Film / TV

Selekcije „Novi mađarski film” i “Severna Makedonija u fokusu” na 30. Festivalu evropskog filma Palić

MediaSfera

 

Foto: Kadar iz filma „Čisto ljudski“

 

 

U okviru 30. Festivala evropskog filma Palić, koji se ove godine održava od 15. do 21. jula na Paliću i u Subotici, biće predstavljene selekcija „Novi mađarski film” i “Severna Makedonija u fokusu”.




U selekciji “Novi mađarski film” biće predstavljeno šest ostvarenja iz ove zemlje: “Čiji sam ja pas?” Roberta Lakatoša, “Unuk” Krištofa Deaka, “Blokada” Adama Tošera, “Sporedni likovi – fragmenti” Arpada Sopsitsa, “Istočna rivijera” Danijela Tisekera i Balaža Levaija, i “Budi mi tata!” Gabora Rohonjija. Filmovi u ovoj selekciji biće na repertoaru od 16. do 21. jula, u 19h u bioskopu Eurocinema. Kao i prethodnih godina, Festival evropskog filma Palić ovaj program realizuje u saradnji sa Nacionalnim filmskim institutom Mađarske (Nemzeti Filmintezet/National Film Institute Hungary).

U dokumentarnoj satiri “Čiji sam ja pas” reditelja Roberta Lakatoša, ideologije uzgoja pasa služe kao metafore čovekove društvene i nacionalne politike.

Radnja filma “Unuk” Krištofa Deaka prati smernog službenika Rudija koje se pretvara u drugu osobu, nakon što odluči da neće dozvoliti bezdušnim telefonskim prevarantima da maltretiraju njegovog dedu.

“Blokada” Adama Tošera prati dešavanja 1990. godine, kada se Jožef Antal, šest meseci nakon što je izabran za premijera, suočava se sa najtežim testom svog života: taksisti blokiraju celu zemlju u znak protesta povodom drastičnog porasta cena benzina. Film prikazuje bitke i natezanja iza kulisa, kao i privatni život premijera koji se nosi sa krizom, boreći se za demokratiju.

Društvena drama “Sporedni likovi – fragmenti” Arpada Sopsitsa prikazuje paralelno priče o tri porodice danas u ruralnoj Mađarskoj. Na ekranu se odvija život bogatog biznismena Arpada, njegove supruge Franciske i njihove ćerke Babite, fotografa Gabora i njegove devojke, keramičarke Edine, i zatvorskog sveštenika Tibora. Njihove sudbine su isprepletene: mnogi od njih žive ili su živeli u istom gradu, a njihovi životi su suštinski preokrenuti tajnama i zločinima koji se otkrivaju tokom filma.

Radnja filma “Istočna rivijera” Danijela Tisekera i Balaža Levaija smeštena je u Mađarsku sredinom osamdesetih godina prošlog veka. Đuri Maurer, vispreni automehaničar, ima rešenje za sve: svi velikani dovoze mu svoje automobile. Đuri za nekoliko dana treba da ode odmor na francuskoj rivijeri sa porodicom, ali to biva otežano sa jednim pasošem manjka. Iznenada, Đuri dobija ideju: porodica pozajmljuje luksuzni automobil koji je u garaži ostavio imigrant iz Mađarske. Sa zapadnonemačkim automobilom i pasošem, porodica preuzima ulogu turista koji su došli da uživaju u luksuzu na Balatonu. Međutim, ne znaju da pozajmljivanjem tog automobila ulaze u sred nečije špijunske igre.

“Budi mi tata!” Gabora Rohonjija je priča o ponovnom susretu oca i njegovog deteta – sada tinejdžera – i pokušaju da se izgradi međusobno poverenje kroz pričanje priča pred spavanje.

U selekciji “Severna Makedonija u fokusu” na programu će biti šest filmova: “Čisto ljudski” Igora Ivanova, “Najnesrećniji čovek na svetu” Teone Strugar Mitevske, “Iscelitelj” Gjorčeta Stavreskog, “Mimi” Darijana Pejovskog, “Snežana na kraju mora umreti” Kristijana Risteskog, i “Sestre” Dine Dume. Filmovi u ovoj selekciji biće na repertoaru od 16. do 21. jula, u 17h u bioskopu Eurocinema. Festival evropskog filma Palić ovaj program realizuje u saradnji sa Agencijom za film Severne Makedonije.

Film “Čisto ljudski” Igora Ivanova prikazuje šest karaktera u šest pametno isprepletenih sekvenci. Ovo je dramska priča koja prikazuje očajne osobe koje pokušavaju da prežive, u potrazi za ljubavlju ili iskupljenjem.

Radnja filma “Najnesrećniji čovek na svetu” Teone Strugar Mitevske prati Asju, , 40-godišnju slobodnu ženu koja živi u Sarajevu. Kako bi upoznala nove ljude, ona subotu provodi na događaju za brza upoznavanja. Upoznaje se sa Zoranom, 43-godišnjim bankarom. Međutim, Zoran ne traži ljubav već oprost.

U filmu “Iscelitelj” Gjorčeta Stavreskog, slabo plaćeni mehaničar daje svom ocu tortu napravljenu od ukradene marihuane kako bi mu ublažio bolove od raka, ali ga sateruju u ćošak kriminalci koji traže svoju drogu i radoznale komšije koje žele recept za „lekovitu“ tortu.

“Mimi” Darijana Pejovskog prati istoimenu glavnu protagonistkinju koja je ostavila majku i mračnu tajnu u svom selu da bi došla u prestonicu na postdiplomske studije. Upoznaje Saru, bivšu manekenku, a sada mladu majku sa bogatim mužem koji je zlostavlja. Dok Mimi radi noćima u kiosku svog starog strica i povremeno izlazi sa mušterijama u prolazu, postaje jasno da ona ne žudi za Sarinim mužem, već za majčinstvom. Niz sve žešćih sudara između Sare i njenog muža, kojima Mimi svedoči, dovodi ovaj psihološki triler do snažnog, dramatičnog klimaksa.

U ostvarenju “Sestre”, tinejdžerke Maja i Jana su nerazdvojne i sve rade zajedno. Svojeglava Jana obično vodi, a Maja je sledi. Jedne noći na zabavi uhvatili su Elenu, najpopularniju devojku u školi, kako se seksa na video snimku sa Majinom dugotrajnom simpatijom. Jana ubeđuje Maju da objavi video i kada postane viralan, Elenin život biva uništen.

Festival evropskog filma Palić podržali su Ministarstvo kulture Republike Srbije, Pokrajinski sekretarijat za kulturu, javno informisanje i odnose sa verskim zajednicama, Grad Subotica, Evropska unija kroz program Kreativna evropa MEDIA, kao i mnogobrojni partneri i medijski partneri.

Sponzor – prijatelj Festivala evropskog filma Palić više od 20 godina je Gorki List, kao nezaobilazan deo naše umetničke scenografije, ali i partner koji podstiče angažovanje publike da istražuje doživljaje prezentovanih filmskih ostvarenja kroz Gorki List nagradu publike. Ove godine će tradicionalna saradnja još jednom biti proširena i na muzički deo festivalskog programa.

 

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 

 




KLEOS

Meni su rekli da vi postojite

Nož Marine R.

Umetnost putovanja II

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .