Kolumne Sizifov posao

Milica Ašćerić: Uspeh je uticaj!

MediaSfera

 

Piše: Milica Ašćerić

Foto: Tijana Janković – Jevirić

 

 

Pitali su me da li postoji recept za uspeh, da li se može naučiti i da li je uspeh jednako novac? Ova pitanja su samo naizgled jednostavna, ali svaki uspeh prati jedan faktor – to je faktor sreće. Mada, sve ostale komponente treba da budu ispunjene jer sreća mora da se zasluži! I, iz moje perspektive danas uspeh, ako pričamo o poslovnom uspehu, ne podrazumeva samo novac. Uspeh, danas ispred novca podrazumeva – uticaj!




Kako se do toga dolazi? Univerzalan recept ne postoji, neki teorijski pristup profila tzv. uspešnih ljudi… onako, možda bi moglo da se raspravlja na tu temu? Ovom prilikom bih raspravljala samo iz mog ličnog iskustva i iz moje perspektive poimanja uspeha u poslovnom svetu danas. Posle dve decenije rada upoznala sam mnoge uspešne ljude – manje, osrednje i veoma uspešne… Mada, uvek ima i samoprozvano uspešnih bez pokrića o njima neće biti reči. Ima raznih vrsta ljudi i uspeha, ali ono što je zajedničko za sve stabilne uspehe, one koji traju, su doslednost i vreme. Vreme je radilo za njih. Neodustajanje. Jasni ciljevi koji su se prilagođavali društvenim promenama i tržišnim potrebama, potencijalima.

Danas imamo izraženu fleksibilnost kao jedan od sastojaka za uspeh posebno u radu sa ljudima, posebno u tom organizacionom smislu posla. (Samo)disciplina bez koje samo možemo da maštamo da smo uspešni. Visok stepen organizacionih sposobnosti, veoma važna stavka koju treba stalno usavršavati. Upornost i snaga! Bez kojih svaki put kad padnete ako se ne uspravite pregaziće vas oni koji brže voze, koje nije briga, koji su jedva čekali da vide vaše rane pa da dublje rovare po njima… Jedva će neki dočekati da vas jednostavno zbrišu sa te biznis scene u želji da ste jedini i poslednji problem koji će rešiti onda kada vas ne bude i tu greše.

Mnoge firme zapravo opstaju na račun međusobnog pomaganja, ispomoći, saradnje i negovanja prijateljskog poslovnog bontona. Zato, prijatelji vašeg biznisa će kada padnete zastati ili prikočiti i sigurno pružiti ruku da se uspravite. To su oni koji imaju razvijenu svest da sve što se vama dešava čeka i njih, pre ili kasnije. Verujte svako ko je pregazio, kad-tad bio je pregažen na ovaj ili onaj način. Imajte uvek upaljenu crvenu lampicu na umu – oprez na putu!

Uspeh se može slikovito predstaviti kao dijagram na kome su prikazani otkucaji srca i vidite tu liniju koja ide gore-dole. Sve dok imamo tu frekvenciju gore-dole uspešni smo, uspešno poslujemo, ma koja cifra na bankovnom računu bila. Nije dobro biti i postati ravna linija. To znači da je biznis umro ili je u stanju hibernacije, što i ne mora da bude toliko loše ako se probudite na proleće.

Kažu da se uspeh uči, mnogi prodavci priča o uspehu kunu se u svoje teorije i metode, ali moraću da ih demantujem. Mislim da je uspeh deo stila života pojedinaca koji su slučajno ili namerno zagazili u vode neke vrste biznisa pa su u hodu učili, a najviše na sopstvenim greškama. Mnogi, velika većina je odustala, ali su ostali i opstali samo oni kojima je lična satisfakcija i strast prema tome što rade i vole bila veća od najmerodavnijeg finansijskog faktora koji jenostavno zovemo novac. Imanje ili nemanje novca pomaže, ali ne garantuje uspešnost u poslu. Znam mnoge koji su milione uložili u projekte, ideje, ljude, proizvode, poslove… s verom da će uspeti, da su njihove odluke genijalne i da nema greške i greške su se desile. Niko vam neće reći da možete sve da uložite u biznis i da propadnete! Možete, evo ja vam kažem. Neki nisu uložili ni cvonjak, a zgrnuli su milione, milijarde… Faktora je koliko vam volja i nemojte da vas lažu da je jedino za uspeh dovoljno da nešto zaželite i da će vas neko naučiti kako to da ostvarite. Pa nije baš tako. Rad, rad, rad… Neki rade mnogo i iza njih više štete nego koristi što samo implicira da to što radite treba da znate kako se radi, zašto, za koga, koliko… Mnogi nisu gledali dalekosežno i koliko su videli toliko im je biznis i potrajao.

Neki su propali, došlo je do pucanja balona, ali ne zaboravimo da su neki uprkos teškoćama uspeli da se iskobeljaju. Pokušali ponovo, obazrivije, pažljivije, bez zaletanja ka imaginarnom uspehu i istrajavali su  na tom putu sa preprekama. Uvek su tu neke prepreke, ali i putokazi. Neka vrata su se zatvarala, neka druga otvartala, ali želja da se ostane na tom putu ka cilju nikada nije umrla. Srce je kucalo, otkucaji su bili brži, sporiji, ovakvi, onakvi, ali se preživljavalo u svim okolnostima, prilikama i uslovima. Reč – preživeti. Podvukla bih je, pošto živeti i preživeti nisu sinonimi. Svi žive, ali samo oni koji su spremni da prežive imaju šansu da dosegnu do uspeha.

Da nije Nil Amstrong 1969. godine prvi zakoračio na Mesec, rizikovao život i preživeo, o letelicama poput Apola 11 danas se ne bi raspravljalo… Preživeo je i na toj vrsti uspeha nizali su se drugi, ali neko je morao da bude prvi. Što nije nužno u svakom uspehu, ali biti prvi, drugačiji, dati nešto drugo i zadovoljiti znatiželje, potrebe i emocije i te kako u biznisu ima nekog smisla. Ono što možete da naučite jeste gde treba da kupujete garderobu ali ne i kako da kupljeno nosite za to treba imati stila ili stilistu, ako ne znaš moraš da platiš. Plati. Možete da naučite da čitate, ali ne i koje knjige treba da birate. Ako ne znaš moraš da pitaš, ako ne stižeš da naučiš pronađi one koji znaju više i bolje. Plati. Možete da naučite da lepo govorite, govorništvo se uči prisetićemo se grčkog Demostena i rimskog Marka Tulija Cicerona.

Najsvestraniji umovi antičkog doba koji su za dobar govor morali da poseduju i znanje. Znanje! Čarobna reč – znanje. Zapamtila bih je i uvek joj se vraćam na tom putu ka uspehu, jer sam išla raznim stazama i tragala sam za svojim mrvicama hleba ili skrivenim znakovima pokraj puta i ispred su mi uvek bili neki ljudi. Od ljudi najviše učite kako treba ili kako ne treba. Nekada je korisno naučiti oba,  jer čak i kada grešite učite. Stičete znanje i sve je s razlogom ili da vas opomene ili da vas ojača ili sačuva. Ishod je uvek isti – učite iz svega što vas okružuje, od svih koje poznajete i iz svega što pročitate. Sveto trojstvo u biznisu – strast pa ljubav ka cilju, hrabro preživeti na mrvicama koje ćete godinama prikupljati na raznim stazama i (na)učiti kako (is)trajati na tom putu!

Uspeh nije novac, da rezimiramo, već vaš odnos prema poslu, životu, okruženju, pa i tom novcu! Za dugoročno dobru priču, potrebne su stabilne osnove, puno znanja sopstvenog ili tuđeg, nesalomivosti, jedna noga koja će da zakorači posle vaše kao što je iza Nila drugi čovek na Mesecu bio Baz Oldrin, ustati posle pada, nastaviti ka cilju samo promeniti pristup, biti fleksibilniji, pratiti ritam tržišta, biti prvi ili raditi provereni biznis za koji postoji osnovana tržišna potražnja… Ne očekujte priznanja, jer jedino što treba da vas vozi kad sagorite u strasti jesu vera i ljubav da radite dobre stvari, ne samo za sebe, već i za druge. E to ja zovem – biti uticajan! Poslovni uticaj je poslovni uspeh! Nepogrešivo, znam.

Dok vozi ka svojim uspesima
širi samo dobar uticaj i šalje pozdrave,

Milica A.

 


Milica Ašćerić

Rođena je u Beogradu, na Božić 1984, kao treće dete, a prva devojčica. Posvećena je sportu kao osnivač Sportsko-rekreativnog udruženja „Maja Fit 2016”, koje je nazvala po svojoj kćerki Maji. Majka je troje dece (Aleksandar, Maja i Lazar), kojima je posvetila svoju prvu ilustrovanu knjigu za decu „Smejuljci” (2021).

Radi kao brend menadžer magazina „Blic žena” i dnevnih novina „Blic” u kompaniji Ringier Serbia. Završila je Master akademske studije Komunikologije, na Fakultetu političkih nauka Univerziteta u Beogradu (2023), zvanje – master komunikolog. Nosilac je brojnih diploma i priznanja iz različitih oblasti.


 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 

 

 




Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Nedogled

KLEOS

GoetheFEST 2024

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .