Kultura Vizuelna Umetnost

Nagrade 31. Memorijala Nadežde Petrović

MediaSfera

 

 

Nagrada 31. Memorijala Nadežde Petrović pod nazivom ,,Gestovi, znakovi života” dodeljena je umetnici Vesni Vesić, dok su nagradu Umetničke galerije ,,Nadežda Petrović” podelile Neda Kovinić i poljska umetnica Ola Maćijevska (Maciejewska). Specijalno priznanje dodeljeno je zagrebačkom izvođačkom kolektivu BADco.




Umetnička galerija ,,Nadežda Petrović” u Čačku priredila je ceremoniju zatvaranja 31. Memorijala Nadežde Petrović ,,Gestovi, znakovi života” čiji su selektori Bojan Đorđev i Siniša Ilić. Uvod čitavog dešavanja bio je završni deo rada ,,AT -90 Performativni arhiv – Prošivanje“ Ane Miljanić koji se odigrao u Gradskoj biblioteci ,,Vladislav Petković Dis” gde je rad i postavljen. Nakon toga posetioci su imali prilike da u ,,Spomen zbirci Bogića Risimovića Risima” prisustvuju autorskom vođenju kroz rad Umetničke grupe ,,BADco” ,,Vremenske bombe“ Gorana Sergeja Pristaš i Nikoline Pristaš.

U samoj Galeriji priređena je promocija kataloga 31. Memorijala Nadežde Petrović ,, Gestovi, znakovi života“ kao i dodela Nagrada Memorijala i Galerije Nadežda Petrović.

Nakon što je selektor Bojan Đorđev predstavio sadržaj kataloga i zahvalio se svim učesnicima u realizaciji ovogodišnjeg Memorijala reč je preuzeo  direktor Galerije Branko Ćalović. Prilikom obraćanja prisutnima on je rekao da  priprema svake od izložbi Memorijala Nadežde Petrović – uključuje ceo grad, druge ustanove kulture iz grada, ali i znatno šire – kolege iz različitih ustanova i institucija u zemlji i regionu: ,,Naše angažovanje kao organizatora sada je na nivou organizaciono-produkcijskog uz tesnu saradnju sa selektorima izložbe i naravno umetnicima kao glavnim akterima, jer upravo za najveće dostignuće Memorijala možemo smatrati povezivanje umetnika, dijalog generacija, isticanje umetničke kreativnosti i kritičkih pogleda na savremeni svet – ono čemu je pre sto godina težila i sama Nadežda radeći na povezivanju kulturnog prostora jugoistoka Evrope.”

On je povodom izdanja kataloga Memorijala podsetio na postepene promene u likovno-grafičkom i sadržajnom smislu kataloga izložbi Galerije: ,,Poslednjih godina u dizajnerskom smislu katalozi su zapravo kreacije primenjene umetnosti ali kada su tekstovi u pitanju, uvek se radi o krajnje serioznim tekstovima: istraživačko-analitičkim i teorijsko-kritičkim koji odražavaju sintezu filozofsko-umetničkih promišljanja i umetničke produkcije u okviru umetničko- istorijskih, aktuelnih političkih, socioloških i ekonomskih trenutaka ili fenomena umetničke angažovanosti.”

Nakon toga su katalog predstavile Ana Ereš, naučna saradnici Odeljenja za istoriju umetnosti Filozofskog fakulteta, u Beogradu, autorka centralnog teksta u katalogu, dizajnerka Katarina Popović i urednica kataloga, Mirjana Racković, muzejski savetnik Umetničke Galerije ,,Nadežda Petrović” u Čačku.

Žiri u sastavu prof. dr Nikola Šuica sa Fakulteta likovnih umetnosti (FLU) u Beogradu (predsednik), mr Marijana Cvetković, profesorka Univerziteta umetnosti u Beogradu, i viša kustoskinja u Umetničkoj galeriji ,, Nadežda Petrović” doneo je odluku da se nagrada Memorijala Nadežde Petrović dodeli Vesni Vesić za rad ,,Zimska bajka” koji čine video i objekti u prostoru. Predstavnica žirija Marijana Cvetković obrazložila je nagradu sledećim rečima; ,, Delo Vesne Vesić objedinjuje iskustvo i nasleđe socijalističkog društva i afektivne odnose koji se prenose u promenjene društvene okolnosti. Njena rekonstrukcija lične istorije kroz video, performans i objekte je gest feminističkog tumačenja društvenih promena koje potresaju odnos privatnog i javnog”.

Nagradu Umetničke Galerije ,,Nadežda Petrović” koja podrazumeva smostalnu izložbu u Galeriji ravnopravno su dobile Neda Kovinić za performans ,,Luckaste drugarice” i poljska umetnica Ola Maćijevska za performans ,,Prostorne figure” i video rad ,,Aktivacija plesne konstrukcije”.

,,U kompleksnoj celini izložbe ,,Gestovi, znakovi života”, žiri je prepoznao vrednost ta dva umetnička rada koji otelovljuju gestove prelaska iz vizuelnog u performativno i obrnuto, dva pola umetničkog istraživanja slike i pokreta” rekla je u obrazloženju Marijana Cvetković i dodala da je performans ,, Luckaste drugarice” Nede Kovinić, izveden na otvaranju 31. Memorijala Nadežde Petrović,,uspešan primer mikrostrategija kolektivnog otpora politikama individualizma, konformizma i konzumerizma, koji svoje temelje nalaze u gestovima prisnosti, ljubavi i humora, nastalih kroz zajedništvo i saradnju dok rad Ole Maćievske kroz performans i video, naglašava sposobnost koreografskog znanja da proizvede predstave i slike koje smelo remete ustaljene načine opažanja odnosa prostora i vremena, a pritom pozicioniraju telo kao ključni kanal komunikacije.”

Specijalno priznanje žirija dodeljeno je ove godine kolektivu BADco. za trodelni film ,,Vremenske bombe”, kao izraz podrške i zahvalnosti za višedecenijski rad u polju izvođačkih umetnosti u regionu.

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 

 

 




NAŠA IZDANJA

59. Oktobarski salon

GoetheFEST

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .