Kultura Pozorište

Počinje 21. Beogradski festival igre: „Neuhvatljiva tačka odlaganja“ u Bioskopu Balkan

MediaSfera

 

 

Foto: Duško Vukić

 

 

Predstava „Neuhvatljiva tačka odlaganja“ iz Grenobla, francuskog umetnika Joana Buržoaa, biće izvedena sutra i u petak u okviru uvodnog programa 21. Beogradskog festivala igre (BFI), najavio je autor danas u susretu sa medijima. Osim autora, o višeslojnom igračkom projektu govorila je i njegova supruga izvođač Mari Buržoa.




Joan Buržoa neprestano ruši granice između različitih umetničkih formi, a ovo je prvi put da će njegove radove videti beogradska publika.

Aja Jung, direktorka Beogradskog festivala igre, rekla je da je Joan umetnik kojeg su dugo želeli da dovedu i s kojim su često bili u kontaktu.

-Da, donosimo pet različitih instalacija! Publika će se kretati kroz prostor i imati priliku da otkrije ozbiljan deo mog umetničkog opusa. Uostalom, postoje festivali koji imaju posebnu energiju i vrednost, i za koje jednostavno morate da stvorite nešto novo. Takav je Beogradski festival igre”, kaže Joan Buržoa.

Od 7-9 marta, Bioskop Balkan će otvoriti svoja vrata šest puta, tri puta dnevno od 16, 18 i 20 sati, a svako vođenje kroz najpoznatije instalacije izuzetnog umetnika, pratiće do 100 ljudi.

-Izračunali smo da je to maksimalan broj kako bi svi mogli da uživaju u komadima. Videćete čuvenu platformu koja se okreće, stepenice, igračicu koja hoda na ogromnoj lopti… Moje postavke biće odevene u novo ruho, jer ih adaptiramo prema prostoru. Performanse uvek morate prilagoditi lokaciji i energiji prostora. Sada smo imali komplikovan zahtev pred sobom, ali tragamo za rešenjima, jer sve mora da bude savršeno. Uostalom, i vaš festival se dogodi nakon mnogo rada, upornosti, balansiranja, akrobatskih i nadljudskih napora koje ulažu organizatori. Ovo je naša prva saradnja i moj prvi susret sa Beogradom, otkriva Buržoa.

– Sve performanse koje predstavljamo imaju zajedničko da kroz njih pokušavamo da uhvatimo „tačku odlaganja“. Ja sam otkrio taj termin kada sam se bavio žongliranjem pre mnogo vremena. Žongleri nazivaju „tačkom odlaganja“ ili „tačkom suspenzije“, onaj trenutak kada dolazi do lebdenja predmeta. Ideja je da se uhvati predmet u toj tački, zato što težina nestaje. Pokušao sam sebe da stavim u tu tačku kako bih živeo bez težine. Tako sam pokušao da sam postanem predmet. U početku sam koristio trambolinu, posle toga sam sa svojim timom napravio strukturu koja omogućuje da se ta tačka vidi, bez težine. a upornost gravitacije vodila me je kao tuzi i depresiji. Gravitacija je strašna zato što nakon pada predmeti ostaju nepokretni, a za mene su to sve egzestincijalna pitanja. Nama zemljanima je teško jer smo suočeni sa zakonima gravitacije i smrtnošću,  objašnjava Buržoa.

Buržoa je naglasio da je imao saradnju sa srpsko-mađarskim violinistom i kompozitorom Lajkom Feliksom, koji je stvarao muziku za njegove predstave i instalacije, te mu je on velika inspiracija u kreativnosti.

Njegova supruga Mari Buržoa je otkrila da već duže vreme sarađuju, i da su njegovi projekti izuzetno uticali na nju kao performera, izvođača.

Osim Mari Buržoa, izvođač na projektu je i igrač Olivie Matje.

Joan Buržoa kao reditelj, autor koncepta i dizajner scene je kompletan tvorac tih kratkih komada koji se spajaju u jednu veliku celinu ukupnog trajanja od 45 minuta.

Produkciju projekta potpisuje trupa umetnika „Yoann Bourgeois Art Company“ uz podršku Ministarstva kulture i komunikacija Francuske.

Od 2016. do 2022. Joan Buržoa je bio direktor Nacionalnog koreografskog centra u Grenoblu, postavši tako prvi cirkuski umetnik na čelu jednog francuskog koreografskog centra. U svet visoke mode zakoračio je kao jedan od najdragocenijih saradnika brenda Luj Viton. Za korisnike Epla on potpisuje poznate aplikacije, a na desetine hiljada posetilaca pariskog Luvra očarao je čuvenom instalacijom sa ogromnim stepenicamama koje se vrte i sa kojih igrači padaju i dižu se kao dečije igračke…

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 

 

 




KLEOS

Meni su rekli da vi postojite

Nož Marine R.

Umetnost putovanja II

21. Beogradski festival igre

53 Beogradski fashion week

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .