Film / TV

Festival srpskog filma na 13 univerziteta u Kini

MediaSfera

 

Foto: Dara iz Jasenovca, still iz filma

 

Filmski centar Srbije i Udruženje za razmenu obrazovanja između Kine i Srbije odabrali su filmove koji će, u okviru programa “Živo nasleđe – Festival srpskog filma”, od 8. maja do kraja semestra biti prikazani na 13 univerziteta u Kini. Na repertoaru će biti pet ostvarenja iz šezdesetih i sedamdesetih godina prošlog veka, devet iz novije domaće produkcije, kao i jedan inostrani animirani film realizovan u Srbiji.




Na festivalu će biti prikazani filmovi “Nevinost bez zaštite” (Dušan Makavejev), “Dvoje” (Aleksandar Petrović), “Devojka” (Mladomir Puriša Đorđević), “Povratak” (Živojin Pavlović), “Praznik” (Đorđe Kadijević), “Južni vetar” (Miloš Avramović), “Realna priča” (Gordan Kičić), “Dara iz Jasenovca” (Predrag Gaga Antonijević), “Otac” (Srdan Golubović), “Strahinja Banović” (Stefan Arsenijević), “Srećna nova, Yiwu” (Mladen Kovačević), “Zašto je Dragan napravio orkestar” (Nikola Spasić), “Pucnji u Marseju” (Gordan Matić) i “Prince of the Seas” (Carla Marie Rey, Maxime Martins), visokokvalitetna animacija koju je realizovala filmska industrija u Srbiji.

U Srbiji godišnje bude proizvedeno između dvadeset i trideset dugometražnih filmova – igranih i manji broj dokumentarnih. U zemlji od sedam miliona stanovnika sa, saglasno veličini, značajnom produkcijom pretežno podržanom od strane Filmskog centra Srbije (uz ne baš česte izuzetke da film bude finansiran nezavisno od podrške ove institucije, ili telefonskog provajdera), svaki uzorak od 14 filmova je reprezentativan, jer ukazuje na raznovrsnost tema, autorskih stilova, različit nivo usmerenosti ka zadovoljenju očekivanja gledalaca, izazove kreativnosti, refleksije na svakodnevicu i suočenja sa stvarnošću.

Ovaj iskaz nije opravdanje za eventualan promašaj pri izboru, već potvrda da odabrani filmovi izdvojeni iz celine kako bi predstavi razvojnu nit sprskog filma od slavnih sedamdesetih, čuvenog Novog srpskog filma, koji je zamenila još slavnija „Češka škola“ osamdesetih, do najnovije generacije autora koji ubiru hvalospeve i slavu kako kod kuće, tako i u svetu.

Podrška proizvodnji filmova u svim njegovim etapama, priprema i implementacija strategije u oblasti filma, promocija, podizanje interesovanja za koprodukcije i tehničke usluge, obrazovanje i razvoj filmske kulture na domaćem i inostranom terenu, neki su od osnovnih, važnih ciljeva za Filmski centar Srbije.  U tom smislu, i uz veliku podršku Udruženja za razmenu obrazovanja između Kine i Srbije, FCS želi da predstavi živo filmsko nasleđe koje utiče na filmske stvaraoce u Srbiji danas, izuzetne filmove iz prošlosti i izazove produktivnih i poznatih autora ne samo u Srbiji već i šire. Ovaj filmski program na 13 kineskih univerziteta, u 13 gradova i 13 provincija, dolazi upravo pred Kanski filmski festival, najvažniji filmski festival na svetu, gde će novi srpski film “Lost country” Vladimira Perišića biti prikazan u zvaničnom programu Nedelje kritike”.

Institucije – domaćini manifestacije biće Communication University of China (Beijing) Shanghai University, Shanghai Film Academy (Shanghai) Chengdu Neusoft University (Chengdu, Sichuan Prov.), Communication University of Zhejiang (Hangzhou, Zhejiang Prov.), Nanjing University of the Arts (Nanjing, Jiangsu Prov.), Anhui Normal University (Wuhu, Anhui Prov.), Inner Mongolia Normal University (Hohhot, Inner Mongolia Autonomous Reg.), Xizang Minzu University (Xianyang, Shaanxi Province.), Lanzhou University of Arts and Sciences (Lanzhou, Gansu Prov.),  Qinghai Normal University (Xining, Qinghai Prov.), Ningxia University (Yinchuan, Ningxia Hui Autonomous Reg.), Xinjiang University (Urumqi, Xinjiang Uygur Autonomous Reg.), i Haikou University of Economics (Haikou, Hainan Prov.).

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 




Meni su rekli da vi postojite

Pre nego što je došao Laki

Nož Marine R.

Umetnost putovanja II

21. Beogradski festival igre

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .