Kolumne Sreda u tri reda

СРЕДА У ТРИ РЕДА – Људи (од) Речи

MediaSfera

 

 

 

Колумна представља кратку и динамичну форму обраћања читаоцима и то кроз: Ред Прегледа намењен је актуелном, издвојеном догађају из света религије и културе, није анализа збивања, већ предложено заједничко читање и питање. Ред Погледа је намењен да скрене пажњу и око на стваралаштво и нове идеје из света уметности, заната и културе. Препо(р)ука која следи је замишљена као обједињење два претходна реда. Она усмерава и укрепљује дух, да не заостаје за телом које хода у свету.

Пише: Данијела Марковић

Фото: Анђела Грозданић




 

Преглед

Када сам договарала сарадњу са порталом на ком се дружим са вама, бригу ми је задавао једино избор догађаја, односно број и квалитет истих. Сада је ситуација потпуно другачија. И када полемишем са пријатељима или сарадницима о догађајима у Србији и шире, заправо је ситуација таква да се не могу временски постићи, учествовати и прегледати дешавања која промовишу лепу реч, добру глуму, добар филм, нестварне слике, одличне фотографије и смотре добра и смисла. У полемикама, чини ми се све краћим, често дођемо до закључка истог – а то је да се добро брже шири од било какве пандемије. Оно друго (од лошег) нећу ни да помињем. Шири се и оно, али изгубиће битку. Заправо, добро је добро зато што не ратује него ствара, воли и постоји. Другачије од доброг игра самосталну утакмицу са много играча који су и судије већ свему што раде. Замешатељство смисла. Чим смисао није јасан, знајте да сте на страни судија или играча за неки тим. Добро нема своју лигу. Самостално је, и гради заједницу смисла без пиштаљки и правила игре. Добро никада не може постати дијагноза, оно је начин постојања и свега што из њега следи. Овде је много редова посвећено добрима свих галерија града, културних институција, фестивала, промоција књига, трибина, концерата, радионица, атељеа, академија, балова, читаоница, библиотека, удружења, друштава, кола и сплета свега и свих који нису мрежа већ људи заједнице. Људи од Речи.

Поглед

У обиљу прегледа овонедељни се зауставио на сликама и изложби Софије Ракиџић под називом „Трен и по”, а отворена је седмог марта у Галерији 73, на Бановом брду. Ауторка је звање истраживача-приправника добила после завршених докторских студија  Примењених уметности и дизајна у Београду. Ангажована је на предметима Анатомско цртање 1 и 2 и ово је информација коју ћете одмах и са лакоћом препознати на првој слици коју угледате на улазу у Галерију. Распоређене су тако да од почетка до краја поставке делује да сте и сами Академију уметности завршили само гледајући и учествујући у њима, или хитате да набавите платна која, као збирке задатака из математике, немају решење на крају, већ морате сами да их смислите. Уметница поручује, бар мом погледу, да краја нема у трагању макар трајало Трен и по. Изложба ће трајати до 19. марта.

Препо(р)ука

Направите своје платно или закрпите оно које није цело. Насликајте на њему своју Анатомију живота и не тугујте за тугама света. И свет је место које је само закрпа без оног ко га је створио. Платно је велико колико и онај који га ствара. Нанесите некоме (свима) радост и пустите платно света да се одмотава. Баш да видимо каква ће слика бити.

 


Данијела Марковић

Данијела Марковић је православни теолог и религиолог, а јавност је највише препознаје као културолога. Бави се промоцијом културе, дијалога међу културама, а најпре међу људима. Они који је добро познају кажу да има лице изоштрено преосетљивошћу и обасјано духовном интуицијом.

Та интуиција је доводи до нових изазова и увида које дели са читаоцима организујући многе културне догађаје, а у сарадњи са другим уредницима – и публикације које окупљају имена из академског света и њихове радове.


 

 

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 

 




Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Nedogled

KLEOS

GoetheFEST 2024

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .