Događaji

„Beograd za početnike“ u gastonomskoj epizodi: Pikantne tajne vojvotkinje od viljuške

MediaSfera

 

 

Kako smo od pogače stigli do obrednog kolača; šta je to jezik hrane i kako smo ga zaboravili; da li su se naši preci hranili zdravije od nas; kako je izgledao ručak u srednjovekovnoj Srbiji i da li se na dvoru Nemanjića zaista jelo zlatnim viljuškama; zašto su začini u prošlosti bili toliko skupi; kako su zaista izgledali vladarski banketi na dvoru Romanovih; da li su i naši vladari, Karadjordjevići i Obrenovići, pravili glamurozne bankete; da li se srpski kavijar sa Dunava jeo na „Titaniku“;




U susret Svetom Savi – da li je Sava Nemanjić autor zaista najstarijeg poznatog spisa o ishrani kod nas, te da li to znači da je Sveti Sava naš prvi dijetetičar?

Hrana je zaista večita priča naših života, jer bez nje ne možemo. Međutim, hrana je i kultura, statusni simbol, stil života, posebna disciplina primenjene umetnosti i važan element nematerijalnog kulturnog nasleđa koji krije na hiljade beskrajno zanimljivih priča iz kojih „progovaraju“ naši prethodnici i preci. Ona nam otkriva verovanja i navike, krcata je mitovima, sveprisutna u književnosti, umetnosti i filmu, zavodi i mami sa svih strana, a neretko krije i brojna značenja kojih nismo svesni. Kako god okrenemo, ona je čudesna riznica sva od mirisa, ukusa i tajni o kojima zapravo ne znamo dovoljno.

26.01. u 18.30h

GALERIJA 73, Požeška 83a, Banovo brdo

 Gošća: msr Tamara Ognjević, istoričarka umetnosti, gastroheritolog i pisac

Moderatorka: Smiljana Popov, novinarka, autorka tv serijala „Beograd za početnike“ i „Srbija za početnike“

Tim povodom, gošća tribine „Beograd za početnike“ i domaćice Smiljane Popov je utemeljivačica jedinstvene naučne discipline o gastronomskom nasleđu – gastroheritologije, msr Tamaru Ognjević, da zajedno prošetamo kroz zamamne vremenske hodnike, u kuhinje srpskih srednjovekovnih vladara, za sto Romanovih, na doručak sa revolucionarima, u doze za slatko gradskih gospođa i bombonjere kurtizana, među znane i neznane aktere malih i velikih gastronomskih drama. Usput ćemo proćaskati zašto neka jela zaslužuju da budu zaštićena kao kulturno nasleđe, ali i zbog čega naša gošća u šali kaže da je zaslužila titulu vojvotkinje-od-viljuške.

Biografija gošće „Beograda za početnike“

Tamara Ognjević, suosnivač i direktorka Artis centra, master je istorije umetnosti, menadžer u kulturi i pisac. Specijalizovala je PR i marketing na Londonskoj školi i član je Međunaronog komiteta  za muzejski PR i marketing (ICOM MPR) sa sedištem u Parizu. Stručnjak za upravljanje, interpretaciju i komunikaciju umetnosti i kulturnog nasleđa, utemeljivač je interdisciplinarne, sintetičke naučne metode gastronomske heritologije (skraćeno: gastroheritologija) u čijem fokusu je istraživanje gastronomskog nasleđa. Istraživač je pri Evropskom institute za istoriju i kulturu hrane – IEHCA, sa sedištem u Turu (Francuska). Ognjevićeva je autor više knjiga, stručnih i naučnih radova iz oblasti istorije umetnosti, kulturne istorije, muzeologije i heritologije (nauke o nasleđu) među kojima i kapitalnog izdanja “Blago Srbije: Kulturno-istorijska baština”. Autor je i rukovodilac nagrađivanih multidisciplinarnih projekata u oblasti kulturnog nasleđa (“Živeti prošlost”, “Poslastičarnica”, “Muzej i komunikacija” i dr.), kustos brojnih izložbi, predavač i koordinator različitih edukativnih programa fokusiranih na baštinu i njene potencijale.

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 

 

 

 




KLEOS

Meni su rekli da vi postojite

Nož Marine R.

Umetnost putovanja II

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .