Edionica Kolumne

Saša Edi Đorđević: Lađa francuska

MediaSfera

 

Piše: Saša Edi Đorđević

Foto: Nenad Bocko Živanović

 

 

Pisao sam sredinom decembra, na ovom istom mestu, o ljudskim pravima, borbi za njihovu zaštitu, njihovoj zloupotrebi itd. Pomenuo sam tada i najezdu migranata iz Azije i Afrike i mišljenje moje malenkosti da je čitava priča u vezi sa njima nalik na nečiji projekat koji za cilj ima, u najmanju ruku, menjanje demografske slike Evrope.




Napisao sam tada da mladići koji dolaze (a oni predstavljaju većinu izbeglica) neće moći, niti želeti, da se uklope u evropsku civilizaciju. Oni beže od rata i bede, ali ne i od načina života na koji su navikli. Nije im cilj da se prilagode mestu na koje dolaze, već da to mesto prilagode sebi i svom shvatanju društva.

Ovih dana smo svedoci masovnih i veoma burnih, nasilnih demonstracija širom Francuske. Neposredni povod za njih je (moguća) policijska brutalnost, pošto su policajci u izvesnom gradu pucali i ubili sedamnestogodišnjaka koji nije postupio po njihovom naređenju. Kažu – nije zaustavio vozilo. Ja se odmah setih onog nesrećnog, uvaženog, uglađeog i urađenog doktora, koji je pre nekoliko dana u Beogradu, tokom građanskog prostesta, gurao saobraćajnog policajca svojim skupocenim automobilom kao da vozi grtalicu i raščišćava nanose snega. Doduše, s obzirom na njegovo stanje, ko zna šta je umislio. Šta god da mu se ukazalo, neće se u tamnici nasedeti. Jer, šta je jedan saobraćajac, još i nepovređen, spram onakvog doktora?! Nije, bre, ovo Francuska, niti će biti!

A Francuska gori. Demonstranti zakrčuju ulice, napadaju policiju, razbijaju sve što mogu, pale vozila, kontejnere i – francusku zastavu, simbol i ponos te države. Izveštači javljaju da su u pitanju mahom mladi ljudi neevropskog porekla. Dakle, iz nekadašnjih kolonija i savremeni migranti. Četrdeset hiljada policajaca bezuspešno juri “uvezenog Žorža” ulicama grada jednog, drugog, trećeg… Jesu li ti mladići primljeni u zemlju Gala da joj dođu glave? I ne samo njoj. Danas Francuska, a sutra… protest se već širi na Belgiju… dalje ide, dalje ide…

Da se opet prebacim u Srbiju. Učestali su međumigrantski sukobi vatrenim oružjem po našim gradovima u kojima su njihovi kampovi. Bande, nacionalna mržnja i drugi razlozi su okidač za pucnjavu. E sad… mi ih sažaljevamo i primamo pod svoje okrilje, makar u tranzitu, kao jadnike koji beže od rata. A oni – puc, puc, ožeži ožeži! Em puni oružja, em se ne libe da ga koriste?! Što ih lepo ne vratimo otkud su došli, da tamo pucaju do mile volje, u odbranu svoje domovine?

Jer, šta će biti kada cevi okrenu prema našim ljudima? Ne prizivam ništa, ali je sasvim moguće da do toga dođe. Ili neko garantuje da se to neće desiti? Ako ga ima, ko je to? I ko će biti odgovoran ako dođe do takvog problema? I šta nas uopšte briga ko će biti odgovoran ako se desi tragedija slična onima s početka maja? Nije stvar sa migrantima za igranje!

Nisam ni ksenofob, ni rasista. Imam prijatelje na svim stranama sveta. Volim sve ljude. Dobre. Nažalost, nisam uveren u dobrotu (svih) koji nam (nepozvani, što baš i nije oličenje dobrog vaspitanja) dolaze u goste. Mi, objektivno, pojma nemamo ko su ti ljudi i kakve su ima namere. Ne bih voleo da nam se dobrota i gostoprimstvo obiju o glavu. Apelujem na nadležne državne organe da se ozbiljnije, i blagovremeno, pozabave ovim pitanjem. Pre nego što stvar potpuno izmakne kontroli (kažem potpuno, jer je očito da je kontrola već klimava). Da ne zaplovi i ka nama zapaljena lađa francuska.

Toliko za ovaj put. Do sledeće prilike, svako dobro!

 


 

Saša Edi Đorđević

 

Rođen je na Božić 1969. godine, u Smederevu, gde živi i radi. Otac je jedne divne Sare. Diplomirani je oficir policije, po činu potpukovnik. Autor je pet romana (JaničarUstanikČetnikDoktor i Umetnik), filmskog scenarija Leptir i pozorišne duodrame Ustanik te koautor dve pripovetke (Golubica i Leptir) i filmskog scenarija Majka. Član je Udruženja književnika Srbije i Udruženja književnika Republike Srpske. Pevač je, basista, tekstopisac i kompozitor rok benda Patrias, koji je objavio dva albuma (Put i Imperator). Kao kaskader i glumac je učestvovao u snimanju mnogih domaćih i stranih kinematografskih ostvarenja.


Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 

 

 




KLEOS

Meni su rekli da vi postojite

Nož Marine R.

Umetnost putovanja II

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .