Vizuelna Umetnost

Javno vođenje kroz izložbu Prvi put slični sebi samima

MediaSfera

 

Foto: Ivan Marković

 

U petak, 21. aprila u 18 časova biće organizovano javno vođenje kroz izložbu“Prvi put slični sebi samima”, Natalije Vujošević i Ivana Markovića u Salonu muzeja savremene umetnosti u Beogradu. Prisutne će kroz izložbu voditi kustos izložbe Miroslav Karić i umetnici Natalija Vujošević i Ivan Marković.




Nastala u saradnji umetnice Natalije Vujošević i umetnika Ivana Markovića, izložba „Prvi put slični sebi samima” predstavlja niz međusobno povezanih radova koji kroz medije pokretne slike (Ivan Marković), skulpture, site-specific intervencije (Natalija Vujošević) i teksta (umetnici u saradnji sa dramaturškinjom Tanjom Šljivar) promišljaju odnos ideala, sećanja, prostora i vremena.

Natalija Vujošević je umetnica i kustoskinja bazirana u Crnoj Gori. Fokus njenog istraživanja i prakse su prezentacije arhiva kroz izložbe, u traganju za obnovljenim načinima komunikacije, angažmana i razumevanja putem novih interpretacija i proširenih oblika. Kao umetnica izlaže internacionalno a njene recentne izložbe uključuju „Rim”, Tobačna galerija Ljubljana 2019, „Veće od mene. Herojski glasovi bivše Jugoslavije”, kustoskinje Zdenke Badovinac, muzej MAXXI u Rimu, 2021, „Invisible”, kustoskinje Jill Kearney, ArtYard Art Center, Nju Džerzi, 2022, itd. Kao kustoskinja je sprovela brojne istraživačke projekte i izložbe kao što su: „Drugarice / AFŽ”, Antifašistički front žena u Crnoj Gori 1943–1953 (u saradnji sa Natašom Nelević), Arhiv Cetinjskog bijenala (2021/22, Institut za savremenu umetnost sa Petrović fondacijom), „Future Ecologies / Future in Debris” (sa British Council Collection i LUX, London), „Skuvaj mi kafu, napravi sendvič”, Galerija 17, Priština, „Umeće držanja za ruke / dok se probijamo kroz sedimentni oblak”, crnogorski paviljon na 59. Bijenalu u Veneciji. Od 2022. radi kao kustoskinja u Centru savremene umetnosti Crne Gore, gde zajedno sa koleginicama Marinom Čelebić, Anitom Ćulafić i Nadom Baković koncipira i razvija međunarodni projekat Laboratorija kolekcije umetnosti nesvrstanih zemalja. Osnivačica je NVO Institut za savremenu umetnost u Crnoj Gori, posvećen mladim umetnicima, umetničkom obrazovanju, istraživanju i arhivama.

 Ivan Marković je filmski autor i vizuelni umetnik. U težištu njegovih skorijih filmova i video-radova je posmatranje prostora, te odnosa rada, arhitekture i društva. Diplomirao je na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu 2012, a 2019. završio master studije filma na Univerzitetu umetnosti u Berlinu. Osvojio je nagradu Erste Fondacije za najboljeg vizuelnog umetnika 2014. Tokom prethodnih nekoliko godina radio je kao direktor fotografije na više dugometražnih filmova, među kojima su „Pejzaži otpora” Marte Popivoda, „Ti imaš noć” Ivana Salatića i „Bio sam kod kuće, ali” Angele Šanelek koji je osvojio Srebrnog medveda 2019.
Njegov eksperimentalni dokumentarni film „Centar” premijerno je prikazan na festivalu DocLisboa 2018. Osvojio je nagradu za najbolji srpski dokumentarni film na festivalu Beldocs 2019 i nagradu „Best Balkan Newcomer” na Dokufestu. Film je učestvovao na brojnim međunarodnim festivalima i prikazivan je na više grupnih izložbi. Zajedno sa Linfeng Wuom režirao je kratki film „White Bird” (Berlinale 2016), kao i dugometražni igrani „From Tomorrow on, I Will” koji je premijerno prikazan na Berlinalu 2019 u sekciji Forum. Film je osvojio „Grand Prix” filmskog festivala Jeonju u Južnoj Koreji i nagradu „First Steps” Nemačke filmske akademije. Od 2020. član je Evropske filmske akademije (EFA). Živi i radi u Berlinu i Beogradu.

Izložbu možete pogledati do 31. maja 2023, svakim danom osim utorkom, od 12 do 20 časova.

 

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 

 

 

 




KLEOS

Meni su rekli da vi postojite

Nož Marine R.

Umetnost putovanja II

Austrijski filmski festival 2024

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .