Događaji

Izložba skulptura „Savršene nesavršenosti“ Nataše Kamaljević

MediaSfera

 

Foto: Vukan Šukić

 

 

 

U ponedeljak, 22. maja u 19 časova u galeriji „Nikola Radošević“ (Uskočka 5) biće otvorena samostalna izložba skulptura i zidnih instalacija „Savršene nesavršenosti“ Nataše Kamaljević. Izložbu će otvoriti Maja Škaljac Stanošević, istoričarka umetnosti.




“Savršene nesavršenosti“

Postavkom “Savršene nesavršenosti“ Nataša Kamaljević proširuje svoj istraživački potencijal sa keramoskulpturama izrađenim njenim omiljenim materijalom – glinom, kojima  su, na ovoj izložbi, savršeni pandan i balans zidne instalacije. Svi eksponati odišu nekom moćnom energijom pulsiranja života. Takav efekat koji radovi izazivaju delom počiva i na bojama koje je umetnica koristila za izradu skulptura i slika.

Dosadašnjoj kombinaciji crne i bele boje, ovoga puta Nataša je dodala i crvenu. Crna – mistična, duboka, elegantna i sofisticirana. Bela koja simboliše nadu, čistotu, svetlost i dobrotu. A crvena strast, vatru, krv, toplinu. Svedene i decentne  skulpture  predstavljaju stilizovane ljudske oblike i  njihove odnose. Iako su predstavljene bez delova tela koji čine neko lice jedinstvenim, umetnica je uspešno i vrlo vešto dočarala njihova stanja i međusobne relacije.

U pokretima i stavovima njihovih tela se uz malo mašte može predpostaviti ko je plesač, ko je srećan, ko se ljuti, a ko je tužan. Potrebno je velika umešnost u izradi, tehnička preciznost i poznavanje izražajnih mogućnosti materijala, kako bi publika razumela poruku koju umetnica šalje putem ovih apstrahovanih oblika lica i tela. Posebnu pažnju Nataša je posvetila izradi asamblaža i  prostornih instalacija u vidu slika različitih formata.

Oni su u savršenom sadejstvu sa predstavljenim 3D objektima. Ekspresivnost i sinergija ove dve grupe eksponata   temelji se i na  korisćenju iste skale boja. Spajajući nespojivo i kombinujući različite tekstilne materijale, a ostajući verna svojoj poetici i autorskom rukopisu, Nataša nam putem slika prenosi jednu drugu priču. Inspiraciju za te  kompozicije sa teksturom i amorfnim oblicima koji izlaze u prostor  iz okvira slike, autorka je nalazila u prirodi i apstraktnom svetu.

Radovi su nastajali spontamo i stihijski, bez prethodnog promišljanja i skiciranja. Osluškujući prirodu i posmatrajući svet oko sebe, utiske nataložene u sebi, prenela je na platna, ističe Maja Škaljac Stanošević, istoričarka umetnosti

Biografija

Nataša Kamaljević, rođena 18. avgusta 1978. godine, u Gornjem Milanovcu. Diplomira je marketing u turizmu na Berkley biznis koledžu u Španiji, a potom se vraća se u Srbiju i zasniva porodicu. Potreba za umetničkim izražavanjem je oduvek prisutna i 2017. godine upisuje Akademiju strukovnih studija u Aranđelovcu (gradu turizma, keramike i mermera), odsek dizajn za unikatnu i industrijsku keramiku, otkrivajući novi svet i mogućnosti izražavanja. Diplomira 2020. godine i osniva svoj KnartCeramic studio, u kojem aktivno stvara i dizajnira unikatnu keramiku. Živi i radi na relaciji Beograd –Aranđelovac. Nataša Kamaljević je prvu samostalnu izložbu pod nazivom „Moć metamorfoze“ imala 2022. godine kojom se predstavila beogradskoj publici i osvojila je minimalizmom, čistotom, lepotom i skladom svojih skulptura. Njene skuplture nalaze se u privatnim kolekcijama u Srbiji i širom sveta.

Izložba će trajati od 22. do 28. maja 2023. godine u Galeriji „Nikola Radošević“.

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 

 

 




KLEOS

Meni su rekli da vi postojite

Nož Marine R.

Umetnost putovanja II

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .