Edionica Kolumne

Saša Edi Đorđević: Rat polova

MediaSfera

 

 

Piše: Saša Edi Đorđević

Foto: Nenad Bocko Živanović

 

 

Odvajkada se, iako su pripadnici oba pola životno usmereni jedni na druge, vodi rat između žena i muškaraca. Rat za poziciju u društvu, u porodici, rat za raspodelu dužnosti i prava, rat za sve i svašta. Čovečanstvo je prošlo kroz period vladavine nežnijeg pola, matrijarhat, pa kroz njegovu suprotnost, patrijarhat, a danas je… nekakav ništajarhat.




Razvoj tehnike i društvene mreže pomogli su da, pored doprinosa sveopštoj otuđenosti savremenog čoveka, jaz između polova postane očigledniji. Žene su na fesbuku, instagramu, tik toku i sličnim platformama najjače, najčvršće, samostalne, lavice, tigrice, vučice i šta sve ne. Muškarci su ratnici, junaci, sokolovi, vukovi, vođe čopora i tako redom. Same one, sami oni. I većinom uobraženi, umišljeni, lažno prikazani, svako na svoj način i bez ikakvog realnog osnova.

Kad se mreže isključe, ekrani pogase i čarolija završi, bundeva opet postaje bundeva, miševi opet postaju miševi, a unutrašnja praznina i muk se vrate još jači i teži. U mraku, pred san, u trenutku kada se sve životne istine najbolje vide i najsnažnije osećaju, svi grle jastuk i pokrivač i spavaju sami. Sami u krevetu  i sami u srcu. Bez partnera, bez dodira, bez poljupca, bez nežne reči. Uzalud lajkovi i komentari ispod fotografija, uzalud desetine poruka “obožavalaca” (koji, uzgred budi rečeno, iste ili slične poruke šalju gomili pripadnika suprotnog (a, bogme i istog) pola), uzalud lažna slava na internetu. Sve je to manje važno od jednog jedinog iskrenog zagrljaja. Jer, zagrljaj je lekovit. Društvene mreže nisu.

U svetu kakav smo napravili, gde je materijalno najbitnije, izgubili smo ljudskost. Važni su kuća, stan, debljina novčanika, automobil, garderoba, status… I ženama i muškarcima je sve to dostupno. A duša? Iskren pogled u oči? Držanje za ruke? Ili u naručju? Poljubac u čelo? Ili u vrh nosa? Podrška, pomoć, briga, razumevanje, žrtvovanje ako treba? Nema ih!

Žene “rađaju dete sebi”. Muškarac im nije potreban sem kao donator telesne izlučevine potrebne da se plod začne. U redu je to, imaju tu biološku prednost da mogu da donesu nov život na svet. Ali, šta će biti kada se dovrše istraživanja o veštačkoj materici i postane normalno da se bebe razvijaju u njoj i “rađaju” bez majke? Kad žene izgube Bogom danu važnost za opstanak ljudske rase? Kad se po bankama jajnih ćelija i spermatozoida budu čuvale hiljade i hiljade mališana “u pripremi”? Na šta će život da liči? Šta će biti sa ljubavlju i zajedničkim životom?

Tolerancija među polovima je već danas na izuzetno niskom nivou. Nauka će pomoći da svako može da postane biološki roditelj i to koliko god hoće puta, bez rizičnih trudnoća, postporođajne depresije i ostalih muka koje prate proces prirodnog produženja vrste. Ali, hoće li se tako još više udaljiti žene i muškarci? One će moći bez jačeg pola, oni bez slabijeg. Divota! Svako na svoju stranu! Imaćemo decu samo za sebe, jupi! A deca? Imaće samo mamu ili tatu. Kompletne porodice biće retkost. Veličanstvena perspektiva!

Pribojavam se takve budućnosti. A pred vratima nam je. Žene već donekle žive u njoj, sve ih je više u takvoj situaciji. Muškarci su joj na pragu. Seksualna pomagala, lutke, raznorazni pornografski sajtovi i oni za druženje “uživo” te slične izmišljotine smanjuju i potrebu za telesnom bliskošću između njih. Blago čovečanstvu! I ne smem dalje da pišem, ko zna šta bih još pogodio, kao što imam običaj. Bolje da ćutim.

Toliko za ovaj put. Do sledeće prilike, svako dobro!

 


 

Saša Edi Đorđević

 

Rođen je na Božić 1969. godine, u Smederevu, gde živi i radi. Otac je jedne divne Sare. Diplomirani je oficir policije, po činu potpukovnik. Autor je pet romana (JaničarUstanikČetnikDoktor i Umetnik), filmskog scenarija Leptir i pozorišne duodrame Ustanik te koautor dve pripovetke (Golubica i Leptir) i filmskog scenarija Majka. Član je Udruženja književnika Srbije i Udruženja književnika Republike Srpske. Pevač je, basista, tekstopisac i kompozitor rok benda Patrias, koji je objavio dva albuma (Put i Imperator). Kao kaskader i glumac je učestvovao u snimanju mnogih domaćih i stranih kinematografskih ostvarenja.


Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 

 

 



KLEOS

Meni su rekli da vi postojite

Nož Marine R.

Umetnost putovanja II

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .