Kolumne Sreda u tri reda

СРЕДА У ТРИ РЕДА – Прихватите услове коришћења

MediaSfera

 

 

 

Колумна представља кратку и динамичну форму обраћања читаоцима и то кроз: Ред Прегледа намењен је актуелном, издвојеном догађају из света религије и културе, није анализа збивања, већ предложено заједничко читање и питање. Ред Погледа је намењен да скрене пажњу и око на стваралаштво и нове идеје из света уметности, заната и културе. Препо(р)ука која следи је замишљена као обједињење два претходна реда. Она усмерава и укрепљује дух, да не заостаје за телом које хода у свету.

Пише: Данијела Марковић

Фото: Анђела Грозданић




Преглед

Преглед овонедељни иде кроз Регистар националног Интернет домена Србије који поклања ново типографско писмо српске ћирилице, прилагођено за екрански приказ који чини чак четрнаест фонтова. Апликација се може преузети као помоћ од укупно шездесет четири фонта за све дизајнере, сајтове и друге садржаје интернет простора. Нео Гео, Етар, Лингва, Орто… поменутог Регистра је геометријско санс-серифно писмо. Помињу се круг, троугао, правоугаоник и сви облици на којима је заснована конструкција слова. На све описе фонтова могу се и коментари оставити. Прихватите услове коришћења је реченица која се и најчешће чује. Овде ми, рецимо, звучи удобно и примерено. Један тим чија имена чланова не знам (групе, тимова, заједнице аутора), али замишљам младе и вредне људе који обликују ново, а чувају старо. На свим скуповима на којима имам прилику да говорим, или још корисније – слушам, теме су како старо учинити новим или ново остарити да буде угледно и угледано. Дискутују слова сама за себе, ето, упуштају се нови фонтови старих писама и још старијих облика и могу да замислим дискусију фонтова који се нуде баш за документ, писмо, пријаву за посао или неки изузетан рад који трпи незадатост фонта и форме. Моје мишљење је да би свако за живота требао направити свој фонт, облик и израз. Израз изузетности, а узетости и ослоњености на оно што знамо – Познањем… И гле чуда – Речи. Познајемо Реч. Остаје да се препознајемо речју као људи, људи од слова – речи!

Поглед

Ко може, а да после оваквог прегледа и самопрегледа не заустави поглед у изложена ћирилична слова која стоје уз реку Саву? Могу да стоје, и рекла бих да стоје, и уз друге реке и поретке, делове града и остављају трага. Каквог? Можда позивног, да се савладају и сва друга слова света – тако ми је лакше да прочитам и своје писмо. Није никада слово било ограда од другог. Свако слово је везник оног јуреног смисла који помињем, волела бих већи број пута него своје име, у овим текстовима. Изложба траје до 14. марта. Направите своју реку речи и шетњу која ће ваш текст писати словима у којима ваш потпис стоји и дизајнерски и доСловно.

Препо(р)ука

Професорка Ксенија Кончаревић у својој књизи Језик и Религија каже: „Под знаком се може подразумевати све оно што, историјски утемељено, омогућава спознају Тајне, стварајући услове за међусобни однос”. Знаке поред путева нека упуте на однос са Оним који не сабира број изговорених молитви, речи и дела. Ко прими знак – мора биту у стању да га протумачи, а онда и разоткрије оно означено у означитељу. Ако је прекомпликовано тумачење, знајте, знаци су на месту – можда ми нисмо. Додала бих – можемо услове коришћења бесконачни број пута прихватати, али и ставити праву Реч тамо где то бива

 


Данијела Марковић

Данијела Марковић је православни теолог и религиолог, а јавност је највише препознаје као културолога. Бави се промоцијом културе, дијалога међу културама, а најпре међу људима. Они који је добро познају кажу да има лице изоштрено преосетљивошћу и обасјано духовном интуицијом.

Та интуиција је доводи до нових изазова и увида које дели са читаоцима организујући многе културне догађаје, а у сарадњи са другим уредницима – и публикације које окупљају имена из академског света и њихове радове.


 

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 

 




KLEOS

Meni su rekli da vi postojite

Nož Marine R.

Umetnost putovanja II

21. Beogradski festival igre

53 Beogradski fashion week

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .