Pozorište

Filip Noazet: Igra ozbiljnog otpora za neke, korak ka budućnosti za druge

MediaSfera

 

 

Foto: Filip Noazet / izvor: BDF

 

Kritičar časopisa „Pari Mača“, Filip Noazet, najavio je ovogodišnji 20. Beogradski festival igre, osvrnuvši se na selekciju jubilarnog izdanja.




U tekstu pod naslovom 20 godina, zlatno doba igre, on prikazuje programski presek jubilarne edicije jednog od najvažnijih evropskih festivala savremene igre.

20 godina, zlatno doba igre

U problematičnom svetu, napuniti 20 godina nije uvek lako. Međutim, u ovom uzrastu su sve nade (još) dozvoljene. Upravo to dokazuje ovo sjajno jubilarno izdanje Beogradskog festivala igre. Pred nama je čitava geografija tela u pokretu, putovanje od Njujorka do Rubea, od Sevilje do Atine, od Londona do Haga ili Tel Aviva. Igra ozbiljnog otpora za neke, korak ka budućnosti za druge. Ponovo otkrivamo “Bajaderu” u izvođenju Baleta Toskane, ili najbolje što može ponuditi flamenko u pokretu njegovog najčuvenijeg predstavnika – Izraela Galvana…

Zatim ispitivanje novog vremena kroz virtuelne prizore i pokrete koje je samo Blanka Li mogla da osmisli, ili hrabri poziv adolescentima da izađu na scenu u koreografiji Silvana Grua… Iznad svega, Beogradski festival igre ove godine nudi istoriju savremene igre kroz ostvarenja najvažnijih umetnika našeg vremena: Jiržija Kilijana, Šaron Ejal i Hofeša Šehtera.

Selekcija ovog izuzetnog festivala prikazuje precizno, poput seizmografa, sve koreografske vibracije koje čine našu umetnost intenzivnom i važnom!  Aktuelna umetnost nikada ne prestaje da preispituje svoju prošlost da bi izmislila sadašnjost. O tome nužno svedoči vaš festival! Ovo izdanje će iznenaditi, uznemiriti, zadiviti i pokrenuti javnost. A igra, efemerna umetnost, ako je ikada postojala, ovim prikazom treba da postane deo svačijeg sećanja. 20 godina, prelepih godina. Čestitam!

Filip Noazet, baletski kritičar

„Pari Mač“

 

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 

 

 




KLEOS

Meni su rekli da vi postojite

Nož Marine R.

Umetnost putovanja II

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .