Kolumne Sizifov posao

Milica Ašćerić: Pilule za lilule

MediaSfera

 

Piše: Milica Ašćerić

Foto: Snežana Krstić

 

 

Jutros sam pročitala zanimljiv tekst o ženi koja u 63. godini života izgleda fenomenalno. Aktivna je na TikTok-u i fura parolu – godine su samo broj! Ona je fitnes guru, ima izvajano telo, „trči brže nego pre četrdeset godina” i deli inspirativne savete o značaju pozitivnog načinu razmišljanja. Samo pozitiva i živa bila! Ima preko 240k pratilaca i postala je fenomen.




Ovo nije jedini slučaj zvezde koja je obasjala, obasula i zavela virtuelnu zajednicu jedne društvene mreže i sigurno nije jedina žena na svetu mladalačkog izgleda koja je u 60 plus opčinila mlađu populaciju svojih pratilaca, ali definitvno je uspela da svoja dostignuća predstavi na način dostojan nivou razumevanja mase  i verifikuje ga ogromnim brojem lajkova. Za nekoga je i to uspeh, posebno za one koji su uporno želeli da imaju tu vrstu uticaja ali nikako da dobace do 20k a kamoli preko 200k.

Iako, danas možete da kupite profil sa željenim brojem pratilaca ili da „dovedete” pratioce na već postojeći profil složićete se da je idalno samo ako i kada znanjem dođete do željenih brojki a ne novcem. Samo plaćanje je neodrživa varijanta bez originalnog sadržaja. Plaćanje može da bude odskočna daska ali od vas zavisi da li ćete izgledati nespretno prilikom tog skoka u viralne vode. Da li ćete se osmeliti uz neki salto pa na glavu i dobiti aplauz ili ćete pljusnuti „daskaru” pa kad zaboli dodatno biti ismejani od onih koji nisu ni probali da skoče a, i te kako, znaju da zaskoče… Apsolutno je do vas, možda pomalo i do spleta okolnosti i još jedan faktor je tu dominantan – faktor sreće!

Ova žena je, definitivno, imala sreće da neko uticajan uperi prst u nju i kaže: „Vau! Ona je ta!” Imala je sreće da joj ljudi poveruju jer je očigledno da lepo igleda ma šta pričala da radi i kojim sve tehnikama, za zdrav način života do savršenog izgleda, se služi. Evidentno je da deluju! Drugi mediji, naravno, brže bolje to prenesu. Svako ko pročita tekst zaviri na profil „sredovečne influenserke”, „fitnes enuzijaziste” ili„boginje mladosti koja ne prolazi” uprkos godinama i zapravo verujemo da su „godine samo broj”. Šta sam htela da poručim?

Ovo nije jedini profil koji sam analizirala i zaista je mnogo manje-više sličnih profila koji rade manje-više slične stvari ali nisu svi podjednako uspešni i nemaju svi toliko pratilaca i lajkova. Čak ima i mnogoooo profesionalnijih fitnes gurua koji prkose godinama, ali oni ni blizu nemaju tu vidljivost. Zašto? Postoji neka analogija i ako pratite stalno jedan te isti profil ili uporedo više profila koji imaju sličan broj lajkova i broj pratilaca videćete da imaju i sličnu dinamiku objava, opisi su originalni, šalju jasne i nedvosmislene poruke, drže se svoje niše (teme i ciljne grupe), ne beže od zabavnih sadržaja, kopiraju druge uspešne profile koji se bave sličnom tematikom i aktivni su – stalno izbacuju nešto novo, nešto drugo, drugačije ili ono što je popularno i, bez sumnje, drže pažnju.

Može se reći da su na neki način intimni sa svojom zajednicom bar u jednom aspektu svog života (delanja). To je ono što ih razlikuje od „profi” sterilnih profila koji nemaju tu vrstu kreativne slobode harizmatičnog pojedinca. Upravo ta sloboda, spontanost, daje šmek autentičnosti. Slična formula kao sa rijaliti emisijama u kojima ljudi zaboravljaju da su okruženi kamerama i „okinu” a taj okidač je spona koja deli pribranost i režirane planske situacije od neplanske afektivne prirode pojedinaca. To je momenat kada mediji polude a voajerizam procveta.

To je momenat kada rijaliti više nije zbava za mase već pilula za zaglupljivanje koju nehotice neko i proguta. To je problem. Ostaje upitno – kako problem rešiti? Neću se time sada baviti pošto svi znamo da rešenje postoji samo je neko ko rešava isti nehotice progutao „šarene pilule za lilule” i lečenje će, verujem, da potraje. Ali ono što je sigurno, a svedoci smo kroz istoriju, da svemu… Apsolutno svemu, dođe kraj.

I tako dođosmo do kraja ove, nadam se zanimljive, ovonedeljne priče. Saznanja koje može da inspiriše, zavede i vredi uvek otkriti nešto novo. Novo je da ništa staro više nije isto i da postajemo (pre)zasićeni digitalnim proizvodnjama karaktera i bezkarakternim proizvodima. Kreativnost genijalnih pojedinaca je jedina stvar koju veštačka inteligencija neće moći da zameni i nema tog znanja koje čovek nije prvi osvestio. Čovek, ne mašina!

Uspeh nisu lajkovi, danas je najveći uspeh hrabrost biti i ostati svoj.

E da, mnogo sam volela kao mala da slušam Bajagu i to je stvarno dobar osećaj koji traje. Dobro ostaje. Za dobro kraj se ne nazire!

Pozdravlja vas iz beskraja maštodarstva,

Milica A.

 


Milica Ašćerić

Rođena je u Beogradu, na Božić 1984, kao treće dete, a prva devojčica. Posvećena je sportu kao osnivač Sportsko-rekreativnog udruženja „Maja Fit 2016”, koje je nazvala po svojoj kćerki Maji. Majka je troje dece (Aleksandar, Maja i Lazar), kojima je posvetila svoju prvu ilustrovanu knjigu za decu „Smejuljci” (2021).

Radi kao brend menadžer magazina „Blic žena” i dnevnih novina „Blic” u kompaniji Ringier Serbia. Završila je Master akademske studije Komunikologije, na Fakultetu političkih nauka Univerziteta u Beogradu (2023), zvanje – master komunikolog. Nosilac je brojnih diploma i priznanja iz različitih oblasti.

 

 


 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 

 




Dodaj komentar

Click here to post a comment

Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Nedogled

KLEOS

GoetheFEST 2024

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .