Događaji

Otvaranje izložbe povodom 60 godina Likovne galerije Kolarčeve zadužbine

MediaSfera

 

 

 

Jubilarnih 60 godina rada Likovne galerije Kolarčeve zadužbine obeležićemo izložbom PUT U NOVO? koja će biti otvorena u ponedeljak, 15. aprila u 19 časova.




Šest decenija postojanja i rada obeležavamo izložbom koja predstavlja rad šestoro umetnika mlađe generacije. Galerija Kolarčeve zadužbine ističe važnost pružanja podrške razvoju mladih naraštaja u izgradnji sopstvenog umetničkog puta i usmerenja, ostajući dosledna svojoj osnovnoj programskoj orijentaciji. Izložba, ujedno, mlade autore postavlja pred svojevrstan izazov, a to je nasleđe proteklih decenija koje pamti plejadu izuzetnih stvaralaca.

Idejnim okvirom koji se izgrađuje na relaciji prošlo-buduće otvara se prostor  promišljanju mesta i uloge kojima se Galerija konstituiše u svojoj sadašnjosti.  Upravo u ovakvom značenjskom kontekstu, kontekstu polariteta, ali i težnje za samospoznajom, prilazi se sagledavanju individualnih autorskih poetika.

Izložbom su obuhvaćeni radovi Radeta Mutapovića, Bogdana Đukanovića, Konstantinosa Patelisa Milićevića, Milice Babović, Marije Vukotić i Ane Radulović.

Podvodeći pod koncepcijski okvir šest različitih umetničkih pristupa, izložba njihovom međusobnom sagledavanju prilazi sa tendencijom prepoznavanja sličnosti i razlika na osnovu kojih se uspostavlja njihov međusobni odnos. Ove relacije mogu se posmatrati kroz pojam vremena i prostora, ali i u kontekstu odnosa ličnog i kolektivnog, odnosa čoveka i društva, bića i sveta. Prostor čitanja, ipak, u pavićevskom duhu, ostavljen je otvorenim za intervencije kreativnog čitaoca-posmatrača.

Analizirajući tematske okvire interesovanja, ali i izbor likovnog medija  u kojem oni nalaze svoj izraz, stvaralaštvo šestoro autora navodi na sagledavanje kroz dva dominantna umetnička usmerenja.

Delovanje Radeta Mutapovića, Bogdana Đukanovića i Konstantinosa Patelisa Milićevića odlikuje izražen osećaj za vreme i promišljanje situacije i prilika determinisanih kontekstom društvene realnosti današnjice. Lična percepcija društvene situacije provocira umetnički odgovor, u smeru razvoja individualne i kolektivne svesti i odgovornosti, ali i preispitivanja uloge čoveka kao pojedinca unutar (narušenog) društvenog sistema vrednosti.

Umetnički rad Milice Babović, Marije Vukotić i Ane Radulović pronalazi zajednički prostor u intimnom i unutrašnjem, u dubinama podsvesnog i introspekciji bića.

Tijana Duka,

kustos Likovne galerije Kolarčeve zadužbine

Neiskazive dimenzije

 Snažne i traumatične krize nemilosrdno nam se izručuju u odmičućoj trećoj deceniji veka.  Umetnički domašaji najnovijih suverenih izraza u umetnosti u Srbiji odaju dubine promišljanja i emocija tog iskustva. Objedinjena raznolika i zanosno suverena,  virtuozno ukomponovana i izvedena dela u slikarstvu, u crtanju, skulpturi i objektnosti ističu dela novijih generacija ličnosti koje su završile beogradski Fakultet likovnih umetnosti i u poslednjih nekoliko sezona imale samostalna izlaganja u Galeriji Kolarčeve zadužbine.

Kroz nedvosmislene društvene i ekonomske pritiske, davnašnje ideološke modele i  kolapse liberalnih ohrabrenja, pribežišta njihovog približavanja nude istančane veze i ohrabrenja. Na šezdeset godina od osnivanja markantne galerije Kolarca 2024, spektralna prošlost likovnih izazova tokom proteklih decenija struji sad u posebnosti individualnih izražajnosti. Njihova dragocena sloboda pristupa ohrabruje slike sveta u pronicanju, čime nove umetnosti daju nadu istinski humanije budućnosti.

Nikola Šuica,

član Saveta galerije i profesor FLU

 

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 




KLEOS

Meni su rekli da vi postojite

Nož Marine R.

Umetnost putovanja II

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .