Pozorište

Valerio Longo vodi koreografsku radionicu u Beogradu

MediaSfera

 

Foto: Nacionalna fondacija za igru

 

 

Poznati igrač, koreograf i umetnički direktor Baleta Rima (Balletto di Roma) Valerio Longo, vodiće koreografsku radionicu u Nacionalnoj fondaciji za igru od 9.-13. januara.




Valerio Longo je rođen u Rimu, a pohađao je Koreografski licej u Torinu. Nakon diplomiranja, dobio je angažman kao solista u trupi Vitorija Bjađija, da bi zatim prešao u čuveni Balet Toskane u Firenci, pod direkcijom Kristine Bocolini. Karijeru prvog igrača trupe Aterbaleto iz Ređo Emilije započeo je 2001. godine, kada je ovu kompaniju vodio Mauro Bigonceti, a završio 2018. godine, pod direkcijom Điđija Kristoforetija.

Kao igrač sa najdužim stažom u ovoj trupi, za Longa su izvorno nastale mnoge uloge. U Aterbaletu je izvodio kreacije Maura Bigoncetija, Jiržija Kilijana, Vilijama Forsajta, Jakopa Godanija, Ohada Naharina, Johana Ingera, i mnogih drugih važnih autora. Sa ovom trupom nastupio je nekoliko puta i na Beogradskom festivalu igre.

Svoje koreografske komade, Longo je počeo da stvara još od 2004. godine. Radio je za brojne trupe, ali i za neke od najpoznatijih igrača u Italiji. Kreirao je i komade za Festival Colours u Štutgartu, koji vodi Erik Gotje. Godine 2020., postavljen je na mesto umetničkog direktora Baleta Rima i rukovodioca Profesionalnog start-up kursa u okviru iste institucije.

Valerio Longo će raditi sa mladim baletskim igračima iz Beograda i Novog Sada, koje je odabrao u okviru prvog Baletskog takmičenja u Bolonji, u novembru 2023. godine.

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 

 




Meni su rekli da vi postojite

Pre nego što je došao Laki

Nož Marine R.

Umetnost putovanja II

21. Beogradski festival igre

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .