Događaji

Proslava Prešernovog dana u Madlenianumu: Veliki džez koncert Big benda Muzičke akademije u Ljubljani

MediaSfera

 

Foto: Otton Zajec Photography

 

 

Posle dužeg vremena na Velikoj sceni Madlenianuma očekuje nas koncert jednog džez orkestra, ovog puta to je Big bend Muzičke akademije Univerziteta u Ljubljani, koji predvodi dirigent Matej Hotko. Gosti iz Slovenije će nastupiti povodom velikog slovenačkog praznika Prešernovog dana 7. februara u 19.30 časova. Za koncert pod nazivom Od svinga do ritmova Latinske Amerike, ovaj orkestar i njihov mentor dirigent Hotko su se odlučili da bi prikazali svu umešnost muziciranja ovog veoma popularnog i nagrađivanog benda.




Big bend Muzičke akademije Univerziteta u Ljubljani, poznat kao Big bend ULAG, vodi je studentski akter slovenačke džez scene i danas se smatra jednim od najboljih studentskih big bendova na svetu. Osnovan je akademske godine 2011/2012 u okviru izbornog predmeta i pod mentorstvom renomiranog basiste, producenta i osnivača muzičke škole B.A.S.E, doc. Mateja Hotka i brzo je stekao izvanrednu reputaciju.

Pored nastupa na prestižnim lokacijama kao što su Prešernov trg, Slovenačka filharmonija i Galusova dvorana CD Ljubljana, Big bend ULAG je svoju izvrsnost dokazao i na turnejama širom Evrope, uključujući i Srbiju, Makedoniju, Austriju, Hrvatsku i Nemačku. Takođe je napravljena i serija video snimaka za Jutjub kanal Zevnikov, koji je prošle godine postao jedan od 29 najboljih muzičkih kanala orkestarske i džez muzike na svetu. Kanal se nalazi u prestižnom društvu Londonskog simfonijskog orkestra, Čikaškog orkestra i Danskog orkestra.

Muzička akademija u Ljubljani ne nudi samo jedan, v dva velika benda. Pored koncertnog big benda, koji je već stekao međunarodnu reputaciju, Muzička akademija nudi još jedan big bend, koji predstavlja platformu za mlade džez muzičare, gde mogu da rastu, razvijaju svoje veštine i nauče pravila sviranja u ovako veličanstvenom ansamblu. Drugi big bend je suštinski deo obrazovnog procesa u Muzičkoj akademiji, jer studentima nudi dragoceno iskustvo i priprema teren za mogu budućnost u koncertnom big bendu ili drugim profesionalnim džez ansamblima.

Matej Hotko, diplomac prestižne Manhattan School of Music u Njujorku, jedan je od najcenjenijih džez kontrabasista i mentora u Sloveniji. Poznat po svojoj strasti za pedagogijom, razvio je inovativnu pedagošku metodu O.G.I, koja podstiče individualni pristup i kreativnost kod učenika. Kao direktor Muzičke škole B.A.S.E. i šef odseka za džez na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Ljubljani, postavio je nove standarde u muzičkom obrazovanju. Njegov rad kao dirigenta akademskog big benda otvorio je studentima vrata vrednim međunarodnim iskustvima. Matej Hotko, dobitnik Nagrade za značajna umetnička dela Univerziteta u Ljubljani, ključni je akter u oblikovanju savremene muzičke scene u Sloveniji i inostranstvu.

 Koncert Big benda Muzičke akademije Univerziteta u Ljubljani nudi prekrasan niz džez radova koji obećavaju nezaboravno muzičko iskustvo. Komadi koje sviraju su pažljivo odabrani da prikaže različite aspekte džez tradicije ― od klasičnih sving melodija do modernijih ritmičkih eksperimenata i uticaja iz drugih muzičkih kultura. Izbor muzike odražava i tehničko savršenstvo i duboku emocionalnu ekspresivnost, što je ključ svakog uspešnog džez koncerta. Svakako, ovo je koncert na kome će se iskusni big bend muzičari savršeno dokazati, a publika moći da uživa u majstorskom preplitanju ritmova, melodija i harmonija.

 

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 

 




KLEOS

Meni su rekli da vi postojite

Nož Marine R.

Umetnost putovanja II

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .