Pozorište

Savremeni francuski cirkus na Beogradskom festivalu igre: Igrači koji su „srušili” sve zidove

MediaSfera

 

 

Foto: Beogradski festival igre

 

 

Tokom dvostrukog nastupa, u subotu i nedelju, na Beogradskom festivalu igre, francuski ansambl Galaktik doslovce je raspametio gledaoce, koji su maestralne akrobate ispratili sa scene višeminutnim ovacijama na nogama. Prepuna sala „tresla” se što od gromkog aplauza, što od srušenih kulisa koje su ostale posle izvedbe komada „Optraken”.




U njihovim majstorijama uživale su doslovce sve generacije publike, ali i ministarka kulture Republike Srbije, Maja Gojković, sekretarka za kulturu Grada Beograda, Nataša Mihailović Vacić, kao i ambasadori EU, Francuske, SAD, Kanade, Brazila, Australije, Albanije…

Petorica fantastičnih akrobata, uz pridruženog šestog člana pokazali su nam vrhunsko umeće izbegavanja najrazličitijih vrsta prepreka, opasnosti i katastrofa, od padanja saksija, stolova i delova plafona na glavu, preko „neposlušnog” nameštaja i zidova, klizavih površina i neprijatnih petardi, do projektila u vidu teniskih loptica koje napadaju sa svih strana. I akrobate i scenografija sve vreme su u bili pokretu, bez sekunde predaha.

Žonas Žilijan, Mosi Espinosa, Karim Mesaudi, Siril Perno, Dimitri Žurde, uz podršku Matjea Bletona, uspeli su da se izmigolje iz sveg tog haosa sa neverovatnom gracioznošću, i to još besprekorno obučeni u pantalone i sakoe! I dok je publika bila na ivici sedišta, pitajući se sa odakle dolazi sledeći „napad” i zajedno sa njima preživljavajući napetost iščekivanja, izvođači su uspeli da stvore i komične situacije i pokažu da je i naizgled najbezizlaznije situacije i te kako moguće savladati.

Jednočasovni komad „Optraken” koji su stvarali tri godine, prikazuje odnos tela i nepredvidive stvarnosti, uz brojna moguća dodatna iščitavanja. „Naša umetnost nije apstraktna, značajno je usidrena u naše privatne živote, vreme i mesto u kojem živimo. Postoji širok spektar političkih čitanja komada, u odnosu na to šta se trenutno dešava u Francuskoj ili šta bi sve moglo da se desi. U komadu polazimo od ideje apokalipse, ali na publici je da sama interpretira ono što vidi na sceni”, rekli su članovi Galaktika u druženju sa medijima u Beogradu.

Šestorka se upoznala 2006. u cirkuskoj školi u gradiću Roni su Boa, a kao kolektiv „Galaktik” postoje od 2014. Kažu da su i za naziv trupe a i svojih komada tragali za rečima koje bi zvučale što je moguće čudnije, smešnije i što udaljenije od stvarnosti. Ističu da je za njih veoma značajno da igraju u inostranstvu, te su posebno zahvalili Beogradskom festivalu igre na pozivu.

Iako je savremeni cirkus veoma cenjena umetnička disciplina  u Francuskoj, gde ima važno mesto u kulturnoj politici države – rame uz rame sa umetničkom igrom – kod nas se još ne percipira na taj način, čime odluku Beogradskog festivala igre da u program uvrsti i jednu cirkusku trupu čini još (od)važnijom.

 

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 

 

 

 




Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Nedogled

KLEOS

GoetheFEST 2024

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .