Fotografija Kultura

Januarske izložbe u Kulturnom centru Beograda

MediaSfera

 

 

Foto: Jovana Dimitrijević, samostalna izložba Leskovački gotik. Rajski vrt Foto:Promo

 

U četvrtak, 26. januara u 19 časova u galerijama Kulturnog centra Beograda biće otvorene tri nove izložbe. 




Galerija Artget, Trg Republike 5/1
Otvaranje: četvrtak, 26. januar, u 19 sati
26. 1 – 5. 3. 023.

Leskovački gotik. Rajski vrt: Samostalna izložba Jovane Dimitrijević

Srđan Veljović, umetnički direktor za 2023. godinu

Razbarušen i razigran dokumentarizam Jovane Dimitrijević, aktivno se odnoseći prema sredini u kojoj deluje, generiše izrazito subjektivnu percepciju. Duboko utkan u tkivo zajednice i mesta koje koristi kao pogon i polje sopstvene imaginacije, blagonaklono i sa ljubavlju nudi sliku, koja je ujedno i kritička, zalažući se za vrednosti iza kojih stoji: estetsko kao aktivističko.

„Moj rad se oslanja na klasične umetničke kanone koji se nastavljaju kroz velike umetničke epohe od klasične grčke umetnosti, preko renesanse do klasičnog Holivuda. To je prikaz rajskog vrta u čijem centru je čovek.”

„Inspiracija za moju fotografiju, po boji, kompoziciji, temama i tretmanu tih tema su svakako gotska i renesansna umetnost. Ne trudim se da rekreiram doslovno kostime iz tog vremena ili da radim fotografske verzije velikih slikarskih dela, ali se trudim da u fotografijama očuvam likovne vrednosti koje su za mene jedino bitne, a danas su skrajnute u savremenoj umetnosti. Preferiram film jer po intenzitetu boja i bogatstvu nijansi može da parira živim bojama ili da proizvede sfumato kao na slikama velikih majstora.”

Jovana Dimitrijević, osnivačica je Harlequeen studija, alterantivnog izložbenog prostora za mlade i neafirmisane umetnike u Leskovcu u okviru organizacije Girls Can Do Horror. Osnivačica je Udruženja građana za horor i fantaziju Girls Can Do Horror. Od 2017. godine kao fotografkinja redovno izlaže na fotografskoj platformi Photo Vogue prestižnog magazina Vogue Italia. Prema SKC arhivi, spada u jedinstvenu kategoriju umetnika sa ovih prostora koji su se bavili carnal art-om, telesnim modifikacijama i bolnim body art-om. Član je aero-kluba „Saša Mitrović“ Leskovac. Izbor izložbi: Elisa u zemlji čudaHarlequeen Studio, Leskovac, 2021.; Women in Horror Month, Magacin, Beograd, 2013.; Free Art Celebration, Posdam, 2010.; Trijenale proširenih medija, paviljon „Cvijeta Zuzorić”, 2010.; Art Firma, samostalna izložba, SKC Beograd, 2008.; Perform Timeline, SKC Beograd, 2008.; Organic, javni prostor, Leskovac, 2007.; Moj uspešan proizvod protiv diskriminacije, Resurs centar Leskovac, 2005.; Javna tajna, REX, Beograd, 2003.; Javna tajna, Resurs centar Leskovac, 2003.

Kriticari-su-izabrali-foto-milija-pavicevic-jpg

Likovna galerija, Knez Mihailova 6
Otvaranje: četvrtak, 26. januar, u 19 sati
26. 1 – 5. 3. 2023.

Kritičari su izabrali 2023: Od/Do Uživanja

Kustoskinja: Maja Stanković

Umetnici i umetnice: VKS (Vokalno-kustoski sindrom), Dragana Žarevac, Neša Paripović, Milija Pavićević, Emilija Terzić, Predrag Terzić, Jovan Čekić, Zorica Čolić

U ciklusu Kritičari su izabrali – tradicionalnoj izložbi koja se kao recepcija kritičara savremene vizuelne umetnosti u Likovnoj galeriji kontinuirano organizuje od 1967. godine – Maja Stanković, istoričarka umetnosti i dobitnica Nagrade Lazar Trifunović za 2018. godinu, priredila je aktuelnu izložbu Od/Do UŽIVANJA za 2023.

Šta je danas uživanje? Kakva je njegova veza sa kapitalističkim formacijama moći, proizvodnjom i razmenom dobara? Gde je uživanje u svetu algoritamski produkovanih potreba, generisanih želja i klišeiziranih načina za njihovo zadovoljenje? Da li je uživanje hemijska reakcija, komunikacija u mozgu koja se odvija između dva ili više transmitera sa ili bez dodatnih stimulansa? Da li je uživanje relikt prošlosti, recidiv prosvetiteljskih i humanističkih vrednosti i uverenja koji su, danas, u posthumanoj i postprodukovanoj stvarnosti, izlišni? Da li je banalno, glupo i suvišno govoriti o uživanju u svetu u kojem je profit jedina vrednost koja se ne dovodi u pitanje? Da li je uživanje odvojeno od mišljenja ili je uslov za pokretanje mišljenja? Ili je uživanje pokretačka snaga za oslobađanje od zatečenog frejminga i kreativni potencijal koji se jedini može suprotstaviti retrogradnim narativima, destruktivnim silama i neoliberalnom ludilu? „Postoji li drugo ‘uživanje’ osim moćnog, dominantnog, erektilnog?” (Malabu) Ili je uživanje – uživanje u dominaciji? Da li je moguće govoriti o uživanju izvan dominacije? Ili je samo uživanje moć? (iz teksta u katalogu izložbe)

Maja Stanković je redovna profesorka na Fakultetu za medije i komunikacije, na Departmanu za digitalne umetnosti. Specifično polje interesovanja: savremena umetnost, teorija i digitalna humanistika. Objavila je knjigu Fluidni kontekst. Kontekstualne prakse u savremenoj umetnosti (2015) i Umrežena slika (2022).

Galerija Podroom, Trg republike 5/-1
Otvaranje: četvrtak, 26. januar, u 19 sati
26. 1 – 5. 3. 2023.

1-igor-simic-sajt-kcb-min.jpg

Igor Simić
Na vezi, bezveze
(Instant but distant)

Tokom dvomesečnog karantina i vanrednog stanja zbog izbijanja pandemije u 2020. godini, Igor Simić je svoj život i interakciju na internetu počeo da štampa na raznobojnom kancelarijskom papiru i po njemu intervenisao crtežom. Kako je crtež u umetničkoj praksi Simića povezan sa njegovim iskustvom rada u novinama Univerziteta Kolumbija (Njujork) kao politički karikaturista, crteži predstavljeni na izložbi početna su tačka za razmišljanje o izložbi kao celini, celovitoj prostornoj instalaciji. Video-instalacije, originalna muzika, atmosfera otuđenja i hajpa (pompe), i ironični crteži upućuju na autorov permanentan, dugotrajan pokušaj traženja smisla globalnog, digitalnog, umreženog života, čime integriše komunikacijske medije u svoje kinematografske instalacije, mešajući tehnike dokumentarnog, spekulativnu fikciju i (neretko) naraciju u prvom licu.

Igor Simić (1988, Beograd) diplomirao je filmsku režiju i filozofiju na Univerzitetu Kolumbija u Njujorku. Njegovi kratki filmovi nagrađivani su na filmskim festivalima i prikazivani u kontekstu savremene umetnosti. Umetnikova glavna linija istraživanja u oblasti pokretnih slika povezana je s njegovim interesovanjem za savremenu kulturu i politiku u širokom smislu reči i pažnju koju poklanja društvenoj dinamici distopijske tehnološke ere, koja uključuje nadzorne sisteme i postapokaliptične vizije. Simića zastupa Galerija Anita Bekers u Frankfurtu. Suosnivač je i kreativni direktor Demagog studija, koji pravi nagrađivane video-igre, animacije i muziku.

 

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 

 

 




NAŠA IZDANJA

Kategorije

20. Beogradski festival igre

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .