Kolumne Sreda u tri reda

SREDA U TRI REDA: Od svakog „imati“ preći na „biti”

MediaSfera

 

 

Autor: Danijela Marković

Fotografija: Anđela Grozdanić

 

Kolumna predstavlja kratku i dinamičnu formu obraćanja čitaocima i to kroz:

Red Pregleda namenjen je aktuelnom, izdvojenom događaju iz sveta religije i kuture. Nije analiza zbivanja, već predloženo zajedničko čitanje i pitanje. Red Pogleda je namenjen da skrene pažnju i oko na stvaralaštvo i nove ideje iz sveta umetnosti, zanata i kulture. Prepo(r)uka koja sledi je zamišljena kao objedinjenje dva prethodna reda. Ona usmerava i ukrepljuje duh, da ne zaostaje za telom koje hoda u svetu.




Pregled

Ove nedelje pregledamo promociju knjige „Beogradski nadbiskup: Dvadeset godina arhipastirske službe nadbiskupa Stanislava Hočevara”, održanu u RTS Klubu u Svetogorskoj ulici, u prepunoj sali ljudi dobre volje i sigurnog puta – puta ljubavi. Priređivač knjige je prof. Davor Džalto, a izdavači Knjižarnica Zorana Stojanovića i Institut za studije kulture i hrišćanstva. Ovo je bio događaj Beograda koga svi pamtimo i kakvog želimo u budućnosti da vidimo, a to je grad otvorenog srca i nenavučenih roletni. Broj posetilaca, odlično izdanje, kompetentni govornici, povod i jubilej – sve nabrojano ipak ne čini događaj velikim, koliko sve to zajedno i još nešto više. Šta je to nešto više što jedan događaj učini boljim, prepoznatljivijim od drugih? U ovom slučaju i događaju to je aplauz, nagrada i duh koje se osetio među svemu nabrojanom (kao uslova da se događaj održi), ali kao poseban događaj – trajanje aplauza i jačina i suština. To je bilo muzičko saglasje i nagrada jednoj Ličnosti i mnogima okupljenim oko traganja za smislom i zajedništvom među ljudima. Aplauz nas je podsetio na mnoge kojih nema i kao da smo aplaudirali svemu što će doći na kraju.

Pogled

Svet i stranica nazvani Okeriumbra – svet je Svetlane i Marije, master likovne umetnice i ’dve trostruke mame’ kako same sebe zovu na mrežnim profilima, a predstavljaju se i kao Blogerke Okerke. Marija restaurira i obnavlja zidne slike koje je neko vreme davno zaboravilo i njena vidna briga je da sačuva sve što je vredno. Svetlana se predstavlja osnovnim zanimanjem kao kuvar, a drugo, odnosno, prvo – slikar. Zajednička priča je potekla još sa Kosančićevog venca, dok su studirale u Beogradu, a iz razgovora sa studijskog nadahnutog putovanja u Carigrad. Tu su zaokružile ideju čime žele da se bave i – bave se. Imaju i virtuelni dnevnik koji pišu, a ikonopišu Prvolik jednom posebnom tehnikom koja ih izdvaja od svega što jeste obično. Kako u neobičnom istaći još više nesvakidašnjeg i posebnog, pitajte njih dve. One znaju dobar recept da zaustave pogled i da ga upute tamo kuda se slobodom sve može stići.

Prepo(r)uka

Najkraće, a objedinjeno po obećanju iz uvoda iz dva prethodna „reda“ i dva i više talenta i uputstva kako ih predati drugome na (u)vid jeste deo teksta iz biblioteke Hilandarski putokazi – „Luda ljubav Božija”, Pavle Evdokimov: „Treba naći ono što se ne nalazi u svetu; večno u vremenu. Kako? Od svakog imati preći na biti.”

 


Danijela Marković

Danijela Marković je pravoslavni teolog i religiolog, a javnost je najviše prepoznaje kao kulturologa. Bavi se promocijom kulture, dijaloga među kulturama, a najpre među ljudima. Oni koji je dobro poznaju kažu da ima lice izoštreno preosetljivošću i obasjano duhovnom intuicijom.

Ta intuicija je dovodi do novih izazova i uvida koje deli sa čitaocima organizujući mnoge kulturne događaje, a u saradnji sa drugim urednicima – i publikacije koje okupljaju imena iz akademskog sveta i njihove radove.

Pored akademskog stvaranja upustila se u vode poezije i proze. Njen stil je istovremeno ozbiljan i lepršav, a sadržaji o kojima govori i piše predstavljaju bogate mozaike ličnih utisaka, multimedijalne sinestezije i široke religiološke erudicije.


Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn




KLEOS

Meni su rekli da vi postojite

Nož Marine R.

Umetnost putovanja II

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .