Pozorište

Dan rođenja kneza Mihaila i predstava „Što se bore misli moje“

MediaSfera

 

 

Povodom 200 godina od rođenja kneza Mihaila Obrenovića, sutra, 16. septembra u Beogradu i celoj zemlji biće obeležen Dan posvećen jednom od naših najznačajnijih vladara.




U Kragujevcu će biti održana premijera filma „Što se bore misli moje“ reditelja Milorada Milinkovića, a u Beogradu, u pozorištu na Slaviji predstava “Što se bore misli moje” po tekstu Zlate Tipold.

Uloge u ovoj predstavi tumače Nebojša Đorđević i Dragana Obradović, koji potpisuju i režiju i dramatizaciju.

Komad je premijerno izveden u decembru prošle godine i na stalnom je repertoaru pozorišta “Slavija”, a odigrana je i pred brojnom publikom u Srbiji, ali i Hrvatskoj i Crnoj Gori.

Ova istorijska melodrama nastala je u saradnji sa Istorijskim muzejom Srbije usled želje autorskog tima da se očuva sećanje na teški, izrazito značajni, ali i oslobodilački period srpske istorije u 19-om veku.

“Iz umetničke želje i patriotske motivacije da se teatarski oživi veliki, voljeni i tragično postradali srpski knez Mihailo Obrenović, kao i njegova kontroverzna, ali posvećena supruga Julija Hunjadi Obrenović, ova predstava se pažljivo i temeljno bavi istorijskim činjenicama i okolnostima u kojima je Knez živeo i delovao. Sublimira najvažnije i najistaknutije događaje, kako njihovog ličnog života, tako prilika i neprilika u čitavoj Srbiji I Evropi u periodu između 1858. i 1868. godine. Od Mihailovog boravka u izganstvu, preko povratka na vlast, do stravičnog atentata.

Autorka teksta Zlata Tipold nadahnuta delom “Bezdno”, književnice S.Velmar Janković, rukovodila se idejom da kroz odnos kneževskog bračnog para, Mihaila Obrenovića i austrougarske grofice Julije Hunjadi Obrenović, prikaže koliko istorijske i društvene okolnosti determinišu živote pojedinaca, kako običnih ljudi tako još snažnije onih koji su na najodgovornijim položajima.

Predstava gledaocima približava strahove i nadanja „balkanskog Hamleta“ (kako su u Evropi nazivali kneza Mihaila), prikazuje njegove unutrašnje borbe i dileme u iščekivanju dolaska na vlast, a potom jasan odnos I požrtvovanost prema svojoj domovini. Istovremeno ukazuje na lik, delo i veliki uticaj njegove izabranice Julije. Oživljavajući na sceni intrigantne karaktere I osobine ovih znamenitih ličnosti, ona daje priliku publici da sazna i isprati sve specifičnosti njihovog muško- ženskog odnosa.

Kneževski par, kao i svi ostali “obični” ljudi, proživljava različite svakodnevne životne i ljubavnne situacije. Međutim, njihova emotivna borba, usled terete vladarske uloge i odgovornosti prema celoj naciji, doprinosi izmeni paradigme posmatranja i omogućava publici da razume sa kakvim pritiskom su se junaci susretali, kao i da zaviri “iza kulisa” dvora 19.veka.

Suštinske razlike u mentalitetu, karakteru i uslovi u kojima su odrastali i živeli ovo dvoje ljudi, diktiraju njihov odnos i put koji prelaze- od velike ljubavi, do potpunog kraha bračnog odnosa.

Ovo jeste predstava o prevari i žrtvi, stradanju i smrti, oburnom periodu srpske istorije ali, njena forma je uzbudljiva i jednostavna.

Publika je u njoj četvrti zid intimnog prostora popularnog kneževskog para. Na taj način, kroz njihove duboko intimne priče, u koje su utkani ljubav, strast i lične ispovesti, ima priliku da neposredno doživi i proživi sudbine protagonista i da zajedno sa njima proputuje kroz turbulentnu i čudesnu epohu srpskog naroda. Razdoblje koje obiluje lepotom tradicionalnih vrednosti, kao I inicijaciji modernih tekovina ali, svedoči i o veličini nacionalne tragedije”, navode organizatori.

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 

 

 




KLEOS

Meni su rekli da vi postojite

Nož Marine R.

Umetnost putovanja II

Austrijski filmski festival 2024

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .