Vizuelna Umetnost

Beč: Izložba o antifašističkim spomenicima u Jugoslaviji

MediaSfera

 

Piše:

Foto: © Melanie Hollaus/ Christoph Lammerhuber

 

 

Izložba proširene realnosti posvećena spomenicima antifašističkom otporu u nekadašnjoj Jugoslaviji biće otvorena 13. septembra 2023. godine u unutrašnjem dvorištu „7“ Muzejske četvtri u Beču.




Kreatori projekta Melani Holaus i Kristof Lamerhuber na umetnički način obrađuju mesta sećanja na antifašistički otpor u nekadašnjoj Jugoslaviji. Izložba je virtuelna i moći će da se poseti putem pametnih telefona i tableta.

Za vreme Josipa Broza Tita (1953-1980) podignuto je više od 200 spomenika u znak sećanja na partizanski otpor okupatorskim silama i zločine u 2. Svetskom ratu. Mnogi od „kamenih svedoka“ koji su svojevremeno bili simboli zajedništva svih stanovnika Jugoslavije, sada pokazuju politički i društveni raskol.

U junu 2022. godine Melani Holaus i Kristof Lamerhuber su u okviru istraživačkog rada o antifačističkim spomenicima bili svedoci uništavanja nacionalnog spomenika „Partizansko spomen-groblje u Mostaru“ arhitekte Bogdana Bogdanovića. Kako se Bogdanovićeva arhitektonska zaostavština nalazi u Beču, gde je boravio u egzilu, javila se ideja da se spomen-groblje predstavi u Beču.

U obliku video-instalacija, zvučnih kolaža i trodimenzionalnih digitalnih modela, spomenici se mogu doživeti u svojoj jedinstvenosti. Oni danas, kao i mnogi drugi istorijski spomenici, postavljaju pitanja o kulturi sećanja i kontradiktornoj istoriografiji.

 

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 

 




KLEOS

Meni su rekli da vi postojite

Nož Marine R.

Umetnost putovanja II

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .