Eksplozija mašte Kolumne

Jovana Ješić: Šta se očekuje od korisnika društvenih mreža?

MediaSfera

 

Piše: Jovana Ješić

 

 

Živimo u digitalnom dobu, imamo sve na klik i svi su uređaji postali pametni. Sve nam je u telefonu – od imenika, preko uspomena u vidu fotografija i video snimaka, do mašine za veš i usisivača. Da, da, dobro ste pročitali. Nove mašine i robot usisivače moguće je povezati sa mobilnim telefonom i preko njega zadavati komande kada čak i nismo kod kuće. Prisustvo na društvenim mrežama je postalo norma, te su tako apsolutno sve generacije na njima. Neki su na Facebook-u, neki na Instagram-u i TikTok-u, neki na Twiteer-u, neki su svuda. Bilo kako bilo, preneli smo život u digital i to bez VR tehnologije.




Kada izađeš sa prijateljem na piće, to piće obavezno mora da se slika i objavi naravno. Kada dobiješ poklon ili pak sama sebe častiš tu brendiranu kesu moraš da slikaš. Isto važi i za cveće. Kada si u izlasku obavezno moraš da objaviš par slika sebe da svi vide kako si se sredila, a onda moraš da objaviš i nekoliko desetina snimaka iz izlaska. Slike sa putovanja su obavezne. Slike petica u knjižici i desetki u indeksu takođe. Odlazak u muzej, pozorište ili bioskop mora da osvane na društvenim mrežama, jer time pokazujemo da se kulturno uzdižemo.

Dakle, ukoliko nešto nije završilo na društvenim mrežama smatra se da se to nije ni desilo.

Parola “nije život Instragram” nastala je kako bi ljudi pokazali realan život, a ne samo lepe slike, jer život je mnogo više od izlazaka, ispijanja kafa, lepih jela u restoranima. Sada se na društvenim mrežama pored predivnih slika može naći i po neka obična, realna, životna, čisto da bi se ta parola zadovoljila.

Dakle, od korisnika društvenih mreža se očekuje da ima savršen život na društvenim mrežama i da s vremena na vreme prikaže i nešto realno, a ne sređeno, filterima ispeglano i uglavnom lažno.

Ali ovom spisku nije kraj.

Od korisnika društvenih mreža se očekuje da podržava peticije i proteste koje podržavaju svi, odnosno najveći broj njegovih pratilaca. Očekuje se i oglašavanje po pitanju društvenih problema, ali stav ne sme da se razlikuje od stava većine.

To je totalno apsurdno.

A apsurdno je i to što prihvatamo da živimo živote na društvenim mrežama, prihvatamo da živimo onako kako nam neko drugi kaže. Pokušavamo da naše živote živimo po tuđim merilima i standardima. Kada nam životi nisu slikabilni, kada nisu po merilima društvenih mrežama mi maltene padamo u depresiju, jer nemamo savršene Instagram živote, a zaboravljamo da nije život Instagram i da ne treba da živimo prema smernicama koje nam određeni milje sa društvenih mreža postavlja.

 


Jovana Ješić

 

Rođena je 20.01.2001. godine u Beogradu. Studentkinja novinarstva koja kroz tekstove promoviše svoj pogled na svet i oplemenjuje čitalački um tekstovima koje piše. Radi kao novinarka Original magazina i PR književnice Ljiljane Šarac. Hobi joj je pisanje, u slobodno vreme čita knjige i bavi se preduzetništvom. Promoviše svoj pogled na svet i oplemenjuje čitalački um tekstovima koje piše. Voli da putuje. Ima svoju stranicu: https://jovanajesic.wordpress.com/

 

 


 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 

 




Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Nedogled

KLEOS

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .