Pozorište

Kristal Pajt dobitnica Nagrade Jovan Ćirilov

MediaSfera

 

 

 

Foto / izvor: Beogradski festival igre

 

Kanadska koreografkinja Kristal Pajt dobitnica Nagrade Jovan Ćirilov – za korak dalje u okviru 20. Beogradskog festivala igre.




Nagrada „Jovan Ćirilov – za korak dalje“ u okviru 20. Beogradskog festivala igre, po odluci stručnog žirija, pripala je čuvenoj kanadskoj koreografkinji Kristal Pajt.

Nagrada se dodeljuje za komad Figure u izumiranju [1.0]/ u izvođenju Holandskog teatra igre (NDT 1), 7. i 8. aprila 2023. godine, u Srpskom narodnom pozorištu u Novom Sadu.

Čuvena kanadska koreografkinja Kristal Pajt na scenu je iznela jednu od najvažnijih tema savremenog vremena u komadu “Figure u izumiranju [1.0]“ koji tretira klimatske promene i globalno zagrevanje. Na gotovo literarni način, uz nadmoćne slike i jedinstven koreografski jezik, napravljen je uznemirujuć pozorišni dokumentarac o izumrlim životinjskim vrstama i nestalim glečerima.

“Kristal Pajt uspeva da prodrma svakog gledaoca u sali, a njen vokabular je razumljiv kako publici sa iskustvom, tako i onima koji nisu poznavaoci umetničke igre. Komad koji smo imali priliku da vidimo, prikazuje istinsku i novu vrstu umetničke svesti suočene sa ekološkom krizom. On počinje slikom devojčice koja u bašti posmatra pticu koja je odletela, pitajući sve nas da li je ona otišla zauvek… Više od milion vrsta suočava se sa izumiranjem, a Pajt neke od njih dočarava koristeći tela igrača. Graciozni talasi jata ribica i džinovski rogovi pirinejskog kozoroga koji se nose na rukama umetnika, deluju kao raširena krila Ikara… Slike koje stvara Kristal Pajt dokazuju da se jedna izuzetno ozbiljna tema može tretirati kroz pokret i to na ovako otrežnjujući i zanimljiv način. Sve vreme komad ne ispušta svoju teatralnu jasnoću, uz savršenu primesu scenske magije i humora. Jednostavno, svaki trenutak je promišljen i dirljiv” – navodi se između ostalog u saopštenju žirija.

Uručenje nagrade „Jovan Ćirilov – za korak dalje“planirano je u okviru 21. Beogradskog festivala igre.

Prethodni laureati ove nagrade su Jirži Kilijan, Šaron Ejal, Dimitris Papajoanu, Mari Šuinar, Jakopo Godani, Gabrijela Karizo i Frank Šartije, kao i Hofeš Šehter.

Rođena i odrasla na Zapadnoj obali Kanade, igračica i koreograf Kristal Pajt je bila deo Baleta Britanske Kolumbije i Forsajtovog Baleta Frankfurt. Njen koreografski prvenac nastao je za Balet Britanske Kolumbije, 1990. godine. Od tada je kreirala za Holandski teatar igre, Kulberg balet, Balet Frankfurt, Nacionalni balet Kanade, Džez balet Montreala (stalni koreograf, 2001-2004), kompaniju Cedar Lake, Alberta balet, Balet pariske Opere, ali i za poznate slobodne umetnike poput Lujize Lekavalije. Pajt je pridruženi koreograf Holandskog teatra igre i pridruženi umetnik Nacionalnog umetničkog centra Otave. Svoju trupu Kidd Pivot, osnovala je 2001. godine i tako nastavila da kreira i nastupa u svojim komadima. Danas kompanija intenzivno gostuje u zemlji i svetu, izvodeći najtraženije i od strane kritike uvek hvaljene predstave: „Tamne materije”, „Izgubljena borba”, „The You Show”, „Tempset Replica”, „Betroffenheit”… Status stalne kompanije teatra Künstlerhaus Mousonturm u Frankfurtu, omogućio je Pajtovoj da kreira i intenzivno gostuje na evropskim scenama tokom nekoliko sezona. Pajt je članica Reda Kanade. Njene nagrade i odlikovanja uključuju Nagradu Benoa, Nagradu Žaklin Lemje kanadskog Saveta, montrealski Grand Prix za umetničku igru, dve britanske Nagrade kritičarskog kruga, kao i tri Nagrade Lorens Olivije. Sa svojom trupom Kidd Pivot, gostovala je na Beogradskom festivalu igre sa komadima “Tamne materije” i „Betroffenheit”.

 

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 

 

 




KLEOS

Meni su rekli da vi postojite

Nož Marine R.

Umetnost putovanja II

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .