FELJTON Od Šumadije do Ostroga

Od Šumadije do Ostroga, korak po korak (dan 19.)

MediaSfera

 

 

Tekst i fotografije: Vojislav Luković

 

Durmitor pod snegom u osunčano jutro – to je prizor sa Jabuke iznad Prijepolja kojim započinjemo devetnaesti dan Krsnog hoda ka Ostrogu.




Našeg domaćina Vuka Gačevića zatičemo kako upravo pušta ovce u obor, dok gomila jaganjaca juri okolo tražeći svoje majke za jutarnju porciju mleka. Pastorala iz prve ruke.

Pogled na Durmitor pod snegom

 

Vuko Gačević sa blagom

Krećemo ka graničnom prelazu prolazeći pored mesta pogibije legendarnog partizanskog kurira Boška Buhe i polupustom magistralom ubrzo ulazimo u Crnu Goru. Današnja deonica je veoma lagana, za razliku od jučerašnje koja je bila izuzetno naporna.

Još malo do granice

Put  od graničnog prelaza Jabuka/ Ranče vodi nizbrdo i veoma brzo se spuštamo ka Pljevljima, uz kraća zadržavanja odmora radi. Na  delu ispod jalovine pruža se pogled na površinski kop i u daljini na Pljevlja.

Površinski kop

Mikica se odlučuje da baš na tom mestu prepreči put i preseče veliku krivinu. Spušta se (hrabro 🙂  prilično strmom stranom kroz šiprag (ne misleći na posledice 🙂 ka donjoj deonici puta i ubrzo stižemo u centar Pljevlja, neobično rano u odnosu na prethodne dane.

Prečica

Slobodno vreme koristimo za odmor jer sutra nam valja do Đurđevića Tare, a to je poprilično…

(Nastaviće se)


U cilju proširivanja smeštajnih kapaciteta inkluzivnog kampa „Svici u mraku“ za osobe sa posebnim potrebama u oblasti autističnog spektra, glumac Mikica Petronijević se pokrenuo na Krsni hod ka Ostrogu.

Kratka pauza

Uplate se mogu izvršti putem SMS poruke 105 na broj 2407 ( cena poruke je 200,00 din, PDV se ne naplaćuje) ili na Е- донирај kao i preko Pay Pal-a.

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 

 




KLEOS

Meni su rekli da vi postojite

Nož Marine R.

Umetnost putovanja II

Austrijski filmski festival 2024

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .