Kolumne Sreda u tri reda

СРЕДА У ТРИ РЕДА – Речи и дела

MediaSfera

 

 

Колумна представља кратку и динамичну форму обраћања читаоцима и то кроз: Ред Прегледа намењен је актуелном, издвојеном догађају из света религије и културе, није анализа збивања, већ предложено заједничко читање и питање. Ред Погледа је намењен да скрене пажњу и око на стваралаштво и нове идеје из света уметности, заната и културе. Препо(р)ука која следи је замишљена као обједињење два претходна реда. Она усмерава и укрепљује дух, да не заостаје за телом које хода у свету.

Пише: Данијела Марковић

Фото: Анђела Грозданић




Преглед

Ове недеље остављам вас, или прецизније, позивам вас на странице нових књига под називом Развој савремене персијске поезије у делима Ниме Јушиђа и његових наследника и романа На крилима феникса. Аутор ових публикација је једна посебна дама и научни радник, али и посвећеник вери, породици, природи и животу – Амра Халиловић. У оба дела сажима се њено интересовање и преданост речима као последицама дела, добрих дела и увида у стварност постојања у Богу. У издању издавачке куће „Укроније” ове публикације можете наћи у књижарама, у Србији. Богата ризница и преглед персијске поезије, коју као филолог обрађује Амра, увешће вас су читав свет у коме се замислите а поезија се у том свету наслеђује са колена на колено као добро. Свет којим ћете кроз поезију Ниме, а и детаљним анализама Амриним лако наћи пут до крила феникса и разумети начин на који ауторка плете нити свог живота у вери, правећи не само покривач својој деци, али и пријатељима, читаоцима од страхова и суноврата света, већ и одећу у коју се можете удобно сместити и показати да сте живи и за овај свет.

Поглед

Поглед неће скренути ове недеље са пространства једне велике културе која не престаје да буде водич и путоказ културе уопште – Иранске. Културни центар Ирана организује изложбу и трибину на којима ће представити сву раскош иранске калиграфије, илуминација и слика. Изложба ће трајати од 2. до 7. априла у Народном музеју у Београду, а улаз је слободан. Мајстори калиграфије ће одржати радионице, а међу њима и добитница многих награда и признања – Хода Халиловић. Хода је поред уметности и научни радник који научне радове излаже на важним националним и међународним конференцијама и добитник је награде за научни рад у светом граду Кому. Такође, држи гостујућа предавања из предмета Основе исламске уметности на персијском језику на Универзитету у Кому у Ирану. Филозофске анализе уметности и суштине уметности за њу не остају само у оквирима теорије и дефиниције, видећете у њеним делима на изложби коју свесрдно препоручујем вашем оку и срцу.

 Препо(р)ука

Да будемо као Грм купине који гори, а не изгара. Да стварамо са жаром али не изгоримо ватре радости и никада не постанемо млаки за свет око себе. Свет око нас да нас по светлости позна а ипак ако за нас не дозна, да није у мраку. Да све има наду да се препозна!


Данијела Марковић

Данијела Марковић је православни теолог и религиолог, а јавност је највише препознаје као културолога. Бави се промоцијом културе, дијалога међу културама, а најпре међу људима. Они који је добро познају кажу да има лице изоштрено преосетљивошћу и обасјано духовном интуицијом.

Та интуиција је доводи до нових изазова и увида које дели са читаоцима организујући многе културне догађаје, а у сарадњи са другим уредницима – и публикације које окупљају имена из академског света и њихове радове.


 

 

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 

 

 




KLEOS

Meni su rekli da vi postojite

Nož Marine R.

Umetnost putovanja II

21. Beogradski festival igre

53 Beogradski fashion week

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .