FELJTON Od Šumadije do Ostroga

Od Šumadije do Ostroga, korak po korak (dan 25.)

MediaSfera

 

Tekst i fotografije: Vojislav Luković

 

Jutros nastavljamo sa one tačke sa koje smo se juče vratili u Šavnik, a to je nekih sitnih 25km do Nikšića (i iz ličnog iskustva mogu da potvrdim- do 20km je „nije to ništa“; do 25km „to je OK“; sve preko 25km dnevno je „Uh…“).




Spuštamo se magistralom kroz prilično jednoličan i nezanimljiv pejsaž, ne računajući opet malo čudo prirode – drvo koje raste na suvom kamenu.

Život iz kamena

Na vidiku se ukazuje Vidrovan i u daljini Nikšić.

Vidrovan na vidiku

Tu smo skrenuli (mislim, odavno smo mi skrenuli…) ka Nikšiću da bi se sklonili sa magistrale i kroz Vidrovan prilično lagano stigli do tzv. Hadžovog mosta na Duklu, a preko Zete, koji je podigao 1805. godine bogati nikšićki trgovac Hadži Ismail Lekić. Dug 110 metara, ukrašen sa osam polukružnih nejednakih otvora (voltova), pravo je mesto gde fotograf odmara pogled, a Mikica i Slobo uzimaju dah.

Hadžov most

Odatle posle tri kilometra stižemo do Sabornog hrama u Nikšiću na Prvo bdenije i veliki kanon Sv. Andreja Kritskog.

Saborna crkva
Prvo bdenije

Smeštamo se u parohijski dom za poklonike pri Sabornom hramu i pripremamo za sutrašnji odlazak pod Ostrog!

(Nastaviće se)


U cilju proširivanja smeštajnih kapaciteta inkluzivnog kampa „Svici u mraku“ za osobe sa posebnim potrebama u oblasti autističnog spektra, glumac Mikica Petronijević se pokrenuo na Krsni hod ka Ostrogu. Uplate se mogu izvršti putem SMS poruke 105 na broj 2407 ( cena poruke je 200,00 din, PDV se ne naplaćuje) ili na Е- донирај kao i preko Pay Pal-a.

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 

 

 




KLEOS

Meni su rekli da vi postojite

Nož Marine R.

Umetnost putovanja II

Austrijski filmski festival 2024

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .