Film / TV Kultura

Drugi dan 52. FEST-a obeležila premijera domaćeg filam „Radnička klasa ide u pakao“

MediaSfera

 

Foto: CEBEF, Belkisa Abdulović

 

 

 

Na 52. međunarodnom filmskom festivalu FEST gledamo 24. februara 2024. premijerno je prikazan novi film Mladena Đorđevića „Radnička klasa ide u pakao“ koji je deo ovogodišnjeg Glavnog takmičarskog programa.  Dan ranije, na konferencii za medije, govorili su reditelj Mladen Đorđević, producent Milan Stojanović, i glumci Tamara Krcunović, Nataša Aksentijević i Ivan Đorđević.




“Osećam se domaće ovde na FEST-u, volim FEST jer od samog starta spaja taj art house i repertoarski senzibilitet na najbolji mogući način”, rekao je Đorđević. “Napravio sam ovaj film zašto što imam osećaj da je radnička klasa ugrožena, kao i najveći deo populacije skrajnut i na margini, i meni je interesantno da u ovom filmu imamo ljudie koji su saterani u ćošak. Nemaju izbora i ostaje im da pogledaju u sebe i tu pokušaju da pronađu izgubljenu snagu i dignu glavu i uzvrate udarac.”- naveo je Đorđević.

Prema rečima Tamare Krcunović žena koju ona tumači je osoba iz patrijarhalne sredine kojoj su uzeli sve, i potencijal za život i talenat da povede prvo na sudu, pa ka religiji, pa na kraju i ka onostranom. “Radeći sa Mladenom ulogu sam shvatila ozbiljno, a onda sam videla publiku u Kanadi da se smeju sve vreme , shvatila sam koji apsurd ove filmske priča izlazi na površinu” navela je Krcunović.

Produkciju filma  “Radnička klasa ide u pakao” koji gledamo i 26.02. (Cineplexx Ušće, Sala 1, 19.30), potpisuju Srbija, Grčka, Bugarska, Crna Gora, Hrvatska i Rumunija, a Đorđević je  i režiser i scenarista mračne drame o grupi bivših radnika koja, nakon što su u požaru i sumnjivoj privatizaciji izgubili svoje bližnje, posao i dostojanstvo, u borbi za pravdu pribegavaju natprirodnom.
Uloge tumače: Tamara Krcunović, Leon Lučev, Momo Pićurić, Ivan Đorđević, Lidija Kordić, Mirsad Tuka, Szilvia Krizsan, Olivera Viktorović, Tomislav Trifunović, Dobrila Stojnić…

FEST-24-02-americki-zec-kzn_240224_foto-dusan-milenkovic-0041-Copy-min.jpg
Foto: Dušan Milenković

Pred akreditovanim novinarima FEST-a predstavljen je i film “Američki zec” iz nove programske celine FEST 52. O britansko-japanskoj koprodukciji govorili su reditelj Patrik Dikinson i Gabrijel Tana, producentkinja.

“Američki zec” je drama u kojoj otac i sin koji imaju težak odnos kreću na neobično putovanje kako bi ispunili poslednju želju ženi koju su oboje voleli.

Redielj Patrik Dikinson, koji je deo svog života proveo u Japanu, kaže da je za njega koji dolazi iz Evrope Japan fascinantna zemlja. “Ljudi u Japanu pričaju o njemu kao da je to jedna totalno drugačija zemlja, drugačiji ljudi, drugačiji način života, ali kada odete tamo da studirate kao ja i da živite tamo, i kad to prebrodite shvatite da su to ljudi kao mi, imaju istu dušu, isto srce, zaljubljuju se i odljubljuju kao mi. Shvatite i da je japanska porodica isto što i srpska porodica ili engleska porodica”, naveo je reditelj Dikinson.

Producentinja Gabi Tana navela je da je ovaj film njeno ljubavno pismo japanskoj kinematografiji. “Veoma volim japanski film, a kada je Patrik predložio ovu priču rado sam prihvatila. A smatram da je ovo univerzalna priča o porodici”, objasnila je Tana.

Prema njenim rečima ovaj film je već nagrađen kao najbolje debitanstsko ostvarenje na festival u Rimu, krenula je i biosokopska distribucija u Japanu, a očekuju ga i festivali u Istambulu, Sidneju, Hong Kongu, a  trenutno je na repertoaru bioskopa u SAD-u. Film gledamo 26.02. (Cineplexx Ušće, Sala 1, 14.30), 27 .02. (DKC, 12.00) i 27.02. (DKC, 12.00).

Gabrijel Tana najavila je da je ove godine u planu snimanje filma koji režira Antoni Korbin sa Helen Miren, ali i film koji će se raditi kod nas, reč je o filmu “Gospođica Anštajn” o Milevi Anštajn koji će se obavezno snimati u Novom Sadu.

Nikolina-Zecevic-Robert-Onofrei-Vladimir-Teca-Ana-Maria-Commanescu-FEST-Horija-kzn_240224_foto-dusan-milenkovic-0020-Copy-min.jpg
Foto: Dušan Milenković

Pred novinarima 52. Međunarodnog filmskog festivala FEST predstavila se ekipa filma “Horija”, koji gledamo u okviru nove FEST-ove celine FEST 52. Uz rediteljku Ana Mariju Komanesku, koprodukciju Rumunije, Bugarske i Srbije, predstavili su se  glumci Vladimir Teca, koji igra naslovnu ulogu i njegov kolega Robert Onofrei, ali i Nikolina Vučetić Zečević, koproducentkinja.

Prema rečima rediteljke Komanesku ideja za film “Horija” počela je davno i sa kolegom koscenaristom trebalo je da radi priču o pedesetogodošnjaku koji na put kreće na motociklu:“Dopao mi se taj momenat putovanja kroz celu Rumuniju na starom motoru u potrazi za ljubavlju i kada je kolega sa kojim sam radila odustao nisam mogla da prestanem da mislim o ovoj priči, koja je na kraju postala sasvim drugačiji scenario. Tako je ovo postao film o odrastanju, u kome najvažniji momenat nije putovanje nego kako ono menja glavnog junaka Horiju i šta on uči”.

Prema rečima koproducentkinje Nikoline Vučetić Zečević “Horija” je “lep projekat” i jedan je od retkih na kojima je u poslednje vreme radila koji ne govori o nasilju, korupciji ili nekoj drugoj društveno-angažovanoj temi, već je priča o odrastanju. Kako je navela Janja Lončar i šest muzičara radilo je muziku za film “Horija”, a cela postprodukcija ređena je u Beogradu.

Film će u bioskopima u Rumuniji  biti na repertoaru od 10 aprila, prkazan je na festival u Talinu, ali i na Jesenjoj selekciji festivala “Kan u Bukureštu” imao je pretpremijiru, a na FEST-u ga gledamo 26.02. (Cineplexx Galerija, Sala 5, 14.30) i 27.02 (Mts Dvorana, Sala 6, 16.30).

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 

 

 




Tagovi

KLEOS

Meni su rekli da vi postojite

Nož Marine R.

Umetnost putovanja II

21. Beogradski festival igre

53 Beogradski fashion week

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .