Pozorište

Otvoren 20. Beogradski festival igre: Trijumfalan početak uz moćnog Baha

MediaSfera

 

Foto: Beogradski festival igre

 

 

U prepunoj sali Opere Madlenianum u petak, 17. marta je svečano otvoren 20. Beogradski festival igre, nastupom holandske trupe Introdans.

 

 

Spektakularnim izvođenjem tri hipnotišuca ostvarenja na muziku Baha: „Prema želji” Andonisa Foniadakisa, „Corpus Bach” Sidija Larbija Šerkauija i „Duša” Manuela Vinjula, Beogradski festival igre je označio početak svog jubilarnog 20. izdanja.




Sidi Larbi Šekauiji podigao je na sasvim nov nivo partnerstvo muzike i koreografije u komadu „Corpus Bach”. Svaku notu iz Svite br. 5 za violončelo u c molu, igrači su „propustili” kroz svoja tela, kao da su i ona sama strune instrumenta.

Komad „Duša”, prvi put izveden pre desetak dana u Arnemu, rodnom gradu Introdansa, na našem Festivalu je imao međunarodnu premijeru. Manuel Vinjul nam je predstavio lično putovanje ka našem istinskom ja. Ono počinje spolja, od površne fasade i užurbanog načina života koji nas udaljava od suštine, i ide sve dublje ka unutra, sloj po sloj, do čiste istine našeg srca.

Fonjadakisov „Prema želji”, postavljen na monumentalne uvodne horove Bahovih pasija po Mateji i Jovanu, ambiciozan je i moćan komad koji suprotstavlja nebo i zemlju, mrak i tamu, uzdizanje i patnju, želju i destrukciju. Izuzetan amsammbl od 24  igrača su nadahnuto i tehnički savršeno izveli ovaj komad, koji je publika pozdravila dugim ovacijama.

Interesovanje publike je bilo van svih očekivanja, a karte su planule nedeljama unapred. Ispred teatra su se mogli videti redovi, jer su mnogi došli u nadi da ce u poslednjem trenutku ostati neko mesto u sali… Ovo svakako iznova potvrđuje važnost festivala i zainteresovanost najšire javnosti za savremenu igru, koju ni krizne pandemijske godine nisu poljuljale.

Festival je svečano otvorio balet-majstor Antonio Kolandrea iz Napulja. On je podsetio na reči svog dugogodišnjeg prijatelja i kolege Rudolfa Nurejeva da će, i kad ostari, imati potrebu da igra po ceo dan jer igra čini čoveka srećnim.

– Aja, tvoja etička i profesionalna misija je umetnička igra, a ja mislim da će lepota i igra spasiti svet, naročito svet posle kovida – poručio je Kolandrea.

Direktorka Festivala Aja Jung istakla je da je, u trenutku kada ovaj festival puni 20 godina, i samo trajanje uspeh, „naročito ono u kome ne cupkate u mestu, već neprekidno, sa istom strašću kao na početku, grabite velikim koracima unapred”. Ona je podsetila da je festival upisao u svoju istoriju skoro 300 koreografa sa preko 500 izvedenih postavki.

– Danas, sa generacijom igrača koji su rasli uz festival, mi slavimo vrhunsku igru, onu koja je privukla pažnju celog sveta i usmerila neku nestvarno lepu svetlost na Beograd. Uložili smo sve u ovu efemernu umetnost koja nestane sa vašim aplauzima, ali smo ostavili magiju, uzbuđenje i lepotu koja se pamti, onu vrstu emocija koje niko od nas ne ume da prepriča, a koje nam niko ne može ni oduzeti – poručila je Jung.

U publici smo primetili brojne ambasadore, ali ne i predstavnike lokalnih vlasti. Kao predstavnik zemlje koja je otvorila festival, holanski ambasador je uz Aju Jung bio domacin diplomatama iz Italije, Brazila, Austrije, Češke, Francuske, Belgije, Grčke…

Do kraja festivala, 13. aprila, publika u Beogradu i Novom Sadu će imati prilike da vidi nastupe izuzetnih trupa iz Amerike, Italije, Francuske, Nemačke, Španije, Holandije, Izraela, Grčke, Velike Britanije…

 

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 

 

 




Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Nedogled

KLEOS

GoetheFEST 2024

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .