Pozorište

Narodno pozorište: Počele probe „Urnebesne tragedije“ Dušana Kovačevića, u režiji Jagoša Markovića

MediaSfera

 

 

Foto: Marketing Narodnog pozorišta/Promo

 

U Narodnom pozorištu u Beogradu počele su probe predstave „Urnebesna tragedija“, po tekstu Dušana Kovačevića, u adaptaciji i režiji Jagoša Markovića.




Premijera ove crnohumorne priče, koju beogradski nacionalni teatar sprema u koprodukciji sa Narodnom pozorištem Republike Srpske u Banjaluci, planirana je    5. maja na Velikoj sceni.

Biće to i prva konkretna realizacija „Sporazuma o saradnji“ koji su                   9. februara prošle godini u Banjaluci potpisali čelnici dve Kuće, Svetislav Goncić i Dijana Grbić, a koji se do ovog trenutka ogledao u razmeni nekoliko predstava sa postojećih repertoara.

Živopisnu galeriju Kovačevićevih „kljakavih čudaka“ dočaraće Nikolina Friganović (Ruža), Željko Erkić (Milan), Petar Vasiljević (Neven), Nela Mihailović (Julka), Aleksandar Vučković (Kosta), Sandra Bugarski (Rajna), Branko Vidaković (Vasilije), Ljubiša Savanović (Doktor)…

Dramaturg je Molina Udovički Fotez, reditelj Marković uradiće i izbor muzike, za vizuelni identitet predstave biće zaduženi scenograf Matija Vučićević i kostimograf Bojana Nikitović, dok je Ljiljana Mrkić Popović oblikovala scenski govor.

Radnja u „Urnebesnoj tragediji“ događa se u našoj, veoma prepoznatljivoj, ali naopačke izvrnutoj stvarnosti u kojoj poigravanje komičnim paradoksima između privida i stvarnosti, zaista, prelazi u urnebesno. Kovačević u ovom komadu, praizvedenom 1991. godine, preispituje porodične i lične tragedije, male i velike katastrofe koje se dešavaju u naoko običnim ljudskim životima.

„To je, u osnovi, i danas, kao i tada kad sam je pisao, priča o destrukciji u jednoj porodici. Postoji definicija, u koju duboko verujem, da je porodica nešto što je epicentar našeg života i jedan od najznačajnijih činilaca u našem postojanju. Naša deca se uče na postulatima odnosa u okviru porodice. Porodica je najbitnija i najvažnija škola u životu jednog čoveka. U kakvoj porodici odraste, takav će biti čovek.(…) Predstava se bavi i pitanjem potrage za izgubljenim identitetom, porekla, krivice… Sve to zajedno, u suštini, je jedna lepa i pomalo tragična priča o pozorištu“, kaže Dušan Kovačević.

Prva čitaća proba održana je 27. marta, na Svetski dan pozorišta, 27. marta, a Narodno pozorište je želelo da se ovakvim konkretnim činom aktivno uključi i uveliča dan koji se u svetu obeležava duže od šest decenija.

 

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 

 

 




Meni su rekli da vi postojite

Pre nego što je došao Laki

Nož Marine R.

Umetnost putovanja II

21. Beogradski festival igre

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .