Književnost

Nova knjiga Danijele Marković u izdanju MediaSfere Meni su rekli da vi postojite

MediaSfera

 

 

 

 

Zbirka kratih lirskih priča Danijele Marković „Meni su rekli da vi postojite“  objavljen je u izdanju MediaSfere u ediciji Lirika. Knjigase nalazi u prodaji u svim boljim knjižarama u zemlji, kao i preko sajta MediaSfera (www.izdavastvo.mediasfera.rs).




„Meni su rekli da vi postojite“ Danijele Marković, zbirka lirsko-esejističkih crtica, predstavlja čudesni amalgam mašte i mudrosti.

-Vođena principom „budite kao deca“, autorka sprovodi čitaoca kroz svet detinjstva (sećanja) i svet zrelosti (doživljaja), koji u njenoj poetskoj percepciji imaju vrednosni i značajni obuhvat“. Za nju nema ničeg fantastičnog od same stvarnosti i ničeg vrednijeg od vašeg: „Mašta ne spava, putuje zajedno sa stvarnošću“- piše recezentikinja dr Marija Jeftimijević Mihajlović.

-Ovo refleksivno delo je posve intimno, a čitaoca presretne svojom iskrenošću i otvorenošću, tako da se skoro zaustavi na prvom koraku da ne bi svojim prisustvom nešto uznemirio i razvrgao. Tkanje koje autorka pravi kreće se između sadašnjeg i prošlog, u izmeštenoj sredini gde nije lako razlikovati jedno od drugog; zapravo, to nerazlikovanje i čini tkanje rečenog. Tačke susreta i čvorovi tkanja su neposredne, male, svakodnevne stvari, ljudi i događaji, obične i neprimetne. Iz tih čvorova reč se raspliće i u njima se upliće, pa ono svakodnevno dobija zrakastu strukturu i značenje koje može imati samo kao prisvojeno i voljeno, piše u recenziji prof. dr Una Popović.

Urednica knjige Ksenija Matović naglašava „da pripovedajući u tipu romana toka svesti, od detinjstva, devojaštva i zrelosti, Danijela Marković ni za tren ne ispušta, u njenom iskazu, sasvim neodvojive perspektive, što je gotovo jedinstven primjer u književnosti – perspektivu širom otvorenih očiju deteta koje tek otkriva svet i perspektivu zrele žene, kojoj svet i svaki njegov sadržalac, u konačnici ima svoje jasno određeno mesto, značaj i svrsishodnost u poretku stvari.“

Govoreći o svojoj prvoj knjizi Danijela Marković kaže:

– Kada sam sastavljala crtice nazvane pesmama u mom rečniku, slutila sam da će izaći na dobro. Polemisati šta je za koga dobro jeste isto kao pustiti praznu bocu u more. More je ovde metafora za Život.Naravno da se kao i u moru može boca poto¬piti, tako se i u život može utopiti. Ove crtice su moje strelice ka onome koji vuče da se ne utopimo i ne potopimo. Veliku zahvalnost dugujem mojoj prijateljici Ani Tokin koja mi je „pozajmila“ svoje ljude i svoja „mora“ da moje more bude mirno i zavodljivo. Ako vas more ili neko, nešto nije zaveo, po-kušajte vi da zavedete nešto, nekog ili posta¬nite nečije more. Budite i svoje more, jer je to recept za bazobalje slobode.

Foto: Ivana Todorović

Danijela Marković (1969) je hrišćanski teolog i religiolog, a šira javnost je najviše prepoznaje kao kulturologa. Bavi se proučavanjem hrišćanske kulture, promocijom interkulturalnog dijaloga i tolerancije među ljudima… Ta intuicija dovodi je do brojnih interdisciplinarnih izazova, te do novih uvida koje nesebično deli sa čitaocima. Posvećena je pripremanju mnogih važnih kulturnih događaja, a posebno uredničkoj saradnji u osmišljavanju publikacija koje objedinjavaju značajne radove nekih od vodećih imena iz akademskog sveta. Pored akademskih aktivnosti, neguje i poetsko-esejističku formu izražavanja, kako bi njeni uvidi bolje komunicirali sa širom publikom…

 

 

 

 

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 

 




Vodovodska 187 L

PTICE NA UZGLAVLJU

Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

22. Beogradski festival igre

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .