Kolumne Sreda u tri reda

SREDA U TRI REDA – Mala priča o velikom svetu

MediaSfera

 

 

 

Kolumna predstavlja kratku i dinamičnu formu obraćanja čitaocima i to kroz:

Red Pregleda namenjen je aktuelnom, izdvojenom događaju iz sveta religije i kulture, nije analiza zbivanja, već predloženo zajedničko čitanje i pitanje. Red Pogleda je namenjen da skrene pažnju i oko na stvaralaštvo i nove ideje iz sveta umetnosti, zanata i kulture. Prepo(r)uka koja sledi je zamišljena kao objedinjenje dva prethodna reda. Ona usmerava i ukrepljuje duh, da ne zaostaje za telom koje hoda u svetu.




Piše: Danijela Marković

Foto: Anđela Grozdanić

 

Pregled

 Ove nedelje je film. U nevereme u svakom smislu biser je pravi – dečiji animirani fim pod nazivom Mala priča o velikoj Žiči po tekstu pesnika i pisca Milivoja Radovića. Tekst poeme, koja kroz sedam poglavlja propoveda bogatu istoriju Žiče, zadužbine kralja Stefana Prvovenčanog, govori o rađanju Crkve na ovim prostorima. Moderna produkcija i tradicija nisu slučajno uspešno splele snage da bi što zanimljivijim zvukom, glasom, muzikom, animiranim likovima predstavili najmlađim gledaocima, a sigurna sam i svima nama koji ih čuvamo, istoriju koja u ovom slučaju nije samo lekcija, već i putokaz za bolji svet. Ovaj animirani film za decu može se pogledati na YouTube kanalu Manastira Žiče. Sestrinstvo Manastira Žiče ima i bogatu izdavačku delatnost. Takođe, pored pravila kelijskih, svakodnevna bogosluženja u Crkvi su njihovo glavno delo. Njihova škola pojanja je zabeležena na nosačima zvuka. Ikonopisačka delatnost je poznata na daleko kao poseban i prepoznatljiv tradicionalni ikonopis. Sestrinstvo brine i o jezeru, voćnjaku, velikoj porti i imanju koje pripada manastiru. Brinu za ovaj svet.

 Pogled

I da hoće, ove nedelje ne može da se preskoči talentovano biće starozavetnog imena, a novih uvida u vaspitanje dece. Ona se zove Sara Oster Rokvić, filolog koji – kao iz opisa njenog profila na društvenoj mreži – uz voljenje ljudi, prirode, književnosti, jeseni, džezve sa kafama i marcipana u podcastu govori sa svima koji učestvuju i pomažu u odrastanju deteta, a posebna misija joj je da čita i preporučuje knjige za decu. Na njenom (naziv profila: momsters) profilu  mnoge zanimljivosti čućete o knjigama za decu, a u njenom profilu prepoznaćete da ih je obilje i pročitala. Teme i naslovi neumoljivo se ne približavaju čudnim i neproverenim sadržajima, a voljivo druguju sa smislom i radostima, ali i brigom za ovaj svet. Opisala bih njeno prezime kao naznačenje a ime pomirenje istorije sveta. Verujem da ćemo uskoro čitati i njene knjige.

Prepo(r)uka

Ove nedelja preporuka jeste da budemo kao deca. Možda je svet i zaličio na igru, ali ne i na dečiju. Sa druge strane i deca se teško odlučuju da se igraju kao deca zbog sveta i raznih veta. Možda je svet postao dete, a mi prerasli ili nedorasli. Ipak, jevanđelski poziv da se povratimo da budemo kao deca jeste sveveremeni vapaj čoveku za koga uvek postoji nada da će od sveta napraviti svoje boravište i baš kao dete radoznali Duh i vid zagledan u daleko – sačuvati.

 


Danijela Marković

Danijela Marković je pravoslavni teolog i religiolog, a javnost je najviše prepoznaje kao kulturologa. Bavi se promocijom kulture, dijaloga među kulturama, a najpre među ljudima. Oni koji je dobro poznaju kažu da ima lice izoštreno preosetljivošću i obasjano duhovnom intuicijom.

Ta intuicija je dovodi do novih izazova i uvida koje deli sa čitaocima organizujući mnoge kulturne događaje, a u saradnji sa drugim urednicima – i publikacije koje okupljaju imena iz akademskog sveta i njihove radove.

Pored akademskog stvaranja upustila se u vode poezije i proze. Njen stil je istovremeno ozbiljan i lepršav, a sadržaji o kojima govori i piše predstavljaju bogate mozaike ličnih utisaka, multimedijalne sinestezije i široke religiološke erudicije.

 


Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 

 




KLEOS

Meni su rekli da vi postojite

Nož Marine R.

Umetnost putovanja II

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .