Vizuelna Umetnost

Otvaranje izložbe „Fleka na zidu“ umetnika Aleksandra Rakezića

MediaSfera

 

 

13 – 24.02.2024.

Otvaranje izložbe 13. februar u 19h

Galerija Kolarčeve zadužbine, Studentski trg 5, Beogra

 

Foto: Sa izložbe „Kad će David da se vrati“/privatna arhiva

 

Može li slika preuzeta iz masovnih medija koja je odbačena od strane kulturne javnosti tradicionalnim slikarskim postupkom prevazići status replike i postati suvereno umetničko delo?




Serija slika pod nazivom „Imago“ nastaje u okviru doktorsko-umetničkog projekta na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu. Glavna okosnica istraživanja je fenomen slike sa fokusom na slike iz masovnih medija, pre svega iz digitalne sfere. Predlošci su digitalne kompjuterski generisane ili fotomontirane slike bez autorstva koje u sebi sadrže motiv srca. Ovakve sadržaje koje ljudi razmenjuju u digitalnoj komunikaciji, mogu se naći i na pozadinama (wallpaper) telefona i računara.

Serija ilustruje varijacije na tu temu, konstantno tretirajući svaki komad kao klasicističko delo štafelajnog slikarstva čime se preispituje savremeno slikarstvo i njegove tematske i formalne granica. Slike su svuda oko nas i rapidno se umnožavaju prenagomilavajući našu pažnju, našu ograničenu emotivnu i arhivsku memoriju. Slike kojima smo bombardovani gotovo refleksno osuđujemo kao umetničke ili neumetničke, dobre ili loše, politične ili apolitične upravo na osnovu viška vrednosti koje one nose u sebi. Praksa pokazuje da se najlakše odbacuju i stigmatizuju medijske slike koje su puke poruke društvu kapitalizma. Upravo ovakve medijske slike su poslužile kao inspiracija za seriju radova čiji je deo prikazan na izložbi „Fleka na zidu“.

Na izložbi će biti prikazane slike iz ciklusa Imago, ambijentalna instalacija i arhiva umetnikovih predložaka koji su inspirisali nastanak izložbe “Fleka na zidu”.  Koncepcija postavke nastaje kao rezultat dijaloga sa istoričarem umetnosti Lavom Mrenovićem koji je podstakao svojevrsni „playfulnes“ koji preovladava izložbom. Slike će, umesto na zidove galerije, biti postavljene u prostor što će publici omogućiti sagledavanje slike kao objekta. Na mestima gde inače stoje slike, biće iluzionistički prikazane fleke koje bi naglasile činjenicu da se radi o galerijskim zidovima čime bi posetioci bili podstaknuti na preispitivanje institucije galerija i društvenih očekivanja koja njihovi zidovi nose.

Aleksandar Rakezić

Rođen je 1995. godine u Kraljevu. Osnovne i master studije slikarstva završio je na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, klasa prof. Milete Prodanovića. Kao stipendista Vlade Francuske provodi semestar na École Nationale Supérieure des Beaux-Arts u Parizu, studio Gijom Paris, 2019-2020. Trenutno je treća godina doktorskih studija na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu.

Pored samostalnih izložbi „Ja znam za jednu tugu sa mirisom ananasa“ (2020.), „Kad će David da se vrati ?“ (2022.), „Second Chance ili Žena kose boje moka kafe“ (2023.) i „House in the House in the House…“ (2023.),  izdvajaju se grupne izložbe „Privatna vrednost 2“ (2019.) u organizaciji ambasade Švajcarske, „Sanjarenje“ (2021.) kao deo 58. Oktobarskog salona i „Out of Box“ (2022), Šemnic, Nemačka. Aleksandar je autor projekata u kulturi poput „Roll the Dice“ (2023) Vrnjačka Banja – Beograd, „Voyage, voyage“ (2021.), Zagreb-Beograd i „Umetnost u Vosjci“ (2021.) Užice-Beograd. Njegovi radovi se nalaze u privatnim kolekcijama u Nemačkoj, Francuskoj, Švedskoj. Živi i radi u Beogradu.

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 

 




KLEOS

Meni su rekli da vi postojite

Nož Marine R.

Umetnost putovanja II

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .