Kolumne Sreda u tri reda

СРЕДА У ТРИ РЕДА – Nomen atque omen

MediaSfera

 

 

 

Колумна представља кратку и динамичну форму обраћања читаоцима и то кроз: Ред Прегледа намењен је актуелном, издвојеном догађају из света религије и културе, није анализа збивања, већ предложено заједничко читање и питање. Ред Погледа је намењен да скрене пажњу и око на стваралаштво и нове идеје из света уметности, заната и културе. Препо(р)ука која следи је замишљена као обједињење два претходна реда. Она усмерава и укрепљује дух, да не заостаје за телом које хода у свету.




Пише: Данијела Марковић

Фото: Анђела Грозданић

 

Преглед

Са посебном пажњом, уважавањем и поштовањем издвајам ове недеље Гимназију „Патријарх Павле” на Лабудовом брду, у Београду. Колико у Србији, али и иностранству можемо издвојити школа или других институција које носе ово честито и часно име? Име апостола љубави и речи, Павла, па надаље, сваког ко га носи, као да већ и свe достојанство обезбеђено је само именом. Уз име овакво стоји и служба оног који поучава и оног који се у Богу стално доучава. Непрестано учење и подвиг јесу и у овој школи мото. Рећи ће свако, па школа је, наравно да се учи. Упознајући у једном дану управу, професоре и ученике ове школе разумела сам да они служе једни другима у истом подвигу који прати сваког ко носи ово име мисије и речи. На сваком зиду од слике, фотографије и икона, до натписа ћириличних и свих других језика који се у љубави разумеју и читају поменути професори и ученици као да дневно Посланице ишчитавају и већ у дворишту примењују. Дан у ком сам посетила ову Гимназију био је посвећен пројекту који реализују заједно са Центром за промоцију науке и поред теме Духовност и психофизичко здравље о којој су дискутовали и разговарали међусобно, али и са гостима, упутили су се у школско двориште у коме су засадили биље и о екологији наставили да мисле и домисле куда овај свет заиста иде. Мени се чини да они одговоре знају. Указати поверење је тешко, јер најпре треба показати на шта и колико може неко на нас да рачуна. Можда нам је зато тешко да на млађе не показујемо прстом, већ благослов дамо бланко, јер они бирају мудро име, презиме им је свакако овај свет који им предајемо.

Поглед

Задржавам поглед на књизи, читам и не испуштам из руку као да је баш ова књига, поменути свет који треба оставити некоме и мислим, колико оставштине је нама на дар предато. Књига Латински цитати коју је приредио Митар Васиљевић у издању Научне КМД, дар је Гимназије из Прегледа и опет учење следи. Размишљам о гимназијалцима, могу их назвати Павловим именом, и њиховој скорашњој посети манастиру Јасеновац и Пакрацу. Размишљам колико књига ће још прочитати или написати да разумеју све што су видели. Или из свега што сам ја на њиховим лицима видела, следи да већ знају, можда из других извора, неписаних, али чим су на таквим местима – истина их неће заобићи јер они хитају у сусрет ПоЗнању.

Препо(р)ука

Ништа није знао ко је све подједнако знао – цитат, превод са латинског из поменуте књиге.

Подмного је знање – многи су сазнање. Истина је једна, али никада усамљена.

 


Данијела Марковић

Данијела Марковић је православни теолог и религиолог, а јавност је највише препознаје као културолога. Бави се промоцијом културе, дијалога међу културама, а најпре међу људима. Они који је добро познају кажу да има лице изоштрено преосетљивошћу и обасјано духовном интуицијом.

Та интуиција је доводи до нових изазова и увида које дели са читаоцима организујући многе културне догађаје, а у сарадњи са другим уредницима – и публикације које окупљају имена из академског света и њихове радове.


 

 

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 

 

 




KLEOS

Meni su rekli da vi postojite

Nož Marine R.

Umetnost putovanja II

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .