Kolumne Sreda u tri reda

SREDA U TRI REDA – „Jer onih koji vole uvek je mnogo više”

MediaSfera

 

 

Kolumna predstavlja kratku i dinamičnu formu obraćanja čitaocima i to kroz: Red Pregleda namenjen je aktuelnom, izdvojenom događaju iz sveta religije i kulture, nije analiza zbivanja, već predloženo zajedničko čitanje i pitanje. Red Pogleda je namenjen da skrene pažnju i oko na stvaralaštvo i nove ideje iz sveta umetnosti, zanata i kulture. Prepo(r)uka koja sledi je zamišljena kao objedinjenje dva prethodna reda. Ona usmerava i ukrepljuje duh, da ne zaostaje za telom koje hoda u svetu.




Autor: Danijela Marković

Fotografija: Anđela Grozdanić

 

Pregled

Ovonedeljno listanje neka pripadne ćiriličnom izdanju „Moderni Beograd 1918–1941”, od sledećih autora: Dušan Babac, Bojana Popović i Tijana Antonijević. Pet stotina stranica monografije je bilo potrebno da se napravi omaž Beogradu i važnom periodu koji opredeljuje i dalji razvoj prestonice, ali i države. Poigravanje zavodljivim ilustracijama i fotografijama, i ozbiljno obrađivane teme o jačanju identiteta grada kroz kulturne, socijalne i ekonomske promene. Ostaćete pogleda zalepljenog i neće biti samo pregled i listanje stranica, već odlazak u vreme iščezlo, a prizvano opet kroz detaljan uvid u ključne tematske aspekte, urbanizam i arhitekturu, umetnički život, modu, javni i privatni život grada, turizam, sportski život, ali i nove navike Beograđana. Poseban osvrt stranice donose opisujući Beogradski gran-pri 1939, poslednju trku tog tipa održanu u „predvečerje Drugog svetskog rata i to baš u Beogradu”. Obilna dokumentarna građa i autentična svedočanstva inspirišu da svoje stranice istorije ispišemo (pažljivo), istražimo lične ulice i ulaze zgrada, parkova, događaja, porodičnih fotografija, i još jednom da u praznične dane razumemo šta smo porušili, a šta novo gradimo; šta da čuvamo, a čega da se odreknemo. Možda neće jedna knjiga pomoći u tome, ali ovde govorimo o mnogo pogleda, da sačuvamo kulturu grada, jer on hoće govoriti o nama – nekada.

Pogled

Da grad želi da diše duhom pomenutim iz Pregleda dokazuje mestima, možda ne preterano vidljivim, ali dovoljno prepoznatljivim po događajima i knjigama kojima puni poglede i pažnju sugrađana. Čuj sugrađana! Posetioci i čitaoci su sugrađani knjigama i mnogim gradovima i iz svih su gradova i zemalja i braća ličnostima iz knjiga. Književni salon Kirka – osmišljen kao francuski saloni knjiga u koje se dolazi, ispija vino, čaj, kafa i čita knjiga, uči, kupuje, zapisuje i odlazi bez teatralnog pozdrava, jer to lako postaje radna ili dnevna soba i vaša svakodnevnica, ali i ritual praznični. Ona koja ispisuje i svoje knjige, a i o drugim priča je Draga Poljak i domaćin je prostora Kirka. U Njegoševoj ulici na Vračaru svakodnevno se nižu događaji, radionice, časovi i susreti i kao iz Pregleda modni, naučni, događaji iz kulture, promocije, razgovori o veri u današnjeg i nekadašnjeg čoveka i svet.

Prepo(r)uka

Pročitah i pozajmih pouku od mlade pesnikinje čije objave na mrežama čitam, a o kojoj ću pisati tek, a ona, opet, poučava se rečima Mire Alečković – Jer onih koji vole uvek je mnogo više. Da se ne prebrajamo međusobno, samo ljubav među nama da nabrajamo. Možda knjige nisu precizan lek, ali jesu apoteka.

 


Danijela Marković

Danijela Marković je pravoslavni teolog i religiolog, a javnost je najviše prepoznaje kao kulturologa. Bavi se promocijom kulture, dijaloga među kulturama, a najpre među ljudima. Oni koji je dobro poznaju kažu da ima lice izoštreno preosetljivošću i obasjano duhovnom intuicijom.

Ta intuicija je dovodi do novih izazova i uvida koje deli sa čitaocima organizujući mnoge kulturne događaje, a u saradnji sa drugim urednicima – i publikacije koje okupljaju imena iz akademskog sveta i njihove radove.


 

 

 

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 

 

 




Meni su rekli da vi postojite

Pre nego što je došao Laki

Nož Marine R.

Umetnost putovanja II

21. Beogradski festival igre

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .