Kolumne Sreda u tri reda

СРЕДА У ТРИ РЕДА – Једни Другима

MediaSfera

 

 

 

Колумна представља кратку и динамичну форму обраћања читаоцима и то кроз: Ред Прегледа намењен је актуелном, издвојеном догађају из света религије и културе, није анализа збивања, већ предложено заједничко читање и питање. Ред Погледа је намењен да скрене пажњу и око на стваралаштво и нове идеје из света уметности, заната и културе. Препо(р)ука која следи је замишљена као обједињење два претходна реда. Она усмерава и укрепљује дух, да не заостаје за телом које хода у свету.

Пише:  Данијела Марковић

Фото: Анђела Грозданић




Преглед

У дану када долази пролеће, долазе и догађаји који на годишње доба и личе. Светски дан поезије ове године носи назив Једни (о) другима и организује се у Културном центру Београда, а реализоваће се као песма која се одмотава у Галерији Артгет и Линији 7, од Блока 45 до Устаничке. Сваке године овај дан има други назив, односно тему, а овогодишњом жели да се истакне нематеријална вредност поезије као свитка или конца који непрекидно плете и уплиће људе, просторе и време. Ко није знао ништа о мађарској поезији нека завири и ослушне, прегледа чак и трамваје који ће бити позорница писаца ових дана. Светски дан поезије прогласио је УНЕСКО још 1999. године, а код нас у Србији само две године касније Културни центар Београда са Дубравком Ђурић и њеним песмама започиње манифестацију посвећену савременој поезији која брзо постаје међународни песнички фестивал. Разговори, песме, читања, путовања биће станице пролећним данима у Београду.

Поглед

И пре УНЕСКА мени се чини да је постојао Мирослав Мика Антић. Како помињати песме о пролећу без погледа упртог у њега? На страну што сам га упознала на једним баш таквим пролећним школским данима и сусретима другарства у Новим Козарцима (мени се чини ономад, а ето по календару прошли век, већ) и на другу страну, што ми родитељи нису купили на кредит, његове књиге које сам на полицама код стрица у Београду листала и мислила, домишљајући свој живот, у средини је Мика, старији од сваке организације које се можете сетити. Поезија је старија од континената, јер су се од Речи и речима раздвајали од воде и неба. Никада се човек није растао од Речи. Мика је апостол поезије. Он има своју манифестацију одакле и нама прелива и пишемо странице књига, а званична манифестација, десета по реду, одржава се у марту сваке године у Новом Саду. На ширем културном и књижевном простору ова манифестација под називом Антићеви дани постаје значајна и из различитих перспектива осветљава стваралаштво песника, али и оних који га читају и уче. Програми манифестације су разноврсни и у неколико дана окупе сликаре, песнике, филмске ствараоце, музичаре и многе друге уметнике. Оно што задивљује и задржава поглед јесте број младих људи који посећује ове манифестације. Препознајем у редовима на листовима, али и међу редовима у салама – има век и овај Мику и континената које ће знати да се врате у Реч.

Препорука

Почните да верујете у чуда, јер ћете тако почети и себи да верујете више.

 


Данијела Марковић

Данијела Марковић је православни теолог и религиолог, а јавност је највише препознаје као културолога. Бави се промоцијом културе, дијалога међу културама, а најпре међу људима. Они који је добро познају кажу да има лице изоштрено преосетљивошћу и обасјано духовном интуицијом.

Та интуиција је доводи до нових изазова и увида које дели са читаоцима организујући многе културне догађаје, а у сарадњи са другим уредницима – и публикације које окупљају имена из академског света и њихове радове.


 

 

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 

 




KLEOS

Meni su rekli da vi postojite

Nož Marine R.

Umetnost putovanja II

21. Beogradski festival igre

53 Beogradski fashion week

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .