Fotografija

Otvorene tri letnje izložbe Kulturnog centra Beograda

MediaSfera

 

 

Foto: Vladimir Opsenica/KCB otvaranja: Budućnost ispočetka, Nemanja Nikolić

 

 

Sinoć su otvorene sve tri izložbe u Kulturnom centru Beograda, koje se već tradicionalno otvaraju paralelno: izložba u Likovnoj galeriji, galeriji Artget i galeriji Podroom.




Različite po svojim programskim orijentacijama, Likovna galerija predstavlja najnovije radove već ustanovljenih likovnih umetnika, galerija Artget isključivo fotografske izložbe, a galerija Podroom novomedijske radove, posebno iz domena eksperimentalnih umetničkih praksi.

U Likovnoj galeriji Nemanja Nikolić predstavlja se do sada najsloženijim projektom pod nazivom „Budućnost, iz početka”. Srce ovog intermedijalnog projekta predstavlja video-rad The Plot koji je Nikolić razvijao tokom protekle tri godine kroz dugotrajni proces postepenog i strpljivog konstituisanja zbirke od 5.000 crteža sekvenci i kadrova preuzetih iz više od stotinu kinematografskih ostvarenja nastalih tokom perioda Hladnog rata (1947–1989/91), nastajalih u studijima velikih filmskih produkcija Zapadnog sveta, prvenstveno u Sjedinjenim Američkim Državama i Velikoj Britaniji.

Nemanja Nikolić (1987) diplomirao je i potom doktorirao na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, a od 2018. godine i radi na FLU. Inicijator je nastanka Umetničkog prostora U10.

U galeriji Artget zložbom „Golić, Burić, Nastić. Tri pogleda u vreme” predstavljeni su fotografski radovi Dejana Golića, Borisa Burića i Radovana Nastića, a na poziv Srđana Veljovića, umetničkog direktora Artgeta za ovu godinu. U interpretaciji Veljovića, radovi obuhvаtaju stvarnost na različite načine: kroz motive koji povezuju prošla vremena sa sadašnjim prepoznajemo težnju ka nostalgičnim oživljavanjem osećaja (Golić); skicuoznim fotografijama kojima realnost svodi na tačke, momente i pojednostavljene forme koje postaju materijal za neke druge izmaštane, ali ne i nerealne, stvarnosti (Burić), ili slike koje beleženje intimne i duboke uronjenosti u sadašnjicu, svedočeći o stvarnom prisustvu (Nastić).

Dejan Golić (1969, Beograd) diplomirao je na odseku za medije i grafički dizajn na London College of Printing, sadašnji London College of Communication. Bavi se crtežom i fotografijom. Član je fotografskog kolektiva Belgrade Raw. Radi kao grafički dizajner.

Boris Burić (1981) intermedijalni je umetnik iz Beograda. Njegovi radovi konceptualno su orijentisani i često zasnovani na ideji društvene i umetničke kritike. Živi i radi na relaciji Beograd–Rijeka.

Radovan Nastić (1975, Beograd), poznat pod umetničkim nadimkom Bensedin, srpski je multimedijalni umetnik, književnik, performer, glumac i radio-voditelj, fotograf. Sa radiom B92 sarađivao je od 1995. godine, a sa radiom SKC od 2004. do 2006. godine. Živi i radi u Los Anđelesu.

U galeriji Podroom, umetnica mlađe generacije Katarina Petrović predstavlja „Oglede o nuli”: novo poglavlje kontinuiranog istraživanja kreativnih procesa od smislenosti i ideje nastanka do odnosa jezika i fizičkih pojava. Fokusirajući se na negativnu reprezentaciju onoga što se drugačije ne može predstaviti (nula, ništa, beskonačnost), izložba u formi dvostruke video-instalacije istražuje šta negacija može biti u jeziku i prirodi.

Katarina Petrović je umetnica i istraživačica koja radi na međi umetnosti, nauke i tehnologije. Diplomirala je slikarstvo na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, a magistrirala na departmanu ArtScience Interfaculty pri KABK u Hagu. Živi i radi na relaciji Beograd–Hag.

– Među nizom pratećih programa izložbe u galeriji Podroom, posebno preporučujemo Razgovor o eksperimentalnim umetničkim praksama na međi nauke i umetnosti u zgradi Velikog refraktora Astronomske opservatorije u Beogradu, uz izvedbu dva rada Katarine Petrović i Hrvoja Hiršla u subotu, 1. jula od 18.30.

Izložbe traju do 5. avgusta, svaki dan osim nedeljom od 12 do 20 sati. Ulaz je slobodan.

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 

 

 




KLEOS

Meni su rekli da vi postojite

Nož Marine R.

Umetnost putovanja II

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .