Pozorište

Premijera predstave „U ime oca i sina – priča o Svetom Savi” na Velikoj sceni Narodnog pozorišta

MediaSfera

 

Foto: promo Narodno pozorište u Beogradu / fotograf Nebojša Babić

 

Predstava „U ime oca i sina – priča o Svetom Savi”, po tekstu Milovana Vitezovića, u adaptaciji Ivane Dimić i režiji Milana Karadžića, biće premijerno izvedena 27. januara na Velikoj sceni Narodnog pozorišta u Beogradu, na Savindan, s početkom  u 19,30 časova.




Dramaturg Ivana Dimić, scenograf Boris Maksimović, kostimograf Dragica Laušević, kompozitor Irena Popović i Ljiljana Mrkić Popović (scenski govor) potpisuju se kao umetnički tim novog pozorišnog dela u kom su uloge dodeljene Goranu Šušljiku, Miodragu Krstoviću, Borisu Pingoviću, Nebojši Kundačini, Vladanu Gajoviću, Zlatiji Ivanović, Suzani Petričević, Bojani Stefanović, Zoranu Ćosiću, Bojanu Krivokapiću, Gojku Baletiću i Darku Tomoviću.

Ovo dramsko delo je višestruko značajno, ne samo kao plod višedecenijskog istraživanja, dara i truda Milovana Vitezovića, već i kao njegovo zavetno delo na jednu od najznačajnijih tema iz naše istorije kojem će mnogi reditelji moći u budućnosti da se vraćaju i da ga obrađuju u svim raspoloživim dramskim medijima.

„Vitezović nam je ostavio plod svog dugogodišnjeg studioznog rada, dramsku epopeju na dve stotine strana U ime oca i sina. Od tog dragocenog materijala moglo bi se sačiniti četiri celovečernje predstave. S obzirom na to da sam pre tridesetak godina režirao predstavu o Svetom Savi u pozorištu za decu od prvog dela ovog Vitezovićevog dramskog zaveštanja, sada sam odlučio da se koncentrišem na poslednji deo koji sadrži biografske činjenice iz života Svetog Save od monašenja do kraja života. Radnja drame prati kako je organizovao crkvu, državu, uveo zakone, obrazovanje, bolnice, bio diplomata, mirio zaraćene… pa sve do smrti u Trnovu. Ivana Dimić je odlično sažela tekst stavljajući u fokus kasniji period života oca i sina tokom koga se okreću duhovnosti i postaju Sveti Simeun i Sveti Sava. Bez obzira na to što je tekst sažet, on je misaono pun i dramski veoma snažan. Ima tu izrazitu poetsku notu, protkan je emocijama. A emocija je nešto bez čega ja ne mogu da zamislim nijednu predstavu, bez obzira na to da li je reč o drami ili komediji. Emocija je osnovni pojam koji nekom delu daje tu neku snagu, moć., smatra reditelj Milan Karadžić i ističe da je njegov glavni cilj bio da „ovo bude pravo pozorište, prava predstava, da to bude film na sceni“.

„Verujem, da sam zajedno sa Ivanom i ostalim saradnicima uspeo tako nešto da napravim, da pored te monumentalnosti koju predstava nosi svojom temom, u njoj ima i neke bajkovitosti. Mnogo volim u pozorištu taj svet bajki i tu atmosferu koja ide uz to. Bez obzira na to što je premijera planirana za 27. januar, na Dan Svetog Save, ovo sigurno neće ličiti na neku svečanu akademiju, već će to biti savremena dramska predstava koja će na pravi način, svojim sadržajem i dramskom snagom, da osvetli tu izvanrednu priču Milovana Vitezovića“, poručuje reditelj Karadžić.

 

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 

 

 

 




Meni su rekli da vi postojite

Pre nego što je došao Laki

Nož Marine R.

Umetnost putovanja II

21. Beogradski festival igre

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .