Muzika

Festival savremene muzike, 32. Međunarodna tribina kompozitora, od 3. do 7. oktobra u Beogradu

MediaSfera

 

 

 

Najznačajniji festival savremene muzike u Srbiji,  32. Međunarodna tribina kompozitora, održaće se od 3. do 7. oktobra 2023. godine u Studentskom kulturnom centru, dvorani AKUD „Lola“ i Kolarčevoj zadužbini. Ulaz na sve koncerte je slobodan.




Publika će imati priliku da čuje dela koja predstavljaju pregled najnovijih ostvarenja domaćih stvaralaca uz izbor reprezentativnih primera savremene muzike širom sveta.  Na ovogodišnjoj Tribini učestvuju najistaknutiji domaći umetnici koji su aktivno posvećeni interpretaciji savremene muzike i koji svake godine prezentuju  najveći deo programa. Među njima su i ansambl Gradilište, SO RTS pod upravom Aleksandra Kojića kao i mnogobrojni solisti.

Ovogodišnju Tribinu su podržali Sokoj – Organizacija muzičkih autora Srbije, Ministarstvo kulture Srbije, Grad Beograd i Opština Vračar. Osnivač i izvršni producent je Udruženje kompozitora Srbije. Selektorka Međunarodne tribine kompozitora je Branka Popović, kompozitor i muzikolog.

Na otvaranju festivala, u utorak 3. 10. 2023. godine u 20 časova u Velikoj sali Studentskog kulturnog centra (SKC) biće upriličeno svečano otvaranje festivala i dodela nagrade „Stevan Mokranjac“. Biće izvedena dela sledećih kompozitora: Jana Andreevska (Severna Makedonija), Svetlana Savić (Srbija), Ana Gnjatović (Srbija), Nataša Bogojević (Srbija/SAD), Dimitri Papageorgiou (Grčka), Christina Athinodorou (Kipar).

Drugog dana festivala, u sredu  4.10.2023. održaće se dva termina programa u  Velikoj sali Studentskog kulturnog centra. Od 18 časova,  na repertoaru će biti dela sledećih kompozitora: Teodora Stepančić (Srbija/SAD), Svetlana Maraš (Srbija),  Aleksandra Vrebalov (Srbija),  Đorđe Marković (Srbija), Snežana Nešić (Nemačka) i Maja Bosnić (Srbija). Od 20 časova na programu će biti dela savremenih kompozitora, među kojima su: Ihar Komar (Belorusija),  Paul Pankert (Belgija), Sonja Mutić (Srbija), Mirjana Veljković (Srbija), Miloš Zatkalik (Srbija) i Berislav Popović (Srbija).

Trećeg dana festivala, 5.10.2023.  takođe se očekuju programi od 18 i 20 časova u Velikoj sali SKC-a. Od 18:00 na programu su dela sledećih kompozitora: Vladimir Korać (Srbija), Svetlana Maksimović (Srbija), Damjan Jovičin (Srbija), Ana Kazimić (Srbija), Igor Andrić (Srbija) i Hed Bahack (Nemačka). Od 20 časova biće svečana dodela nagrada „Pavle Stefanović“ i „Aleksandar Pavlović“. Uslediće program sledećih kompozitora: George Christofi (Kipar); Milana Stojadinović Milić (Srbija);  Catalin Cretu (Rumunija);  Branka Popović (Srbija); Pak Hei (Alvin) Leung ( Hong Kong, Kina), Dragana Jovanović (Srbija).

U petak 6. oktobra program će se odvijati u Dvorani AKUD Lola (Resavska 11). Od 18 časova na programu su dela sledećih kompozitora: Dragan Tomić (Srbija); Robin Haigh (Velika Britanija); Timothy Roy (SAD); Tomislav Oliver (Hrvatska); David Mastikosa (Bosna i Hercegovina) i Barry Wan (Hong Kong). Na istoj lokaciji, od 20 časova publika će imati priliku da čuje dela: Julie Zhu (SAD),  Miharu Ogura (Japan), Annika Socolofsy (SAD), Sina Fani Sani (Iran), Joe Snape (Velika Britanija).

Poslednjeg dana festivala, u subotu 7. oktobra,  program će se odvijati u Kolarčevoj zadužbini. Od  19 časova u Maloj sali biće Tribina u Tribini – Nagrada “Stevan Mokranjac” za 2022. na kojoj će govoriti muzikološkinja Ivana Miladinović Prica. Od 20 časova u Velikoj dvorani Kolarca biće izvedena dela sledećih kompozitora: Miloš Raičković (Srbija/SAD) – Kolo Vidovdansko za simfonijski orketstar; Lazar Đorđević (Srbija); Milan Mihajlović (Srbija); Draško Adžić (Srbija); Adeliia Faizullina (Uzbekistan) i Tatjana Milošević Mijanović (Srbija).

Program je dostupan na sajtu Udruženja kompozitora Srbije: https://composers.rs/?page_id=8040

Ulaz na sve koncerte je slobodan

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 

 




KLEOS

Meni su rekli da vi postojite

Nož Marine R.

Umetnost putovanja II

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .