ali ono što je važno ovde reći je da naslov izložbe odslikava putanju koju je Zil Milano prošao, koja nije pravolinijska, nego je rezultat potrage umetnika za načinom pristupa umetnosti koji je njemu samom najbliži. Termini koje vidimo – nadrealizam, pop art, art brut – nisu slučajno tu na toj Zilovoj putanji, jer kao što i znamo sva ta tri umetnička pravca odlikuje potreba da se iskoči iz konvencija i tradicije klasične umetnosti. Jedino čemu je umetnik potpuno dosledan jeste upravo sama umetnost“.

Ivana Bašičević Antić je dodala da ova izložba nije jedan zaseban događaj, nego prva u nizu u okviru jednog zasebnog programa MNMU. U okviru ovog programa Muzej će jednom godišnje predstaviti monografsku izložbu koja bi se bavila savremenim umetnicima, čije stvaralaštvo ne može da se interpretira uobičajenim alatima istorije umetnosti.

Umetnik Zil Milano je o inspiraciji u svojim novijim radovima rekao: „Kolorit je intenzivniji i to je uticaj duhovne muzike sibirskih i tibetanskih šamana, koji leče prvenstveno dušu“. Zil Milan je o postavci u MNMU dodao: Vreme će da pokaže da li ovo što se nalazi na platnu, da li je to moje mentalno smeće ili moje mentalno cveće“.

Umetnost Zil Milana nastaje u duhu ravnodušnosti prema establišmentu, bez ikakvih ograničenja i očekivanja. Instinktivan i nezavisan, umetnik živi i stvara u prirodnom okruženju autentične radove koji nemaju ništa zajedničko sa akademskim standardima, nego samo sa strašću i hirom.

Zil Milano (Života Milanović) je rođen 16. avgusta 1961, u Belici kod Jagodine. Slikarstvom se bavi od 1981, da bi se kasnije zainteresovao i za druge likovne medijume. Zvanično izlaže od 1999. Živi i stvara u Belici. Izlagao je na samostalnim i grupnim izložbama u zemlji, kao i na grupnim izložbama u inostranstvu, među kojima su najznačajnije u SAD, Francuskoj, Češkoj, Slovačkoj, Mađarskoj, Crnoj Gori, Sloveniji i na Malti. Počev od 2003, redovan je učesnik Bijenala naivne i marginalne umetnosti, od 2006. učestvuje na Likovnim kolonijama naivne i marginalne umetnosti, a od 2016. na Trijenalnim manifestacijama naivne i marginalne umetnosti – značajnih međunarodnih likovnih manifestacija u organizaciji Muzeja naivne i marginalne umetnosti. To je prekretnica u njegovom stvaralaštvu jer će ga poznanstva sa umetnicima istih ili sličnih ubeđenja dovesti do „sirove“ umetnosti. Godine 2015. pridružuje se udruženju Art Brut Srbija. Art brut ostaje njegovo opredeljenje, kako u stvaralačkom aktu tako i u načinu življenja.

Više radova Zil Milana nalazi se u Zbirci MNMU, a pojedina dela zauzimaju značajno mesto u okviru nekoliko međunarodnih umetničkih projekata poput Landfill Art-a i SeeMe-a, u Sjedinjenim Američkim Državama.

Izložba će biti otvorena do 31. maja 2024. godine.

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 

 

 




KLEOS

Meni su rekli da vi postojite

Nož Marine R.

Umetnost putovanja II

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .