Film / TV

“Zarobljen” i “Tri hiljade numerisanih delova” sutra na programu 30. Festivala evropskog filma Palić

MediaSfera

 

Foto: Filim „Zarobljeni“, kadar iz filma

 

Šestog festivalskog dana, u četvrtak 20. jula na Letnjoj pozornici na Paliću, u Glavnom takmičarskom programu u 21h će biti prikazan film “Zarobljen” Vasilisa Kacupisa a od 23h “Tri hiljade numerisanih delova” Adama Časija. Pred početak prve projekcije biće dodeljena Regionalna Lifka makedonskom glumcu Nikoli Ristanovskom i nagrada Underground Spirit španskoj multimedijalnoj umetnici Mariji Kanjas.




“Zarobljen” je priča o Nemu, kradljivcu umetnina koji obija penthaus bogatog kolekcionara u potrazi za vrednim umetničkim delima. Kako je ušao u stan, sigurnosni sistem je sve zaključao, a onda se pokvario. Nemo je zarobljen; dani se pretvaraju u nedelje, pa mesece u zatvoru ukrašenom izuzetnim, čudnim, čak i jezivim umetničkim delima: delima za kojima i žudi i kojima se divi, ali koja su sada za njega beskorisna.

U središtu filma “Tri hiljade numerisanih delova” je predstava „Mađarski Cigani“ u berlinskom Dojče teatru. Podržan od fondacije Otvoreno društvo, kreativni tim sastavljen isključivo od Roma, već šestu godinu radi zajedno u želji da marginalizovane Rome obrazuje kroz umetničku delatnost. Romski momci i devojke glume, pevaju, plešu, satirično se odnoseći prema sopstvenim bolnim životnim pričama, neprekinutim traumama i iskustvima koja su ostavile ožiljke na rukama. Surov, crnim humorom začinjen, politički film protiv nepravde, predrasuda, diskriminacije i rasizma prema Romima-najvećoj evropskoj manjini. Film je nastao prema pozorišnoj predstavi, u Časijevoj režiji, postavljenoj u Budimpešti a potom preseljenoj u Berlin.

U selekciji „Paralele i sudari”, u bioskopu Abazija na Paliću će na repertoaru biti filmovi “Embrion-larva-leptir” Kirosa Papavasiloua (17h) i “Voliš li me?” Tonje Nojabrove.

“Embrion-larva-leptir” je film o paradoksima vremena, romantičnim i drugim vezama. U fokusu su Penelopa i Isidor koji žive u svetu u kojem su danas ljubavnici, a već sutradan jedva da znaju jedno za drugo. Žive u zaustavljenom vremenu u kojem se juče, danas i sutra nasumično izmenjuju.

Film “Voliš li me?” smešten je u Ukrajinu 1990, godinu pre raspada Sovjetskog Saveza. Kira, sedamnaestogodišnjakinja, izlazi iz adolescencije u istom trenutku kada Ukrajina izlazi iz sovjetskog ropstva i stupa u nepoznato. Zajedno će proživeti sve tinejdžerske lomove i situacije: smešne, opasne, buntovne.

U selekciji “Severna Makedonija u fokusu”, u Bioskopu Eurocinema u Subotici će u 17 časova biti prikazan film “Snežana na kraju mora umreti” Kristijana Risteskog. Životi mladića sa Hikikomori sindromom, Aspergerovim sindromom, oglašivača, prodavca iz videoteke, uličnog filozofa i ginekologa prepliću se u tri neobične priče o ljubavi, prijateljstvu i posvećenosti.

Nakon ove projekcije, u istom prostoru će u 19 časova biti prikazan film “Istočna rivijera” Danijela Tisekera i Balaža Levaija, čija radnja je smeštena u Mađarsku sredinom osamdesetih godina prošlog veka. Đuri Maurer, vispreni automehaničar, ima rešenje za sve: svi velikani dovoze mu svoje automobile. Đuri za nekoliko dana treba da ode odmor na francuskoj rivijeri sa porodicom, ali to biva otežano sa jednim pasošem manjka. Iznenada, Đuri dobija ideju: porodica pozajmljuje luksuzni automobil koji je u garaži ostavio imigrant iz Mađarske. Sa zapadnonemačkim automobilom i pasošem, porodica preuzima ulogu turista koji su došli da uživaju u luksuzu na Balatonu. Međutim, ne znaju da pozajmljivanjem tog automobila ulaze u sred nečije špijunske igre.

U selekciji “Eco Dox” u Art Bioskopu “Lifka” u Subotici od 17 časova na programu je film “Nedelja, nedelja“ Laure Garsije Andreu. Domingo Domingo je ekstrovertan i sposoban farmer sa novom opsesijom – narandžama. Shvata pri tom da stvari nisu kakve su bile; danas za narandže više nisu zaduženi farmeri. Velike korporacije počele su da kultivišu najbolje vrste prisiljavajući farmere na otkup. Domingo, ipak, veruje da može da zaigra njihovu igru. Pobediti znači poraziti velike i nedodirljive, obezbediti veliku zaradu i mogućnost uživanja kao da je svaki dan nedelja.

U Art Bioskopu “Lifka”, u selekciji “Novi evropski dokumentarni film” od 19 časova će biti prikazano ostvarenje “U Ukrajini” Pjotra Pavlusa i Tomaša Volskog. Nekoliko meseci nakon početka rata koji besni preko granice Evropske unije, dvojica reditelja odlaze u srce razorene države kako bi uhvatili „novu realnost“ ukrajinskog naroda.

Omaž program posvećen Mariji Kanjas, ovogodišnjoj dobitnici nagrade Underground Spirit, biće održan u 21h u Bioskopu Abazija, a na repertoaru su video radovi ove autorke: “Ruka koja treperi”, “Čovek svinja, moribundija, bikova osveta”, “Tvoja stvar”, “Oče ne naš”, “Meet my meat N.Y.”, i “U budućnosti… predviđanja za ekstremnu sadašnjost”.

U selekciji “EFA Shorts”, u Bioskopu Abazija u 12:30 časova, na programu su ostvarenja “Komšija Abdi” (Douwe Dijkstra), “Voli te tata” (Diana Cam Van Nguyen), “Biftek” (Špela Čadež), “Memoari o oluji” (Sofia Georgovassili), i “Priručnik” (Pavel Mozhar).

Film “Sneg i medved”, koji je osvojio AFIFS nagradu kao najbolji film srpske manjinske koprodukcije, biće na programu u Bioskopu Abazija u 15 časova.Pokrovitelj nagrade je Filmski centar Srbije.

Na Velikoj terasi u 19:30, biće održan razgovor sa dobitnikom nagrade Aleksandar Lifka u kategoriji inostranih stvaralaca, rediteljem Andreasom Drezenom.

Na konferenciji za medije koja počinje u 12 časova, biće održano predstavljanje knjige “Malo iznad tla” autora Stefana Arsenijevića.

U pratećem programu festivala, u Bioskopu Abazija od 23h biće održan koncert grupe 357.

 

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 

 




Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Nedogled

KLEOS

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .