Kultura Pozorište

Međunarodna premijera „Skupštine” Kristal Pajt na Beogradskom festivalu igre

MediaSfera

 

 

 

Izvor: Beogradski festival igre

Foto: Duško Vukić

 

 

Pre Londona, Pariza, Ciriha i Lugana, Beogradski festival igre je doneo svojoj publici „Skupštinu”, najnoviji komad slavne Kristal Pajt.




Reč je o trećoj saradnji Kanađanke Kristal Pajt i reditelja Džonatona Janga, koja je svoju vankuversku premijeru imala u oktobru prošle godine. Nakon igranja u pet kanadskih gradova, „Skupština” je krenula na svoju međunarodnu turneju upravo iz novosadskog Srpskog narodnog pozorišta. Oba izvođenja odigrana su u prepunoj sali, a među publikom su bili i ministarka kulture Maja Gojković, gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić, ambasador EU u Srbiji Emanuele Žiofre, kao i ambasadori Kanade, Australije, Italije i drugi visoki zvaničnici i ličnosti iz javnog života.

Zbog ove predstave u Srbiju su došli i brojni kritičari iz Evrope, što je donelo novi vid međunarodne popularnosti Beogradskom festivalu igre. Naime, „Skupština” je odigrana u Srbiji pre nego što će nastaviti turneju na tako prestižnim lokacijama kao što su Sadlers Vels u Londonu, Teatar de la Vil u Parizu, Međunarodni teatar u Amsterdamu ili Steps festival u Luganu i Cirihu.

„Beogradski festival igre je veliki i važan festival u evropskim i svetskim okvirima, i oduševljeni smo što smo ponovo tu”, izjavio je direktor trupe Kidd Pivot, Erik Bošen, u razgovoru sa domaćim medijima.

Trupa Kidd Pivot nastupila je treći put na Beogradskom festivalu igre, nakon predstava „Tamne materije” i „Bettrofenheit” za koju je Kristal Pajt, odmah nakon nastupa u beogradskom Sava centru, ovenčana prestižnom Nagradom „Olivije” u Londonu.

Prošle godine na Festivalu gledali smo njen komad „Figure u izumiranju”, u izvođenju Holandskog teatra igre, za koji je dobila Nagradu „Jovan Ćirilov”.

„Skupština” predstavlja čovekovo traganje za smislom, identitetom i zajedništvom. Naslov se odnosi na grupu učesnika u rekonstrukciji srednjovekovnog festivala koja se okuplja na godišnjoj skupštini u ruiniranoj lokalnoj sali – i svečanoj i fiskulturnoj u isto vreme. Članovi treba da glasaju da li će njihovo udruženje nastaviti da živi, uprkos osipanju članstva i porastu dugova, ili će se jednostavno – raspustiti. Kako sastanak napreduje i rasprava postaje žučnija, granica između stvarnosti i mašte, odnosno njihove viteške rekonstrukcije, se zamagljuje. Toj nejasnoj granici doprinosi i sjajna scenografija, sa scenom unutar scene.

Reč je o hibridu pozorišta i savremene igre u kojem igrači ne samo da pokazuju virtuoznost u izvođenju liričnih pokreta uz muziku, već na spektakularan način „igraju” i na govor, svojim telima prateći ritam reči u besprekornoj harmoniji.

Osmoro igrača pokazalo nam je vrhunsku veštinu u prelasku između „stvarnog” sveta birokratskog sastančenja i „bajkovitog” u kojem vitezovi u sjajnom oklopu spasavaju dame u nevolji, a pojedini „zamrznuti” pokreti, uokvireni ramom unutrašnje scene, podsetili su na dramatične slike baroknih majstora. Spektakl za pamćenje!

„U komadu često ne znamo šta je stvarno, a šta rekonstrukcija (srednjovekovnih borbi). I sami učesnici se pitaju da li su to oni ili glumci koji tumače nekog drugog. Kristal Pajt voli da zamagljuje granice između stvarnosti i rekonstrukcije i na taj način poziva i gledaoca da prihvatiti da je i sam život neuhvatljiv”, konstatovao je Erik Bošen.

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 

 




KLEOS

Meni su rekli da vi postojite

Nož Marine R.

Umetnost putovanja II

21. Beogradski festival igre

53 Beogradski fashion week

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .