Kolumne Sreda u tri reda

SREDA U TRI REDA – Opravdaće premudrost deca njena

MediaSfera

 

 

Kolumna predstavlja kratku i dinamičnu formu obraćanja čitaocima i to kroz: Red Pregleda namenjen je aktuelnom, izdvojenom događaju iz sveta religije i kulture, nije analiza zbivanja, već predloženo zajedničko čitanje i pitanje. Red Pogleda je namenjen da skrene pažnju i oko na stvaralaštvo i nove ideje iz sveta umetnosti, zanata i kulture. Prepo(r)uka koja sledi je zamišljena kao objedinjenje dva prethodna reda. Ona usmerava i ukrepljuje duh, da ne zaostaje za telom koje hoda u svetu.

 

Piše: Danijela Marković

Foto: Anđela Grozdanić

 

Pregled

Realne priče sveta su realne priče savesti. Autorka Kristina Parezanović i izdavačka kuća Dogma našli su način da govore o savesti, postu, tvrdom srcu i hrani koja nas hrâni, a od koje gladnimo koliko god da je imamo. Danas pregledamo ediciju Pravoslavne priče koja se sastoji od pet knjiga nastalih iz realnog odnosa veroučitelja i učenika – realnog sveta upitanog i odgovornog za putokaze i linije pune ili isprekidane na putu. Ilustracije koje prate priče podelili su u ovim slikovnicama ikonopisci i slikari i izrađene su vodenim bojama sa idejom da odmore tekst, ali najpre decu od tehnologije „savršenih” slika i doterane realnosti. Likovi Ana, Pavle, Dobriša i drugi provode nas nas kroz priče savesti na način koji će nas inspirisati da ogolimo svetu nametnute filtere, a spojimo glavne likove realnosti sa delima svojim, i kako piše u jednoj od knjiga – da vidimo – kako svakidašnje stvari i događaji svedoče Boga. Da vidimo!

Pogled

Oči ove nedelje neka slušaju uši i potraže snimke koncerta pravoslavnih pojaca, održanog u Kolarčevoj zadužbini u Beogradu 13. januara. Sastav „Srbski pravoslavni pojci” postoji dvanaest godina i bavi se očuvanjem tradicionalne muzike, a nastao je kada su se kao studenti Teološkog fakulteta u Beogradu okupili četvorica prijatelja koji su želeli da talentom svojim doprinesu osobenosti bogosluženja. Slušajući ih, rekla bih da je bogosluženje napravilo od njih talente ili od nas talente da čujemo i prepoznamo glavnu melodiju života. Kasnije su se broj članova i melodija proširili, sačuvali od zaborava mnoge tradicionalne pesme i sada, deveti put zaredom, održali su koncert koji se može nazvati Muzičkim bukvarom ili Muzičkom Biblijom. Članovi ovog sastava među najznačajnije projekte zovu i saradnju sa gradom Suboticom, gde su u jedanaest škola održali predavanje o srpskoj tradicionalnoj muzici i nacionalnim simbolima, a kasnije su u istom gradu organizovali prvi kamp tradicionalne muzike. Da čujemo!

Prepo(r)uka

U ovoj nedelji proslavili smo velikog učitelja Crkve Svetog Vasilija Velikog. Veliki u bogosluženjima, veliki u besedama. Po njegovim tekstovima služimo Liturgiju. Njegova ljubav prema bogosluženju neka bude preporuka i poruka za sve nedelje koje slede. Da pevamo!

 


Danijela Marković

Danijela Marković je pravoslavni teolog i religiolog, a javnost je najviše prepoznaje kao kulturologa. Bavi se promocijom kulture, dijaloga među kulturama, a najpre među ljudima. Oni koji je dobro poznaju kažu da ima lice izoštreno preosetljivošću i obasjano duhovnom intuicijom.

Ta intuicija je dovodi do novih izazova i uvida koje deli sa čitaocima organizujući mnoge kulturne događaje, a u saradnji sa drugim urednicima – i publikacije koje okupljaju imena iz akademskog sveta i njihove radove.


 

 

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 

 

Meni su rekli da vi postojite

Pre nego što je došao Laki

Nož Marine R.

Umetnost putovanja II

21. Beogradski festival igre

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .